Ovidiu Tudorache - un subprefect la datorie

Ovidiu Tudorache - un subprefect la datorie
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Nu de puţine ori au fost cazurile în care cetăţenii ne-au semnalat faptul că, deşi au program de audienţă afişat în mod public, diverşi şefi sau directori de instituţii publice nu respectă acest program. Cum legea îi obligă pe şefii bugetari să organizeze măcar o dată pe lună audienţe, este o dovadă de lipsă de respect absenţa respectivului conducător de la audienţele la care vin cetăţenii.

Ultima „modă” a bugetarilor este ca audienţele să fie ţinute prin… delegaţi. Adică, cetăţenii să fie întâmpinaţi de înlocuitori ai respectivilor conducători, subalterni care transmit apoi problemele „mai sus”. Ceea ce nu înţeleg şefii care practică acest obicei este că oamenii încă mai au încredere în autorităţile statului şi de aceea şi ţin neapărat ca problemele lor să fie expuse acestor conducători şi nu unor „intermediari”. 

Ieri am fost la Prefectură, pentru a vedea dacă subprefectul Ovidiu Tudorache (FOTO) organizează audienţe, aşa cum se precizează pe site-ul Prefecturii „săptămânal, în fiecare luni, la sediul Prefecturii, de la 8.00 la 10.00 şi joia, în teritoriu”.

De vorbă cu 700 de oameni nemulţumiţi

Ieri, la ora 8.45, subprefectul Tudorache se afla deja la birou, aşteptându-i pe petenţi: „Deocamdată nu am pe nimeni înscris, dar îi aştept. Să ştiţi că oamenii se prezintă şi în alte zile şi eu îi primesc. Nu-i poţi refuza pe cetăţeni, mai ales pe cei care vin din judeţ; poate nu au mijloace de informare şi nu ştiu care e programul de audienţe… şi atunci îi primesc să le ascult păsurile. Eu stau de vorbă personal cu oamenii, nu prin delegaţi”.

Potrivit statisticilor, anul trecut, la subprefectul Tudorache s-au prezentat în audienţă cam 700 de cetăţeni, media fiind în jur de 60 de cetăţeni pe lună. „Cam 90 la sută din problemele ridicate de oameni se referă la aplicarea defectuoasă a Legii fondului funciar: scrierea greşită a titlurilor de proprietate, completarea eronată a datelor beneficiarilor etc.”.

„Apoi, în ordinea solicitărilor, cam 8-9 la sută sunt cele venite din partea cetăţenilor fără un loc de muncă, după care vin cele din partea celor care au nevoie de o locuinţă sau au probleme legate de spaţiul locativ, cum ar fi chiriaşii evacuaţi”, spune subprefectul Tudorache.              

Unele probleme chiar îşi găsesc rezolvarea

Deşi pare fără finalitate, o audienţă îţi poate rezolva problema. Mărturie sunt cazurile soluţionate, povestite de subprefectul Tudorache. De pildă, cazul unui cetăţean din Schela, care a reclamat la Prefectură faptul că Petrom nu i-a oferit despăgubire pentru conducta de petrol care i-a construit-o pe proprietate.

După ce a aflat de caz, subprefectul a cerut Inspectoratului de Stat în Construcţii şi Gărzii de Mediu situaţia avizelor pentru construcţia conducte. Şi aşa s-a aflat că ea nu avea toate actele în regulă, adică îi lipsea acceptul proprietarului. Situaţia s-a rezolvat prin despăgubirea proprietarului.

Un alt caz soluţionat este cel al unui gălăţean care trăieşte în SUA şi care a cerut Apatermului permisiunea să îşi debranşeze caloriferele. Lovindu-se de răspunsul negativ, omul a apelat la subprefect şi, până la urmă, a reuşit să deconecteze caloriferele de la sistemul de încălzire centralizată.

Şi la Umbrăreşti s-a rezolvat o situaţie în urma audienţelor la subprefect: un cetăţean a venit şi s-a plâns că şedinţele CL nu sunt publice, lucru ce contravine legislaţiei în vigoare. În urma intervenţiilor dinspre Prefectură, acum hotărârile din Umbrăreşti sunt afişate, iar şedinţele, deschise publicului.

Sunt însă şi cazuri în care reclamaţiile nu se confirmă. De pildă, o reclamaţie privind gălăgia făcută de o terasă din Galaţi, acuzaţiile unui cetăţean care susţinea că i se refuză pe nedrept acordarea de certificat de revoluţionar sau reclamaţiile unui cetăţean faţă de primarul din Umbrăreşti că ar fi falsificat nişte documente oficiale.

Citit 1187 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.