Ambasadorul Cehiei s-a plimbat cu troleibuzul la Galaţi (VIDEO)

Ambasadorul Cehiei s-a plimbat cu troleibuzul la Galaţi (VIDEO)

Remus Basalic
Evaluaţi acest articol
(18 voturi)
8 comentarii

Cei câţiva călători care au urcat marţi, pe la prânz, în troleibuzul 102, din staţia Parc CFR, au avut ocazia să meargă pe o porţiune a traseului alături de o delegaţie a Ambasadei Republicii Cehe în România, din care a făcut parte însuşi ambasadorul acestei ţări, Vladimir Valky. Diplomatul a venit la Galaţi pentru a le "preda, în mod simbolic", cele 14 troleibuze marca Skoda călătorilor gălăţeni.

Delegaţia de diplomaţi cehi a fost aşteptată la Parc CFR de un grup de oficiali din partea Primăriei Galaţi şi a Transurb SA. Vladimir Valky i-a înmânat, în mod simbolic, o cheie cu inscripţia Skoda city managerului Marius Humelnicu, după care toţi participanţii au urcat într-unul din cele 14 troleibuze noi care circulă, de circa două luni, pe străzile Galaţiului.
"Scopul vizitei noastre la Galaţi este de a preda în mod simbolic troleibuzele către călătorii gălăţeni. Ne pare bine că un oraş mare, cum este Galaţiul, se gândeşte şi la natură. M-am întâlnit atât cu domnul prefect, cât şi cu vicepreşedintele Consiliului Judeţean şi cu viceprimarul municipiului Galaţi şi am discutat de acest bun început al cooperării noastre economice. Am dori să continuăm această relaţie dintre judeţul Galaţi şi regiunea Plzeň, din Republica Cehă, şi s-o extindem la nivel cultural şi al învăţământului", a precizat ambasadorul Cehiei în ţara noastră.
Gălăţenii par încântaţi că au în sfârşit ocazia să circule şi cu mijloace de transport noi, nu doar cu vehicule second-hand, aşa cum au fost obişnuiţi până acum. "Evident, troleibuzele noi mi se par mai moderne decât vechile mijloace de transport. Spaţiul este mai generos şi sper ca astfel de troleibuze şi autobuze să mai fie aduse la Galaţi. Pe traseul 28, spre exemplu, ar trebui să aducă autobuze mai confortabile, iar durata de aşteptare în staţii să fie mai mică", a spus o călătoare, care a urcat în acelaşi troleibuz cu diplomaţii cehi.

Noutăţi în transportul public, în acest an

Până în toamna acestui an, alte trei troleibuze produse de Skoda Electric vor fi aduse la Galaţi, pe lângă cele 14 deja existente, potrivit lui Paraschiv Ghiţă, directorul tehnic al Transurb SA Galaţi. Primăria Galaţi şi Skoda Electric au semnat, pe 16 martie 2017, contractul în valoare de 5.567.784.07 de euro pentru achiziţia celor 14 troleibuze noi, preţ care include şi consumabilele, şi piesele de schimb pentru o perioadă de 36 de luni, ce reprezintă, de altfel, şi perioada de garanţie.
În cele două luni de când circulă pe străzile municipiului, fiecare troleibuz a parcurs deja aproape 10.000 de kilometri.

 

Citit 3541 ori Ultima modificare Marți, 13 Februarie 2018 19:12

8 comentarii

  • postat de Radu Joi, 15 Februarie 2018 20:20 192.160.102.*** Link la comentariu
    0
    3

    Frumoase modelele produse de Skoda. Din pacate la noi in tara nu exista nimeni cu perspective noi/moderne care sa construiasca asa ceva la (singura) fabrica din Romania.
    Noi in Romania producem si construim autobuze ce se vand numai in tari arabe din zona Maghrebului din Africa si nici acum asta nu le-a dat de gandit celor din fabrica din Brasov sa schimbe naibii tactica, sa schimbe viziunea, sa improspateze...ei continuand cu aceleasi produse idioate si urate ca aspect.

    Cand se vor trezi cei de la Brasov din fabrica respectiva sa schimbe naibii directia si sa angajeze niste tineri proiectanti cu viziune noua, proaspata care sa schiteze noi modele de autobuze, sau macar sa copie modele de autobuze noi de la altii...poate ca atunci cei de la Brasov vor avea vreo sansa. Dar nu cred ca se vor trezi niciodata la realitate cei de la fabrica de autobuze din Brasov.

    De ce nu fabrica niste autobuze copiind aspectul, modelul troleibuzelor Skoda, cumparate de primaria Galati? Sa faca la Brasov in fabrica de la Brasov autobuze dupa modelul troleibuzelor noi aduse in Galati.

    Dar ei la Brasov cu toate ca sunt intr-un blocaj de viziune ei tot viseaza la o comandă de cel puţin 10 troleibuze/autobuze care sa fie cumparate de o primărie importantă din ţară care astfel cica spun ei cei de la Roman, Brasov le-ar relansa producţia şi ar genera angajări.
    Pai cu asemenea prostii actuale pe care le produci si le construiesti la Roman, Brasov tu ca fabrica vrei sa atragi cumparatori?

    Raportează
  • postat de Gabriela Joi, 15 Februarie 2018 20:02 193.15.16.*** Link la comentariu
    0
    3

    Roxana, din pacate cei de la fabrica din Brasov, care construiesc autobuze lasa impresia ca nu mai au viziune deloc, cei de la fabrica din Brasov ce produce, construieste autobuze par sa aiba un blocaj de vziune construind tot autobuze dupa model vechi...
    Uitati-va putin la troleibuzele acestea noi, sa vedeti ca strainii inchearca si lucruri noi atunci cand proiecteaza, deseneaza, schiteaza ceva nou (de exemplu iata ce fel arata partea din fata a troleibuzelor care au fost desenate/schitate/proiectate intr-un mod nou, modern, nonconformist in care tot parbrizul din fata al troleibuzului are linii curbe si nu este doar un patrat de parbriz incremenit in timp ca pe vremea lui Ceasca, pe cand la noi nonconformismul e câh! cum ar spune fiu-miu. Pe cand la noi, acelasi tip, aceeasi schita de proiect de autobuz, fara nicio linie facuta mai diferit, mai modern, mai nonconformist asa cum sunt troleibuzele acestea noi la care pana si parbrizul soferului e putin diferit cu un colt de parbriz lasat mai in jos, iar latura de jos a parbrizului fiind o linie curba:


    https://www.viata-libera.ro/images/galerie/troleibuze-noi-galati-21-decembrie-2017/IMG_3945.JPG
    La ei, proiectul lor, futuristic (cel putin cateva linii nonconformiste in proiectul arhitectural al autobuzului) pe cand...


    La noi, romanii, producatorii romani nu mai schiteaza nimic diferit, nimic iesit din tipar...decat aceleasi schite, tipuri de autobuze model vechi de pe vremea lui Ceasca, pe care le construieste si acum:

    http://mediartv1.freenode.ro/image/201502/full/troleibuz_61_11111111_34988400.jpg


    Normal ca unele orase din Romania incearca sa se alinieze oraselor moderne din Europa si din lume care creeaza, construiesc, proiecteaza obiective nonconformiste, moderne, de exemplu noile trenuri din lume...nu se mai proiecteaza, nu se mai construiesc proiecte vechi de trenuri ci acum trenurile se fac intr-un mod cat mai futuristic proiectate, precum "trenurile glont" sau TGV-urile (cu boturile/varfurile ascutite, iesite din comun, iesite din tipar, proiectate cat mai futuristic)...Pe cand la noi, ai nostri producatori din tara (precum Rocar) parca au ramas incremeniti in timp construind tot proiecte vechi de trenuri, autobuze, troleibuze...Pai mai schimbati naibii proiectantul, arhitectul care va deseneaza modele de autobuze, modele de troleibuze si modele de trenuri pe care le fabricati in tara la noi si apoi poate ca orasele din Romania vor dori sa cumpere de la noi din tara, produse proiectate, fabricate si construite la noi in tara...Dar cand tu fabrica romaneasca folosesti si construiesti acelasi proiect vechi de autobuz pe care-l proiectai si il construiai si-n comunism, pe vremea lui Ceasca...ce sa va facem?

    https://thumbor.unica.ro/unsafe/x/smart/filters:contrast(1):quality(80)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2015/11/autobuz-urban-crosstown-roman-brasov.jpg

    De exemplu in Roman, Brasov este construit o uratenie de autobuz numita Urban Crosstown, care ce sa vezi este dorit numai prin tari din Nord-Vestul Africii sau in tari precum Columbia, Maroc, Tunisa sau Algeria. O uratenie de autobuz (al carui proiectant "vizionar" ar trebui trezit la realitate cu un scuipat) Pai aia de la Roman, Brasov nu au mai schitat niciun proiect modern de autobuz, mai de secolul acesta, fara trepte si mai ales cu o infatisare noua, nu in acelasi stil vechi, comunist al aspectului exterior cat si al aspectului interior. Eu cred ca proiectantul care tot schiteaza astfel de modele de autobuze pe la fabrica din Romania ar trebui trezit la realitate si sa schiteze si alte modele, alt model de autobuz...fara trepte, cu podeaua la sol, cu partea din fata a autobuzului aratand altfel cu ca o lamaie sau ca autocarele acelea vechi cu care ma duceam pe la tara prin alta localitate.

    SA SE UITE NAIBII SI AIA DE LA FABRICA Roman Brasov pe la altii si sa se inspire si sa schiteze, sa proiecteze si ei altfel de modele de autobuze decat cele vechi.

    https://thumbor.unica.ro/unsafe/x/smart/filters:contrast(1):quality(80)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2015/11/autobuz-urban-crosstown-roman-brasov.jpg

    Asta-i autobuz? Asta-i autobuz produs in Romania, la Roman, Brasov? Atata i-a dus capul sa schiteze? Pai asa ceva cica este dorit doar prin tarile din Nord-Vestul Africii.
    Sa puna naibii mana/mintea la lucru si sa se inspire de pe la altii daca nu sunt in stare si sa schiteze/proiecteze alt timp de model de autobuz, nu mizeria asta care arata ca draq si care dupa cum se vede este dorita numai in Africa. Altceva cei de la fabrica Roman Brasov nu stiu sa schiteze, sa proiecteze ca model de autobuz?

    http://orasulmeu.md/wp-content/uploads/2015/07/troleibuz-cluj.jpg
    Pai asta e tot ce stiu sa schiteze, sa proiecteze cei de la Roman, Brasov? Galbejeata aia care arata ca draq (nu numai culoarea, ci si forma, pana si parbrizele, forma parbrizelor sunt de prost-gust). Dar ei vor sa le cumpere lumea mizeriile si prostiile acelea proiectate de ei. Pai ei probabil au ramas pe vreun proiectant, pe acelasi arhitect de autobuze pe care-l au din 1900 toamna si care din cate se pare are un blocaj de viziune de nu mai stie sa proiecteze si alt tip, alt desen de autobuz.

    In toata lumea asta toti pamantenii cand au vazut ca cineva a creat ceva nou, modern atunci ceilalti oameni de pe planeta au copiat...asa au ajuns sa faca TGV-uri cu forma asemanatoare peste tot pe glob, prin toate tarile de pe Glob...numai in Romania, cei de la fabrica Roman, Brasov nu sunt in stare sa schiteze un nou proiect/model de autobuz, actualizat zilelor noastre...Sau sa copie naibii modelul autobuzelor, troleibuzelor de la altii. Na, de la Skoda. Sau nu sa copie, ci macar sa se inspire.

    https://thumbor.unica.ro/unsafe/x/smart/filters:contrast(1):quality(80)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2015/11/autobuz-urban-crosstown-roman-brasov.jpg
    Pana si culoarea, dar mai ales forma sunt/arata ca draq. Parcaca e precum o caciula din aceea de rastafa-man de toate culorile si de prost-gust.

    Nu degeaba troleibuzul romanesc este in insolventa. Pai astia la fabrica aceea au ramas incremeniti in timp, in comunism, de nu mai stiu sa schiteze nimic de bun simt, iata ce produc ei:

    http://orasulmeu.md/wp-content/uploads/2015/07/troleibuz-cluj.jpg
    Ce-i cu prostia asta de model de autobuz produs la noi in tara?

    https://thumbor.unica.ro/unsafe/x/smart/filters:contrast(1):quality(80)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2015/11/autobuz-urban-crosstown-roman-brasov.jpg
    Si asta-i cealalta prostie construita si produsa la fabrica din Romania.

    Pai voi ceva, modele de bun simt, ceva modele mai de bun simt, schitate precum asa ceva:

    https://www.viata-libera.ro/images/galerie/troleibuze-noi-galati-21-decembrie-2017/IMG_3945.JPG
    Ceva simplu ca cele produse de altii, precum cele din linkul de mai sus...chiar nu se pot produce in Romania la Roman, Brasov?
    Dar nu precum cele construite acum de Roman, Brasov
    cu niste culori de tot rahatul, de genul kkniu in dungi sau cu picatele si in niciun caz precum modelul Urban Crosstown care are liniile conturate de parca au incercat mult prea mult sa schiteze ceva si nu le-a iesit deloc si s-au gandit sa dea si ei aiurea niste linii oblice, parbrizul soferului sa-l faca de parca e o minge desumflata, ca o lamaie, ca un avocada/mango ca forma...si acum noua romanilor ar trebui sa ne fie mila de fabrica Roman, Brasov si de cei de acolo si sa cumparam mizeriile proiectate, schitate de ei. Hai nu zau.

    Uite mai Roman, Brasov cum arata un autobuz:

    https://www.viata-libera.ro/politica-administratie/100999-de-astazi-puteti-calatori-cu-noile-troleibuze
    Linii simple, conturate, nu de prost-gust precum cele schitate si proiectate de voi la Roman, Brasov. Pana si culoarea este placuta ochiului. Treziti naibii proiectantul, cel ce va schiteaza modelele de autobuze si troleibuze la Roman, Brasov si puneti-l sa se inspire de la altii si sa schiteze altceva decat modelele actuale fabricate si produse la Roman, Brasov care sunt de toata jena:

    https://thumbor.unica.ro/unsafe/x/smart/filters:contrast(1):quality(80)/https://www.auto-bild.ro/wp-content/uploads/2015/11/autobuz-urban-crosstown-roman-brasov.jpg

    http://mediartv1.freenode.ro/image/201502/full/troleibuz_61_11111111_34988400.jpg

    ACESTE DOUA MODELE (DIN ULTIMELE DOUA LINK-URI, ASTA E TOT CE PUTETI PROIECTA VOI LA BRASOV?) Cred ca arhitectul, proiectantul de la fabrica Roman, Brasov ar trebui sa-si dea demisia daca nu mai are viziune si daca nici nu vrea sa se inspire de la altii.


    Uite, sa ia naibii si sa copie, schiteze autobuze noi dupa modelul troleibuzelor astea care au niste linii de contur ELEGANTE SI DE BUN SIMT, CURATE, DAR NU precum modelele de autobuz si troleibuz din link-urile de mai jos pe care le produceti voi la Roman, Brasov si care zici ca le-a proiectat, le-a schitat un copil, un pustan sau vreun proiectant pensionar de prin '74:

    https://www.viata-libera.ro/images/galerie/troleibuze-noi-galati-21-decembrie-2017/IMG_3943.JPG

    https://www.viata-libera.ro/images/galerie/troleibuze-noi-galati-21-decembrie-2017/IMG_3945.JPG

    Raportează
  • postat de Roxana Joi, 15 Februarie 2018 14:13 154.16.149.*** Link la comentariu
    0
    4

    Foarte frumoase si curate, civilizate(CEEA CE SI ASTEPTAU GALATENII)...dar speram ca PRIMARIA GALATI sa tureze motoarele si sa inceapa si achizitia de TRAMVAIE noi, moderne, curate, civilizate...ACHIZITIONAND tramvaie Autentic, Imperio, modele ce sunt produse la noi in tara, la Arad de catre Astra CFR Calatori.


    PRIMARIA NU MAI ZICE NIMIC DE ACHIZITIA DE TRAMVAIE NOI (dupa ce tocmai ea ne-a spus ca va achizitiona si tramvaie noi, parca vreo 8 garnituri complete de tramvaie noi, pe fonduri europene) si nici nu vorbeste si de achizitia de autobuze noi, poate chiar autobuze produse tot in tara noastra, de Rulmentul Brasov. TREBUIE SA AJUTAM SI SA DEZVOLTAM SI ECONOMIA LOCALA, achizitionand/cumparand lucruri produse la noi in tara de catre muncitorii romani, astfel vom reusi sa pastram locurile de munca din tara noastra, pentru romani.

    SE AUDE PRIMARIE?
    Tramvaie noi, autobuze noi, moderne, de nivelul secolului acesta.

    Raportează
  • postat de HOpa Joi, 15 Februarie 2018 08:09 79.116.103.*** Link la comentariu
    1
    3

    Baniuesc ca abasadorul nu a mers mult ca sin niste gropi in asfalt precum urmatoarea statie de la gradina statia vizavi de liceul de arta cum arata statia centru plina de gropi una linga alta iar domnul city manager al arasului pe bani multi nu stie de gropile si statiile din oras sau se face ca nu vede Oricum leafa merge si e idestulatoare oras mizerabil mai avem dar cu functionari platiti regeste

    Raportează
  • postat de intrebare Joi, 15 Februarie 2018 04:37 188.24.240.*** Link la comentariu
    0
    4

    Nu mai bine le preda simbolic la vara, pe canicula?

    Raportează
  • postat de C.Lumina ! Joi, 15 Februarie 2018 03:00 79.116.102.*** Link la comentariu
    1
    4

    Despre troleibuze...Era o data o linie de tramvai spre gara cfr..! Din varii motive liniile de tramvai s au scos ! ok ,poate relieful nu se preta la tramvaie dar intreb:nu s ar putea ca din Str.Domneasca sa se faca o bretea pt troleibuze spre gara cfr?Infrastructura pana n strada Garii exista pt traseele din si spre Tiglina 3 si Dunarea..! Cu un minim de efort le "dirijam" pe Domneasca sau pe "Balcescu"!E doar o idee ,n am calculat preturile ca nu s in domeniu , dar cei de specialitate au posibilitatea sa o faca !

    Raportează
  • postat de dgi Miercuri, 14 Februarie 2018 18:09 82.208.137.*** Link la comentariu
    4
    18

    Domnul ambasador "ar trebui" sa faca si putina campanie electorala (daca nu chiar face) pentru pretul platit pe troleibuze. La peste 420.000 de eura cu tva/troleibus bani imprumutati la care se mai plateste si dobanda probabil ca in final se ajunge la peste 450.000 euro platiti de fraierii contribuabili. La o valoare de 250.000 euro puteam cumpara de la fabrica Astra Arad (produs romanesc vandut cu succes in extern) si reuseam sa sustinem si economia romaneasca. In consecinta cu atentie si respect fata de banii nostri puteam sa luam in plus inca cel putin 10 troleibuse. Rusine domnilor din administratia locala. Dealtfel ne spuneti ca "nu stim decat de bataie" (vezi afirmatia primarului impertinent care vrea sa mai fie si reales) dar voi ca administratori ai Galatiului va bateti joc de munca noastra si ne tratati ca pe niste fiinte inferioare. Prioritatea cheltuirii banului public nu este interesul public ci interesul personal sau de grup PSD (in cazul de fata). Pacat ca nu exista DNA, Fisc, Politie economica etc la Galati. Ca daca ar exista......

    Raportează
  • postat de cetatean galatean Miercuri, 14 Februarie 2018 17:53 89.136.187.*** Link la comentariu
    3
    17

    "5.567.784.07 de euro pentru achiziţia celor 14 troleibuze noi"

    1 (unu) troleibuz = cca. 400.000 euro = cca. 1.850.000 lei (aproape 2 milioane lei noi!)
    Costa cat 32 Dacia Duster sau cat 58 Dacia Logan!!!
    BUNA ... "AFACERE" ...!!!:(((

    Comparati cu preturile altor troleibuze (din tara si din lume): http://orasulmeu.md/troleibuzele-din-lume-cum-arata-si-cat-costa-un-troleibuz-in-alte-tari/
    Iata, la Cluj, un troleibuz (Astra Bus) are pretul de doar 260.000 euro (si n-arata rau deloc, dupa cum vedeti!). Cu banii dati pe 14 troleibuze Skoda se puteau cumpara 21 Astra Bus!!!
    E drept, in Austria sunt troleibuze Solaris Trollino 18 de 410.000 euro, dar sunt de ultima generatie si ... au 18 metri!!!
    Si mai vedeti-le si pe celelalte de la pagina indicata mai sus!!

    Vi se pare ca banii nostri, ai galatenilor, sunt cheltuiti gospodareste si cu simt de raspundere?
    MIE MI SE PARE CA NU!!!:(

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.