"Repoziționarea" Galațiului pe harta rutieră a României. Lucrări de modernizare a infrastructurii

"Repoziționarea" Galațiului pe harta rutieră a României. Lucrări de modernizare a infrastructurii
Evaluaţi acest articol
(28 voturi)

În anul 2021 au fost modernizați peste 100 de kilometri de pe drumurile județene, în cadrul unor investiții ale Consiliului Județean (CJ) Galați, cu bani europeni și de la bugetul local de peste 40 milioane de euro. Cele mai importante lucrări au fost pe DJ 255 (Pechea - intersecția cu DN 26), pe DJ 252 (Movileni - Nicorești) și pe DJ 242 (Folteşti - Vârlezi).

În prezent, lucrările cele mai avansate sunt cele de pe DJ 251A și DJ 254, două investiții realizate cu ajutorul fondurilor europene, prin Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020. Altfel, în bugetul pentru anul 2022, cea mai mare sumă, peste 300 milioane de lei, este alocată infrastructurii rutiere, iar valoarea poate crește, în funcție de contractele de finanțare pe care le va semna CJ Galați.

"Avem în implementare lucrări de modernizare a altor 60 de kilometri de drum județean, o parte urmând să fie finalizate în primăvara acestui an, acolo unde investiția este realizată mai bine de 95%. În plus, am pregătit noi investiții pe drumurile județene, cu o valoare de peste 140 milioane de euro, pentru modernizarea a aproximativ 215 kilometri de drum județean, cu bani europeni sau prin Programul Național «Anghel Saligny». Deja, pentru unele demarăm procedurile de licitație cu clauză suspensivă, astfel încât, în momentul în care semnăm contractul de finanțare, să avem deja constructorul", ne-a precizat Costel Fotea, președintele Consiliului Județean Galați.

Alte proiecte de infrastructură rutieră avute în vedere de CJ Galați se referă atât la drumul expres ce ar urma să conecteze Galațiul cu Autostrada Soarelui și mai departe până la Chiciu, în județul Călărași, în parteneriat cu Ministerul Transporturilor, dar și la cele două parteneriate încheiate cu CNAIR, prezentate deja în paginile cotidianului nostru. Este vorba despre drumul de legătură între DX Brăila - Galați și varianta de ocolire a municipiului Galați, dar și reabilitarea a 40 de kilometri de pe DN 25, până la Tudor Vladimirescu.

Tot conform reprezentanților CJ, în bugetul național au fost prevăzute fonduri pentru Centura Mare a Galațiului, pentru lucrările la drumul expres până la Brăila, pentru finalizarea centurii Tecuciului, dar și pentru realizarea unui nou drum expres între podul suspendat peste Dunăre și Focșani, care, odată finalizat, va asigura conectarea Galațiului cu viitoarea autostradă a Moldovei.

Modernizare pentru alți 95 de kilometri de drumuri județene

În ședința ordinară a Consiliului Județean de marți, 8 februarie, pe lângă votarea bugetului instituției pentru anul în curs, se intenționează și aprobarea indicatorilor tehnico-economici privind realizarea obiectivelor de investiţii de reabilitare și modernizare a infrastructurii de transport regional pe DJ 240, a celei de pe traseul Băneasa - Rogojeni (DJ 242D), precum și modernizarea unor tronsoane de pe DJ 253, DJ 242 H, DJ 255 A, DJ 240 A, DJ 252 G și DJ 251 A.

Valoarea totală a investiţiilor este de 284.624.548,45 lei (inclusiv TVA), iar cheltuielile care se finanțează de la bugetul de stat vor fi asigurate prin Programul Național de Investiții "Anghel Saligny", derulat prin Ministerul Dezvoltării.

Conform acestei documentații, lucrările de modernizare, cu o lungime totală de 94,648 km, urmează a fi executate pe sectoarele cu îmbrăcămintea rutieră din agregate concasate/ sortate sau mixtură asfaltică, dar cu o stare de degradare evidentă și cuprind, printre altele, aducerea părții carosabile la lățime și capacitate portantă corespunzătoare prin execuție de casete de supralărgire, iar acolo unde se impune realizarea de infrastructură nouă pe toată lățimea drumului, inclusiv supralărgiri și supraînălțări în curbe, infrastructura urmează a fi realizată din balast amestec optimal și piatră spartă naturală din roci magmatice de carieră. Totodată, vor fi amenajate staţii de autobuz şi alveole aferente transportului public, reabilitarea podețelor laterale și transversale de pe traseul drumului, șanţuri betonate în zonele de intravilan, precum și, evident, semnalizare pentru siguranţă şi confort rutier.

Citit 7765 ori Ultima modificare Miercuri, 09 Februarie 2022 20:31

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.