Strânsă cu uşa de Primărie, Transurb a renunţat doar declarativ la licitaţia pentru SH-uri

Strânsă cu uşa de Primărie, Transurb a renunţat doar declarativ la licitaţia pentru SH-uri

În foto, Mihai Cadinoiu, directorul general SC Transurb, și primarul orașului Galați, Ionuț Pucheanu
Evaluaţi acest articol
(20 voturi)
9 comentarii

Cu toate că în luni seara, pe 26 noiembrie, compania publică de transport Transurb SA a anunţat, printr-un comunicat de presă, că renunţă la licitaţia pentru achiziţia a 30 de autobuze second-hand, miercuri, 28 noiembrie, licitaţia era tot în desfăşurare în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice. În schimb, operatorul public a scăpat de ameninţarea blocării conturilor de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF).

Sfârşitul săptămânii trecute a fost marcat de un adevărat război al declaraţiilor între Primăria municipiului Galaţi şi SC Transurb SA, pe tema licitaţiei lansate de operatorul public de transport.

Aşa cum aţi putut afla din ziarul "Viaţa liberă", pentru a putea ieşi cu bine din iarnă, fără ca oraşul să rămână fără mijloace de transport în comun, Mihai Cadinoiu, directorul general al Transurb, şi-a asumat organizarea unei licitaţii pentru achiziţia a 30 de autobuze second hand. Procedura a fost lansată vineri, 23 noiembrie, iar duminică, 25 noiembrie, primarul Galaţiului, Ionuţ Pucheanu, a anunţat printr-un comunicat de presă că refuză categoric să susţină un astfel de proiect, că nu admite ca directorul unei societăţi publice subordonate să nu ţină cont de hotărârile Consiliului Local şi de proiectele în derulare. Şi a solicitat conducerii SC Transurb SA Galaţi să-şi reevalueze opţiunile şi să-şi reconsidere poziţia.

Operatorul a dat înapoi

Luni seara, SC Transurb a anunţat printr-un comunicat de presă că "în urma discuţiilor cu reprezentanţii Primăriei Galaţi, s-a hotărât renunţarea la procedura privind organizarea licitaţiei pentru achiziţionarea a 30 autobuze urbane diesel, de 12 metri lungime, cu podea joasă. Conducerea Transurb şi primarul municipiului Galaţi, Ionuţ Pucheanu, au convenit să demareze, în regim de urgenţă, procedurile privind achiziţionarea unor autobuze noi de tipul Euro 6. Decizia este luată în conformitate cu dorinţa municipalităţii şi a societăţii noastre de a moderniza infrastructura de transport prin achiziţionarea de troleibuze, autobuze şi tramvaie noi".

Intenţiile sunt bune, criza rămâne

"Precizăm că demersul iniţiat de societatea Transurb a fost justificat de necesitatea de a avea un număr minim de mijloace de transport, astfel încât să nu fie împiedicată desfăşurarea activităţilor specifice, în special în timpul iernii. Până la achiziţionarea autobuzelor electrice, măsură pe care o salutăm şi o sprijinim, transportatorul public are nevoie de cel puţin 20 de mijloace de transport operaţionale pentru a asigura rezerva din autobază, care să fie pregătite să înlocuiască maşinile ce pot avea diferite probleme tehnice din cauza uzurii şi a condiţiilor de drum şi meteorologice", se preciza în finalul comunicatului de presă.

Culisele unor decizii

Se poate spune că, de bună voie şi silit de împrejurări, Transurb a renunţat, declarativ, la achiziţia SH-urilor. Decizia ar putea fi motivată de teama blocării conturilor. Este vorba despre situaţia despre care aţi putut citi în februarie anul acesta, în ziarul "Viaţa liberă": decizia Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF) de anulare a eşalonării şi de demarare a formalităţilor procedurii de executare silită a Transurb, pentru un debit de aproximativ 15 milioane de lei către bugetul statului.

La acel moment, primarul Ionuţ Pucheanu a anunţat că datoria va fi preluată la bugetul local şi se va face cu ANAF o eşalonare a creanţelor istorice, dar a cerut rentabilizarea companiei. Prin urmare, lună de lună, Transurb stă cu inima strânsă de teamă că sumele nu vor fi achitate şi se va trezi cu conturile blocate.

Glonţul i-a trecut pe la ureche şi cu câteva zile în urmă. "Tranşa aferentă lunii noiembrie, ca urmare a eşalonării stabilite între SC Transurb SA Galaţi şi ANAF, este de 2.220.484 de lei. Suma a fost achitată luni, 26 noiembrie, de către Primăria municipiului Galaţi", ne-a transmis Biroul de presă al Primăriei Galaţi.

Licitaţia merge mai departe

Miercuri, 28 noiembrie, în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice licitaţia lansată de Transurb pentru achiziţia SH-urilor figura ca fiind în desfăşurare, ofertele fiind aşteptate până pe 3 ianuarie 2019.

"Am iniţiat demersurile de anulare a licitaţiei, dar există o procedură legală, care trebuie urmată", ne-a declarat directorul Cadinoiu. Potrivit surselor noastre, este nevoie de o hotărâre a Consiliului de Administraţie al Transurb pentru anularea licitaţiei, aşa cum şi iniţierea lui a fost decisă de administratorii operatorului, reuniţi în şedinţă.

Rămâne de văzut când, dacă şi pe ce motiv ar putea fi anulată procedura.

Citit 4101 ori Ultima modificare Luni, 03 Decembrie 2018 00:10

9 comentarii

  • postat de Ulise Joi, 29 Noiembrie 2018 18:57 82.137.11.*** Link la comentariu
    0
    2

    Nu știu cine sunti SOR dar sunt foarte convins că ai mare dreptate Eu mă călătoresc prin Galați cu 18 si26 Pe aceste trasee autobuzele nu au căldură iarna că să nuai vorbesc ce bine este vara Dar cu două zile înainte de a incepe Ninsoarea niște oameni deștepți din Primăria Galați a dat ordin să se desființeze un Refugiu dintr-o stație de autobuz de PE Strada Domneasca (sau Republicii la Căminele studențești) Băi dar toată VARA NU AȚI PUTUT SĂ SĂ O DEMOLATI?/ VA BATEȚI JOC DE OAMENI SI MAI ALES DE ELEVI ȘI STUDENTI

    Raportează
  • postat de sor Joi, 29 Noiembrie 2018 15:01 188.24.226.*** Link la comentariu
    1
    7

    Daca tot mergem cu autobuze sh nu putem si cu bilete sh

    Raportează
  • postat de Galatean Joi, 29 Noiembrie 2018 11:24 82.137.14.*** Link la comentariu
    1
    4

    Cea mai bună soluţie este AUTOBUZE FULL ELECTRICE CU ÎNCĂRCARE RAPIDĂ

    Au bateria "mică" care să ţină un tur - retur şi nu 24h.

    de aceea sunt mai ieftine şi mult mai durabile (fiind mai uşoare decât 4 tone cele cu bateria "mare")

    Raportează
  • postat de Galatean Joi, 29 Noiembrie 2018 09:53 79.116.106.*** Link la comentariu
    2
    8

    De ce nu luati exemplul celor din Cluj ??? Suntem prea SARACI ...pentru a ne permite lucruri ieftine si de proasta calitae ( tehnologii vechi ) !!!

    Raportează
  • postat de Sabrina Joi, 29 Noiembrie 2018 09:47 82.137.12.*** Link la comentariu
    2
    8

    Comisionul nu aduce mereu Fericirea,mai aduce la timpul potrivit și DNA Așa că mai răruț că-i mai drăguț și împărțiți totul frățește

    Raportează
  • postat de Ion Joi, 29 Noiembrie 2018 08:30 100.117.9.*** Link la comentariu
    9
    9

    După 2 ani jumătate de când s-a scos maxi taxi nu au reușit să pună la punct un orar pentru circulatie. E un haos, în vremurile trecute asistai la certuri intre șoferii de maxi taxi că nu respecta timpul prevăzut...era vorba de 5-10 secunde. In micro 13 vezi 3-4 autobuze de pe același traseu, in micro 19 , 2-3 tramvaie 39. E jenant sa vezi situația asta, in condițiile in care călătorilor li se lungesc gâturile după autobuze. In port, când vezi autobuzul trebuie să-ți faci selfie, nu știi când vine următorul. Deci.... există șanse de rezolvare? Nu cred.

    Raportează
  • postat de Dani Joi, 29 Noiembrie 2018 07:58 79.116.101.*** Link la comentariu
    3
    10

    In concluzie unul trage la vale, celalalt la deal, ca asa se practica la Galati, de asta merg lucrurile asa de bine in orasul nostru.

    Raportează
  • postat de petru Joi, 29 Noiembrie 2018 07:14 188.24.196.*** Link la comentariu
    3
    14

    lasati-ne cu sh-rile voastre,ne-am saturat de gunoaile altora.Acest director traieste in trecut.Sunt supra saturati galatenii de rablele bucurestenilor. Orasul Galati arata cat de cat mai binisor si vine cu aceasta porcarie care ne trage in jos.

    Raportează
  • postat de TP Joi, 29 Noiembrie 2018 04:33 5.13.202.*** Link la comentariu
    2
    12

    Nu va lasati , e nevoie urgenta de masini si nimeni nu stie lucrul acesta , demararea achizitiei trebuia facuta din vara ca cel putin acum sa fie deja in oras dar timpul trece si nimic concret nu se rezolva decat cu promisiuni si promisiuni si tot asa .in continuare, Ca nu-i doare gura sa tot promita nu?

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.