Evaluaţi acest articol
(24 voturi)
9 comentarii

Ieri, 27 aprilie 2020, am fost martorii momentului t0 pe șantierul Drumului de Centură al Galațiului, noul DJ 251M. În fizică, timpul măsurat este o mărime scalară, liniară cu o origine aleasă. Ceea ce interesează este intervalul de timp de la t0 și până într-un alt punct t, când se presupune că se încheie experimentul studiat. În cazul nostru, nu este niciun experiment, ci este vorba de durata lucrărilor la ”centura mică” ce ar urma să se finalizeze în 24 de luni.

Prezent la eveniment, Costel Fotea, președintele Consiliului Județean Galați, autoritatea contractantă a investiției, a declarat și el că proiectul începe de la zero. ”Primele lucrări vor fi realizate la cea mai complexă parte a acestui proiect, respectiv podul hobanat, care va avea o lungime de aproape 500 de metri, patru benzi de circulaţie şi trotuare. În acest moment, constructorul lucrează la pilonul central al podului, care va avea o înălţime de 62 de metri. Podul suspendat va scurta lungimea actuala a Drumului de Centură cu aproximativ doi kilometri, astfel încât conducătorii auto nu vor mai fi nevoiţi să intre în oraş pentru a-şi continua drumul pe varianta ocolitoare. De asemenea, constructorul va începe să lucreze şi pe tronsonul de pe strada Macului, de la intersecţia cu strada Traian şi până la intersecţia cu strada Calea Prutului. Odată cu implementarea acestui proiect va creşte siguranţa participanţilor la trafic, se va fluidiza traficul în zonă, se va reduce riscul de accidente rutiere şi va scădea timpul petrecut de şoferi în trafic, ceea ce pentru agenţii economici înseamnă costuri mai mici”, a precizat Costel Fotea.
Referitor la lărgirea carosabilului, președintele Consiliului Județean a menționat că la finalul lucrărilor, Drumul de Centură va avea patru benzi de circulaţie de la intersecţia cu bulevardul Brăilei şi până la ieşirea în bulevardul George Coşbuc. ”Vom face şi exproprieri în zonele în care este nevoie de acest lucru pentru a extinde la patru benzi drumul, însă acestea nu vor fi realizate anul acesta. Lucrările la Drumul de Centură se vor desfăşura etapizat, fără a întrerupe total circulaţia”, a mai spus Costel Fotea, menționând că în acest proiect, o prioritate este și cea a creării de noi locuri de muncă.
Asocierea Aqua Parc SRL, Mavgo Holding SRL, Hydrostroy AD Sofia și Ideal Windows SRL este cea care se ocupă de bunul mers al lucrărilor, cu mențiunea că ultima de pe listă a rămas doar cu numele, de la semnarea contractului, după cum ne-a reiterat președintele Consiliului Județean.
La debutul efectiv al proiectului a fost prezent și primarul Ionuț Pucheanu, cu mențiunea că autoritatea publică locală a fost cea care a decis cedarea acestuia către Consiliul Județean pentru obținerea finanțării pe SUERD. Totodată, Primăria rămâne partener pentru realizarea inteconectărilor necesare ale DJ 251M cu infrastructura rutieră a municipiului Galați.

Citit 7602 ori Ultima modificare Marți, 05 Mai 2020 00:21

9 comentarii

  • postat de Galatean Joi, 30 Aprilie 2020 16:14 78.96.81.*** Link la comentariu
    1
    2

    Multi se mira de minune atat de mult trambitata!

    Ba mai mult, unii avanseaza ca dupa minunea asta, centrul Galatiului se va muta acolo, dupa un principiu, ca pe unde se intra intro urbe, acolo este si sufletul ei; ca atare unii deja au luat act de stramutare si vor sa-si mute mutrele pi centura la fete frumoase!

    Sa vedeti ce inghesuiala pe valea combinatului, cu lac pentru barci si iesire directa la Siret si Dunare!

    Deh!, lumea se schimba, preteiile sunt mari!

    Raportează
  • postat de Doar constat Marți, 28 Aprilie 2020 23:33 89.136.0.*** Link la comentariu
    5
    3

    Totul va fi bine și frumos, toate celelalte probleme ale Galațiului fiind rezolvate !!! E bine că se muncește, că, probabil, circulația rutieră se va îmbunătăți, bla, bla, bla ... dar chiar proiectul ăsta era prioritatea orașului ??? Întreb și eu ...

    Raportează
  • postat de urgent Marți, 28 Aprilie 2020 22:41 89.137.137.*** Link la comentariu
    4
    2

    Noi vrem ca in locurile unde s-au distrus garajele sa se faca mai repede parcarile pt ca stau de de mult timp acele zone cu moloz si piatra si nici nu putem parca dar inghitim praf si arata jalnic. Sa se dea drumul la facut parcarile cat mai repede !

    Raportează
  • postat de 1qlee Marți, 28 Aprilie 2020 19:00 5.13.232.*** Link la comentariu
    5
    4

    Dar un tunel nu mergea?

    Raportează
  • postat de Ciprian B Marți, 28 Aprilie 2020 11:03 5.13.217.*** Link la comentariu
    2
    29

    Eu nu înțeleg cum au calculat ei că podul scurtează drumul cu 2 km, că un calcul pe baza hărților prezentate dă doar 350 de metri (prin evitarea giratoriului de la Lidl M13). În plus se spune că tot datorită podului traficul nu va mai intra în oraș. Dar zona de case de lângă viaduct, respectiv blocurile de lângă talcioc nu sunt tot în oraș?

    Raportează
  • postat de Tudor V Marți, 28 Aprilie 2020 10:02 89.136.0.*** Link la comentariu
    4
    19

    Putem sa-i acordam incredere constructorului, poate este bine intentionat. Festivismul si reclama politica puteau astepta pana cand se vedeau rezultate efective, eventual un stadiu de 60-80% al lucrarilor. Dar fiecare pasare pe limba ei se pierde. O pregatire de santier, nu este ceva de lauda, decat pentru constructor, desi santiere sunt destule in tara, doar autostrazile finalizate, mai asteapta. Interesante vestele reflectorizate cu inscripta ”Aqua parc”. O fi vreo ironie?!

    Raportează
  • postat de Eu Marți, 28 Aprilie 2020 09:43 213.233.104.*** Link la comentariu
    6
    13

    Cine va merge pe acel pod hobanat de 500m(!)construit de bulgari în 'consortiu' cu niste firme de apartament romanesti?Vom avea și noi un pod Morandi.

    Raportează
  • postat de magis Marți, 28 Aprilie 2020 09:36 89.121.200.*** Link la comentariu
    6
    16

    Domnule autor, si cine sunt firmele astea care modernizeaza Galatiul?
    Stiti sau nu stiti? Sau galatenii nu trebuie sa stie?

    Raportează
  • postat de E ceva ... Marți, 28 Aprilie 2020 09:19 5.13.193.*** Link la comentariu
    3
    22

    Dar se putea si mai bine.
    Toate informatiile si stirile despre acest proiect s-au invartit in jurul acestui pod hobanat (hobanat-hobanat... repetat de mii de ori).
    In rest mai subtirel cu informatiile, ca sa nu se observe ca drumul ocolitor trece de fapt prin oras, printr-o zona cu trafic imposibil si in prezent. Va traversa str. Cosbuc si Traian, artere importante si circulate. Adica nu va rezolva mare lucru.
    Inaintasii nostri au dovedit iarasi mai multa viziune cand au subtraversat in aceeasi zona cu liniile de cale ferata, hat acum o suta si de ani in urma.
    Ei, daca faceam acum si un tunel rutier paralel, asta era cu adevarat o mare realizare de infrastructura necesara pentru aceste timpuri.
    Nu ca ar fi ceva nemaiauzit, in Bucuresti s-au facut si se mai fac pasaje rutiere destule, chiar si in Iasi au rezolat similar asa o situatie in plin Centru (intersectie cu tramvai Copou-Pacurari-Independentei).
    Poate ca pentru asta ar trebui sa vina omul cu tunelele la primarie. Fara gluma, asta e solutia (adica tunel, dar poate ca si omul).
    Iar despre pod, frumos ce sa zic, dar cand ma gandesc cum nu vor fi bani sa-l mentina in functiune ... vedeti si viaductul.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.