TIMP LIBER: Premieră cu nume mari, la Teatrul Dramatic

TIMP LIBER: Premieră cu nume mari, la Teatrul Dramatic
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Doamnele teatrului gălăţean, Ioana Citta Baciu şi Liliana Lupan, în „Tăblia de la marginea patului”, de Mimi Brănescu


Astăzi, 26 iunie, la Teatrul Dramatic „Fani Tardini”, de la ora 19,00, este premiera comediei „Tăblia de la marginea patului”, de Mimi Brănescu. Mâine, de la aceeaşi oră, puteţi vedea acelaşi spectacol nou. Regia spectacolului este semnată de Cătălin Vasiliu, iar din distribuţie fac parte nume de aur ale scenei noastre, precum actriţele Ioana Citta Baciu şi Liliana Lupan, alături de un tânăr actor înrăgit, Aureliu Bâtcă, şi de foarte tineri şi deja daţi pe brazda scenei, actorii Ion Moldoveanu, Oana Mogoş, Elena Ghinea, Ştefan Forir, Răzvan Clopoţel, Vlad Ajder.

Regizorul Cătălin Vasiliu mi-a vorbit despre fascinaţia de a lucra cu „marile doamne ale teatrului gălăţean” Ioana Citta Baciu şi Liliana Lupan, de la care foarte tinereii actori din figuraţie au mărturisit că au „furat” la repetiţie veritabile lecţii de actorie. „Poate sunt chiar şi zece ani de când doamnele teatrului n-au mai avut parte de roluri de asemenea amploare.” Ele ţin în cârcă, la figurat, întreg avionul din piesă, un „avion al condamnaţilor”, dar nu ca în cunoscutul film, ci în variantă feminină, iar scenografa Clara Creţu a reconstituit interiorul unui avion cu banchete din fostele fotolii ale Teatrului. Muzica, incitantă, este semnată de Kostas Ivanov. „„Cârligul” spectacolului sunt cele trei”, ne dezvăluie regizorul: pe lângă cele două mari actriţe, o a treia este de fapt, travestit, tânărul actor, pe care l-am remarcat şi în alte montări recente, Ionuţ Moldoveanu. Într-un spectacol de aproape o oră şi 20 de minute, doamna Citta duce greul: nu iese din scenă nici cât să bea o gură de apă, joacă, în ciuda unor probleme de sănătate care ar fi îngenuchiat şi un actor tânăr!

Sunt trei rânduri de poveşti de supravieţuire în dragoste, când uneori trebuie… să ucizi, dar spectacolul are umor şi performanţe fizice care li s-au cerut tuturor actorilor. „Doamna Citta este o forţă!” – spune încă o dată regizorul, venit iniţal pentru trei zile ca să înceapă munca de regie la piesă şi capturat două luni şi jumătate în magia lucrului cu această echipă, până ce spectacolul a fost gata…

Un dramaturg cu experienţa scenei

Tânărul dramaturg Mimi Brănescu, născut (în 1975) la Lehliu, localitate nemurită de Băieşu în „Tanţa şi Costel”, pare astfel predestinat din naştere comediei. Actor, scenarist şi dramaturg, vă intră deja sub diferite forme în case: este autorul scenariului unei nebunii savuroase precum „Las Fierbinţi”, serialul de la PRO TV, deci şi acum cu garanţia unui text „de tot râsu´”! A scris înainte şi serialul realist al unei drame, „Lombarzilor 8” şi scenariul altui serial tv, mai exotic, „Fetele marinarului”.

El este însă un dramaturg cu mai multe piese puse în scenă la teatre mari, dar şi actor. „Este unul dintre actorii-fetiş ai tinerilor regizori din Noul Val. A început cu "Filantropica" lui Caranfil, apoi rolurile au curs: „Un cartuş de Kent şi un pachet de cafea” şi „Moartea domnului Lăzărescu” ale lui Cristi Puiu, „Boogie” şi „Marţi, după Crăciun” ale lui Radu Muntean, iar acum a luat un Urs de Aur cu echipa pentru „Poziţia copilului” al lui Călin Netzer. E şi creierul scenariului de la „Las Fierbinţi” – scria revista Kamikaze despre autorul textului. Care îşi declara tot acolo într-un interviu cerbicia de a face treabă bună cu orice preţ: „Nu vreau să fiu obraznic, dar, dacă îmi ziceau să pictez sau să fac case, asta făceam”.

A debutat ca dramaturg în 2004, la „Nottara”, cu piesa „Bigudiuri”, i s-a montat la Teatrul Act din Bucureşti piesa "Flori, fete, filme sau băieţi, "Dumnezeul de a doua zi", la Teatrul de Comedie şi la Teatrul Tineretului din Piatra Neamţ, piesa "Dacă ăla e cu aia, aia a lui cu cine-o fi?" Ca actor, Brănescu a jucat şi în filme ca „Un cartuş de Kent şi un pachet de cafea”, „Moartea domnului Lăzărescu”, „Lombarzilor 8”, „Alexandra”, „Boogie”, „Medalia de onoare”, „Tatăl fantomă”, „Întâlniri încrucişate”, „Casanova – identitate feminină”, „Marţi, după Crăciun”, „Periferic”, „Portretul luptătorului în tinereţe”.

Citit 1378 ori Ultima modificare Vineri, 26 Iunie 2015 12:43

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.