Pe lunecuşul SEAP - Cine va deszăpezi judeţul?

Pe lunecuşul SEAP - Cine va deszăpezi judeţul?
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
  • Consiliul Judeţului Galaţi a scos la licitaţie serviciul de deszăpezire pentru iarna 2012-2013

Conform declaraţiilor county-managerului Costel Fotea, CJ Galaţi este obligată să organizeze în fiecare an licitaţie pentru serviciul de prevenire şi combatere a lunecuşului şi înzăpezirii pe drumurile judeţene. Şi an an de an, de fiecare dată câştigătoare a licitaţiei a fost SC Drumuri şi Poduri. „În fiecare an s-a ogranizat licitaţie, iar cei care au câştigat au fost cei care au avut dovada capacităţii tehnice şi s-au încadrat în caietul de sarcini, respectiv Drumuri şi Poduri. Dacă această societate a câştigat licitaţia, înseamnă că s-a încadrat în aceste cerinţe”, a explicat Costel Fotea.

Utilaje de muzeu contra zăpezii

În ultimii ani, „ca un făcut” de fiecare dată, învingătoare la licitaţie a ieşit Drumuri şi Poduri. Anul trecut, valoarea totală a contractului pe care l-a câştigat societatea a fost de 11 miliarde de lei vechi, la fel ca în iernile trecute. La acel moment, SC Drumuri şi Poduri SA Galaţi se lăuda că este pregătită să intervină cu cinci freze, trei autogredere, şase gredere semipurtate, patru wole, o lamă, o sărăriţă, patru autobasculante şi şase autocamioane pentru însoţirea utilajelor de intervenţie. Pe hârtie totul suna bine, dar în realitate, la viteza utilajelor bune de dus la muzeu, era să vină primăvara înainte de a se încheia îndepărtarea omătului. La finele iernii trecute, prefectul judeţului Galaţi, Paul Florea (la acea dată) a constatat că este total necorespunzător ritmul SC Drumuri şi Poduri şi a explicat că a fost bombardat cu reclamaţii de la primari şi de la cetăţeni. Potrivit prefectului, drumarii au reuşit să deszăpezească 2,5 km de drum judeţean în două zile, în timp ce un utilaj performant are capacitate de a deszăpezi cu o viteză de 70 de km/oră… „Utilajele acestei societăţi sunt vechi, fabricate în ’56 şi nu fac faţă. Anul viitor voi face toate diligenţele pentru ca lucrările de deszăpezire să nu mai fie efectuate de societăţi care nu dispun de utilaje performante”, a mai spus prefectul Paul Florea, adăugând că utilajele Drumuri şi Poduri trebuie monitorizate cu GPS. Numai că Florea nu mai e prefect…

Se mai „bagă” o dată?

SC Drumuri şi Poduri, avea, în luna august, 105 angajaţi dar şi datorii de 800.000 euro, dintre care 30.000 din iarnă. Tot în luna august, firma a primit o majorare de capital de 1,5 milioane de lei pentru a se redresa, dar şi o ameninţare că, dacă nu va reuşi să devină rentabilă, va fi desfiinţată. Rămâne de văzut dacă va intra în cursa pentru deszăpezirea judeţului şi va câştiga din nou. Potrivit licitaţiei publice criteriul de bază pentru câştigarea licitaţiei este preţul cel mai scăzut propus de către firme, iar valoarea estimată a lucrărilor este de 1.249.983,75 de lei. De asemenea, ofertantul trebuie să facă dovada prestării, în ultimii trei ani (perioadă considerată de la data semnării contractului), a unui contract de servicii similare a căror valoare sa fie minim de 1.200.000 lei fara TVA, cifra medie de afaceri globală pe ultimii trei ani să fie egală cu 2.400.000 de lei şi nu în ultimul rând să aibă o listă minimă obligatorie de utilaje: cinci autofreze cu şnec, trei autogredere, şapte gredere semipurtat, două autoîncărcătoare.

Nicoleta Onofrei, Anca Melinte

Citit 1584 ori Ultima modificare Marți, 25 Septembrie 2012 23:09

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.