Reacţii după episodul "trenul groazei": Directorul CFR ar trebui dat afară
Foto: Foto: Sorin Pană

Reacţii după episodul "trenul groazei": Directorul CFR ar trebui dat afară
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Victor Paul Dobre: „Eram cat pe-aci să fiu în acel tren” * Dan Nica: „Secretarul de stat responsabil a fost avansat ministru pentru modul exemplar în care s-a descurcat cu trenul acesta” * Mircea Toader: „Când natura e prea puternică…”

Cine este responsabil pentru gălăţenii care au suferit de sete, foame şi frig, îngroziţi în trenul pierdut în iadul alb de zăpadă? Şi ce sancţiuni ar trebui aplicate am încercat să aflăm de la liderii politici ai Galaţiului:

Anchetă serioasă

Liderul PNL Galaţi, Victor Paul Dobre, consideră că se impune o anchetă serioasă în cadrul CFR, ferindu-se să facă prea multe comentarii, el nefiind „un specialist în problemele CFR-ului”. „Eram cat pe-aci să fiu în acel tren. Eu am plecat duminică spre Capitală, înainte de a se închide drumurile. Am ţinut legătura tot timpul cu domnul secretar de stat Mihai Capră, pentru că erau şi băieţii de la Otelul, dar şi un număr mare de cetăţeni. Din păcate nu sunt un specialist în problemele CFR-ului, dar cred că o anchetă acolo este absolut necesară. Dar o anchetă reala. Trebuie făcut ceva chiar şi din partea prefectului de Galaţi, nu poveşti… CFR are regulamente clare şi precise. Să se verifice şi să se stabilească sancţiuni dacă este cazul. Se spunea că CFR era a doua armată a ţării, nu mai este, dar regulamentele au rămas”, a opinat Victor Paul Dobre.

„Inconştienţă”

Liderul PSD Dan Nica susţine că responsabil este Ministerul Transporturilor: „Nu este posibil să dai drumul unui tren, în câmp, când ştii că este cod portocaliu de viscol. Este inconştienţă ne mai întâlnită. De la Minister, însă, nu ştiu cine ar putea să răspundă dacă secretarul de stat responsabil a fost avansat ministru pentru modul exemplar în care s-a descurcat cu trenul acesta. Directorul CFR ar trebui dat afară. Am aflat din surse sigure, din interior că există 40 de freze feroviare, dar numai trei sunt în funcţiune, pentru că s-a considerat că nu este nevoie de toate. Din punctul meu de vedere este un caz extrem de grav. Faptul că noul ministru al Transporturilor nu a spus nimic despre cum au mers trenurile în România în această perioadă şi despre sutele de gălăţeni care au stat 60 de ore în câmp dovedeşte un singur lucru: că nu le pasă. Dacă ar fi fost însă alegeri şi ar fi avut nevoie de voturi cu siguranţă situaţia ar fi fost alta”, spune Dan Nica.

„Forţa naturii”

Liderul PDL Mircea Toader, este de părere că trenul a plecat totuşi din Galaţi deoarece era singura cale de a se ajunge la Bucureşti: „A fost o situaţie de urgenţă, nimeni nu s-a aşteptat să se blocheze trenul. Ministerul Transporturilor a făcut tot ce s-a putut, acum depinde şi de înţelegerea oamenilor. Nu a fost rea voinţă din partea nimănui. Când natura e prea puternică ai un singur ţel: viaţa oamenilor. Cu siguranţă va fi făcută o analiză în cadrul CFR”, a spus Toader.

Citit 2550 ori Ultima modificare Sâmbătă, 11 Februarie 2012 09:41

Anca Melinte, Marius Chiriliuc

Articole recente - Anca Melinte, Marius Chiriliuc
Scandal cu leşin la Teatrul Muzical

14 comentarii

  • postat de gina
    Duminică, 04 Martie 2012 08:42
    Afacere pe banii statutului, iar CFR - ul plânge că nu e rentabil şi ne dă afară.
    Adicăi Ganea şi Comana folosesc infrastructura CFR - ului pe 2 bani (iar CFR - ul bagă bani grei s-o întreţină ca să prospere cei doi domni), plimbă trenuri goale şi statul îi mai şi plăteşte pentru deranj, ba mai mult, le cedează cele mai profitabile trase sub motivul că pentru CFR nu sunt rentabile.
    0
    0
    Raportează
  • postat de esenta de trandafiri in flacon galben
    Duminică, 12 Februarie 2012 23:27
    Directorul se poate apara intr-un singur fel : sa spuna ,reprezentantii carui partid au intervenit special pentru formarea trenului ,alta sansa nu are . Sau sa ramana fara slujba ...
    0
    0
    Raportează
  • postat de Marius S
    Duminică, 12 Februarie 2012 13:12
    Nesintire crasa, incompetenta, iresponsabilitate. Toti acesti directorasi de paie, numiti de partid, sunt in fapt niste unelte ale partidului pentru a fura, pentru nobilul scop al partidului de a se mentine la putere si cascaval. Atata timp cat ei sunt slugi obediente ale politicului, va imaginati ca vor cauta solutii viabile de intrare in normalitate? In tara se intampla adevarate drame si nesimtitii astia vin cu niste expliatii aiuritoare sau sfidatoare, cautand sa se spele pe maini si sa paseze vina conform zicalei pe "acarul Paun". In Rusia exista un tren numit transsiberianul, care strabate siberia in doua pana la Vladivostok, acolo de ce se poate? In tarile nordice pe zapezi precum acum la noi se circula struna pe toate caile ferate si rutiere, acolo de ce se poate? Va imaginati ca in aceste tari astfel de directori mai erau numiti sau tinuti in functii? Atata timp cat toate conducerile autoritatilor si institutiilor publice sunt intesate cu lipitori de afise, cu orice scursuri si lichele, diletanti si incompetenti, asta ne va fi soarta. Din pacate fenomenul acesta s-a impamantenit in Romania imediat dupa 1989, deci, comentariul si remarcile sunt valabile pentru intreaga troaca a asaziselor partide mioritice, care functioneaza mai degraba pe principiile clanurilor mafiote.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Alexander leg.a V a Macedonica
    Duminică, 12 Februarie 2012 09:20
    SPUNETI NUMAI PROSTII ! ! ! Cand un tren are cca 200 de calatori platitori,iar pe zi sunt cateva trenuri,rezulta ca mai bine s-ar apela la transportul auta de calatori.Banii incasati nu acopera costurile.Cred ca daca acei calatori erau transportati aerian ,ar fi costat mult mai putin decat s-a cheltuit cu "plimbarea cu peripetii". Nu negam competenta indoielnica a sefilor dela C F R,dar ne mira sau nu ne mai mira "infantilitatea"d-lor Nica si Dobre care ne cred naivi si ne iau de prosti.Sa ne spuna cum au distrus caile ferate romane ei si cei dupa ei .Daca in regimul trecut trenurile mergeau unul dupa altul,azi, rar mai vezi circuland cate un tren de calatori cu cativa pasageri.Din punct de vedere al consumului de combustibil si al poluarii, transportul pe calea ferata e cel mai recomandabil ,dar politicienii au alte preocupari...
    0
    0
    Raportează
  • postat de De profesie,Calator.
    Duminică, 12 Februarie 2012 01:45
    ...SI de data aceasta ,incalzirea glogala ne-a surprins "total descoperiti' , Vedeti ca la anul iarna ar putea veni mai devreme, sa nu ne prinda "cu capul gol" in pericol de "insolatie". Revolutiile climatice i-au terminat pe bietii romani, alea din Baragan sunt cele mai tari. Se lasa cu merite deosebite la limita suportabilitatii ,cu bilet platit .
    0
    0
    Raportează
  • postat de Alt calator din trenul groazei
    Duminică, 12 Februarie 2012 00:39
    Domnule Dobre, "Se spunea că CFR era a doua armată a ţării" cand prima armata era ARMATA si cand CFR-ul era CFR. Dar acum nu mai avem nici prima armata, nici CFR. Avem niste mercenari care lupta aiurea pe unde nu e treaba Romaniei precum si niste ruine si fiare vechi, moaste ale unui faimos CFR. Absolut toate partidele care au guvernat au pus umarul la aceasta realitate de azi. Vedeti ca v-a zburat musca de pe caciula.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Marisa
    Sâmbătă, 11 Februarie 2012 23:13
    Asta-i Romania pe care ne-au facut-o astia, pe care i-am trimis, o mare parte dintre noi, s-o faureasca. Mai pe scurt, e Romania pe care ne-am facut-o noi insine, cu (stampila in) mana noastra!
    In alta ordine de idei,...............FELICITARI AUTOAREI ARTICOLULUI PTR. CUM A SCRIS" ne mai intalnita"!!!!!Sunteti tare de tot! Tineti-o tot asa!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Calator in trenul groazei
    Sâmbătă, 11 Februarie 2012 22:09
    Toate guvernele de pana acum au pus umarul la distrugerea CFR-ului. Ceea ce s-a intamplat acum este efectul "reformei statului", adica a distrugerii sistemelor care asigurau siguranta nationala. CFR-ul este victima si el dar vrem sa-l scoatem vinovat pentru a distruge si ce a mai ramas.
    0
    0
    Raportează
  • postat de ada
    Sâmbătă, 11 Februarie 2012 20:28
    Rusine tuturor
    Daca erau senatori si deputati in tren, oare tot asa stateau 2 zile pe camp....Domnule Toader??
    Normal ca nu, ei sunt obisnuiti sa doarma in fotoliile calde si confortabile din parlament , nu in trenuri inghetate. Rusine sa va fie.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Zoli
    Sâmbătă, 11 Februarie 2012 11:47
    Fara a face acuze politice de nici un fel, am sa ma rezum doar la o opinie personala.
    Daca va mai aduceti aminte dragilor ca pe vremea raposatului era posibil ca rapidul Dunarea sa faca maxim 3,5 ore, era posibil ca trenurile din regionala Galati sa fie cele mai curate si mai punctuale din toata tara, etc....Nu vreau sa laud acel regim, dar de ce dragii nostrii alesi locali care au ocupat niste scaune in mandatele de pina acum, nu s-au batut pentru a construi ceva? Cu totii sunt vinovati si se impune acum o curatenie generala si nu asa de fatada cum se face pe la noi ca ala e nepotul lui cutarescu... sau cumnatul lui x-sulescu...
    Ar trebui sa votam corect la alegerile ce urmeaza pentru ca alesii politici au tacut pina acum si s-au batut doar pentru ciolanul lor ! ACUM ESTE RANDUL NOSTRU SA-I TAXAM !
    Dupa curatenie ar trebui vazut unde ne aflam, ce putem face de acum incolo si sa ne punem serios pe treaba.
    Cred ca avem nevoie de un Raed Arafat galatean de-al nostru...
    0
    0
    Raportează
  • postat de FLO
    Sâmbătă, 11 Februarie 2012 10:48
    @domnul PAUL DOBRE: nu ar fi fost rau sa va aflati in trenul groazei, ca astfel cu siguranta totul se rezolva mai rapid, dar asa pentru niste votanti de rand, de ce sa se deranjeze directorasii aia foarte multi, de altfel, de la caldura!
    iar sanctiuni normal ca este cazul sa se dea! dar nu mustrari ca la scoala!
    .
    @domnul DAN NICA: distrugereA cfr a inceput de dupa revolutie, atunci cand era actualul psd la putere, si a continuat sub toate culorile politice! parerea mea ca o sa mai continue pana o sa apara un baiat destept sa ia cfr-ul cu pretul pe care a fost vandut si combinatul, ca de.....e pe minus, si are datorii!
    .
    @domnul MIRCEA TOADER: este rea intentie cand stii ca un tren este blocat la braila si tu dai drumul la altul din galati, sau cand vezi ca te blochezi la c.a. rosetti si tu stai si te uiti precum curca in lemne (cfr-istii la zapada), in loc sa te intorci pana nu se blocheaza si linia pe care ai venit, astfel incat daca tot ramane trenul inzapezit, sa fie intrun oras, unde poti avea apa, mancare, caldura, sau cand in loc sa numesti trenul care circula acum prin tecuci spre bucuresti ,REGIO, ca tot face 6 ore, astfel incat sa fie tariful normal si nu cu suprapret, ca nu e nici vina vremii, nici a calatorilor, ci doar a cfr-ului, care nici dupa 4 zile de liniste si pace , nu au reusit sa dezapezeasca 10 km de sina, astfel incat sa revina graficul la normal!
    0
    0
    Raportează
  • postat de anao
    Sâmbătă, 11 Februarie 2012 08:46
    Nu ştiu cine e vinovat şi cine ar trebui dat afară, dar SNCFR are foarte multe probleme, pe care nu le-a creat această regie. Eu fac parte din categoria călătorilor activi, care fac propuneri direct la "sursă". Călătorii care au suportat acest coşmar ar merita despăgubiri, dacă nu imediat, atunci măcar mai târzIu.
    0
    0
    Raportează
  • postat de un ronin liberal
    Sâmbătă, 11 Februarie 2012 02:22
    Domnule Dobre ,presa centrala (o anume parte a presei) ne informeaza ca sunteti un "calator" pasionat. Nu ne-ati spus ce ne transmite p n l - ul chinez in legatura cu mega proiectele galatene (gari ,porturi ,aeroporturi,AEROFREZE, )ati vazut ce industrie au. Ati vazut cum functioneaza "locomobila chinezeasca cu aburi ," sus -jos, jos-sus, sus-jos :stilistic vorbind si cu ce viteza curata linia? Sa aiba clasa politica drumul drept .
    0
    0
    Raportează
  • postat de Luci
    Sâmbătă, 11 Februarie 2012 01:10
    1 .Trenul a fost format la Galati,nu la Bucuresti 2. Presa locala a anuntat cu o zi inainte zapada si viscol de cod portocaliu. Cine de la Galati raspunde de plecarea trenului? " era singurul tren "pe Baragan" . Oare de ce ?
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.