TRANSURB. Ce bani va avea în 2018 compania publică de transport

TRANSURB. Ce bani va avea în 2018 compania publică de transport
Evaluaţi acest articol
(9 voturi)

Nu mai puţin de 9.474.315 kilometri parcurşi de autobuze, troleibuze şi tramvaie, 100.999 de abonamente vândute la preţ întreg şi alte 149.280 de abonamente eliberate cu preţ redus, şi o pierdere de 5.628.000 de lei, acesta ar fi bilanţul bugetar al anului 2017 pentru SC Transurb SA. Compania publică de transport local îşi propune în bugetul de austeritate al anului 2018 - după cum îl defineşte directorul general Gigel Caliga - să obţină un profit brut de 34.000 de lei.

Bugetul de venituri şi cheltuieli pe 2018 al SC Transurb SA a fost aprobat, la recenta şedinţă a Consiliului Local, cu doar 13 voturi favorabile. Rezervele aleşilor faţă de proiectul de hotărâre au fost justificate de timpul prea scurt avut la dispoziţie pentru studierea documentelor, în condiţiile în care ordinea de zi a şedinţei a numărat 136 de puncte. Deşi directorul general provizoriu al Transurb, Gigel Caliga, se afla în sală şi ar fi putut să le răspundă aleşilor la întrebări, nimeni nu i-a cerut lămuriri, deşi, aşa cum aţi putut afla din ziarul „Viaţa liberă” s-a discutat despre situaţia tensionată dintre sindicate şi conducerea Transurb.

Austeritate şi condiţii de criză

„Bugetul a fost întocmit în climatul acesta de criză, în condiţii minimale, cu un echilibru financiar. Este un buget de austeritate, dar am reuşit, de la începutul anului 2018, să asigurăm activitatea Transurb şi să dobândim perioada necesară pentru a lua măsurile de eficientizare pe care le-am cuprins într-un plan pe care l-am prezentat conducerii Primăriei”, ne-a declarat directorul Gigel Caliga. Potrivit managerului, există un complex de cauze pentru pierderea de 5.628.000 de lei cu care Transurb a încheiat anul 2017. Principala problemă o reprezintă preţul pe kilometru parcurs de mijloacele de transport, care a fost votat de aleşii locali, dar care nu este armonizat cu cheltuielile reale ale activităţii, o situaţie prevăzută în contractul de delegare a gestiunii serviciului de transport public local. Tocmai pentru a preveni un nou an cu pierderi la Transurb, aleşii au votat înaintea bugetului, o indexare a preţului unitar pe kilometru parcurs cu fiecare mijloc de transport: 6 lei/km pentru autobuze, 5,8 lei/km pentru troleibuze şi 8,9 lei/km pentru tramvaie. În 2017, Transurb a realizat venituri de 68.927.000 de lei şi cheltuieli de 74.555.000 de lei. În bugetul votat de aleşi pentru 2018, societatea îşi propune venituri totale de 67.751.000 de lei şi cheltuieli totale de 67.717.000 de lei, rezultând un profit brut de 34.000 de lei.

Încasări din bilete şi abonamente

„În anul 2017 s-au eliberat 100.999 de abonamente cu plata integrală, reprezentând o valoare de 4.884.000 de lei, şi un număr de 149.280 de abonamente către persoanele care beneficiază de facilităţi reprezentând 747.000 de lei”, se arată în propunerea de buget a Transurb. În 2018 compania îşi propune să obţină din transportul public local prin curse regulate 26.627.000 de lei, din care 20.996.000 de lei din vânzarea biletelor şi 5.631.000 de lei din vânzarea abonamentelor. Dacă anul trecut a înregistrat 9.474.315 kilometri parcurşi cu toate autobuze, troleibuze şi tramvaie, în 2018 şi-a planificat 9.050.236 de kilometri.

Bani pentru salarii

Potrivit documentelor, cheltuielile Transurb cu personalul sunt în sumă de 42.564.000 de lei, din care cheltuieli cu salariile - 41.299.000 de lei. Pentru acordarea de bonusuri (tichete de masă, tichete cadou, vouchere de vacanţă) sunt estimate 4.202.000 de lei. Cheltuieli aferente contractului de mandat şi altor organe de conducere şi control, comisii şi comitete cresc de la 217.000 de lei cât au fost în 2017 la 420.000 de lei. Explicaţia am primit-o de la directorul Caliga: „În ceea ce priveşte managementul, sumele sunt duble pentru că alături de directorul general a intervenit directorul economic, tot cu contract de mandat, firma neavând de aproape doi ani director economic”. Conform bugetului votat, numărul de personal prognozat până la finele anului teste de 815 salariaţi. „Câştigul mediu lunar pe salariat (lei/persoană) determinat pe baza cheltuielilor de natură salarială raportat la numărul efectiv de personal este de 4.184 de lei”, se mai arată în bugetul votat.

 

Citit 6437 ori Ultima modificare Joi, 29 Martie 2018 18:17

12 comentarii

  • postat de Rudibravo1951
    Marți, 27 Martie 2018 00:08
    82.137.11.***
    Domnilor care credeți că primarul dă un euroi de la gură copiilor dumneavoastră sunteți înșelați Din banii noștri ai Pensionarilor s-au construit toate ce vedeți în Galați de la blocurile în care dormiti până la străzile din Galați unde ne călcați cu mașina în grabă după îmbogățire Noi plătim taxe și impozite
    ca voi nu suntem asistați de Primăria Galați
    Tovarășii din Consiliul local va da gratuit rahat turcesc
    Panseluțe și WC very scumpe de la București că să ne scremem pe bănișori multi
    5
    3
    Raportează
  • postat de Rudibravo1951
    Luni, 26 Martie 2018 22:11
    82.137.10.***
    Domnilor mai aveți de Doi Ani că să ne gândim dacă vă mai votam S-au dat la inceput Puiul Geaca și Bricheta. Acum Tovarăși dacă ați intrat în UE vreți să ne dați în UE Vă iertăm și ne scuzați că am luat-o în UE Dar vrem să mergem în Dubai pentru a duce viața ca-n Rai
    3
    2
    Raportează
  • postat de Ionut
    Luni, 26 Martie 2018 19:58
    5.13.129.***
    Asta inseamna monopol.
    Pun pariu ca daca ar introduce un operator concurent pe fiecare traseu, s ar face profit, calatorii ar avea conditii mai bune si soferii ar fi mai bine platiti.

    Dar cand ai monopol, poti face ce vrei, poti capusa societatea Transurb pana nu mai ramane nimic.

    Spargeti monopolul. Aduceti 2-3 firme concurente, cu autobuze noi, si va garantez ca se pooate obtine profit.

    Si inca o propunere: nu mai acordati abonamente gratuite pensionarilor cu pensie peste 2000 lei. Angajatii cu salariu sub 2000 lei platesc integral abonamentul.
    3
    1
    Raportează
  • postat de Alin19
    Luni, 26 Martie 2018 16:35
    86.124.206.***
    Aduceti autobuze noi,moderne,eficiente,confortabile,ca de asta avem mare nevoie!Ascultati si dorintele calatorilor!!!
    2
    8
    Raportează
  • postat de buzunarul taxatorului
    Luni, 26 Martie 2018 13:11
    89.122.189.***
    in 2018 spera sa aiba venituri de 26.627.000 de lei, in 2017 cheltuielile cu personalul sunt în sumă de 42.564.000 de lei. Cum a calculat 34.000 de lei ca profit? probabil se referea la profitul personal ???
    1
    13
    Raportează
  • postat de victor
    Luni, 26 Martie 2018 11:13
    82.137.12.***
    Da-ti abonamente moca la pensionari cu venituri cumulate de pensie plus salariu de 3000 ron
    10
    22
    Raportează
  • postat de Laurentiu
    Luni, 26 Martie 2018 10:09
    199.249.223.***
    Bre administratie locala, bre primare, bre consiliu de administratie al societatii Tutankamon dar tramvaie noi, pe fonduri europene cand cumparati? Ca se produc tramvaie moderne la noi in tara, Imperio, Autentic, demne de civilizatia secolului in care traim...numai noi suntem obligati de administratia locala si de consiliul de adminstratie al Transurb sa calatorim cu harburile acestea, care nu mai exista nici macar in ultimele tari comuniste de pe planeta aceasta. Harburile actuale de tramvaie cu care ii obligati pe galateni sa calatoreasca si cu care nu mai calatoresc altii pe Glob cand le trimiteti la remat/casat, cand le scoateti la "pensie"?
    2
    29
    Raportează
  • postat de Cascarabeta
    Luni, 26 Martie 2018 09:48
    109.166.133.***
    Lăsați privați sa ne invadeze din nou cu maxi- taxi, sa fie haos în oraș în lupta lor pentru oameni, erau niște epave de mașini, sa se aducă încă o flota noua de autobuze sa fie păstrate în curățenie și ordine cu camere de filmat nu sa intre Gigel și sa lipească guma de mestecat sau sa scuipe pe jos, și atunci va fi bine , însă politia locala amendează doar ce vrea ea, unde e mașină străină trece și închide ochii iar unde e o mașină de om cu salariul minim pe economie au figuri și amendeaza... Însă ce mai e de spus? Când pare ca se intra intr-o oarecare normalitate , se întâmplă ceva de se revine la vechile obiceiuri...
    6
    22
    Raportează
  • postat de valentin
    Luni, 26 Martie 2018 09:32
    5.13.234.***
    4148 este salariu brut la soferi,,,,,,s-au salariu net la personalul tesa,,nu induceti lumea in eroare ca or sa vina buluc la angajari pe salariile astea,umflate de voi,,,,,,,,,,a-ti falimentat transurbu,a-ti paralizat galatiul,,,,,,,hotilor,,,,,dati salarii la soferi si conditii optime de munca
    8
    15
    Raportează
  • postat de anticomunist
    Luni, 26 Martie 2018 08:39
    5.13.165.***
    Lasati privatii sa investeasca.Ramaneti,voi Consiliul Local cu maxim 25% din mijloacele de transport,cele mai bune.
    19
    12
    Raportează
  • postat de HAHAHA
    Luni, 26 Martie 2018 08:32
    194.105.20.***
    MONOPOL -pentru ca ei POT - inclusiv sa aiba pierderi URIASE !!!!!
    7
    15
    Raportează
  • postat de Rudibravo1951
    Luni, 26 Martie 2018 03:45
    82.137.15.***
    Daca observati că aveți pierderi din bănișori dărâmați sadramaua
    Cum sa tăiat apa cum s-au tăiat 28 de Fabrici că să construiască Iliescu Năstase Constantinescu Ciorbia Băsescu Boc Ponta Dragnea Iohannis Capitalismul de Cumetrie Oltenească tăiați felii subțiri și autobuzele că doar din banii noștri sau cumpărat Să vă de-a Dumnezeu multă sănătate și bucurii și să nu mai gândiți numai la rele
    4
    14
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.