Culmea Strategiei Dunării (de Jos): Brăilenii se tem să nu le fure gălăţenii podul peste Dunăre!

Culmea Strategiei Dunării (de Jos): Brăilenii se tem să nu le fure gălăţenii podul peste Dunăre!
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
  • Ideile primarului Marius Stan privind un pod la Galaţi l-au pus pe jar pe preşedintele CJ Brăila, Bunea Stancu * Preşedintele CJ Tulcea, Horia Teodorescu, joacă la două capete: „Să facă ce vor, tot pe malul meu o să ajungă!” * În acest timp, se pregăteşte între cele trei judeţe o Federaţie a Zonelor Metropolitane Dunărene

După ce, în urmă cu câteva luni, Galaţiul erau un ilustru municipiu… necunoscut la nivelul Consiliului Oraşelor şi Regiunilor Dunării (Council of Danube Cities and Regions - CDCR), primarul Marius Stan a decis să joace pe teren propriu şi în materie de Strategie a Dunării. Aşa se face că, după ce şi-a făcut intrarea în scenă, la recenta reuniune CDCR de la Viena, Galaţiul a fost, ieri, gazda unei reuniuni informale a Consiliului şi a unei dezbateri având ca temă „Promovarea Inovaţiei Sociale”. Ideea era, în primul rând, de „a (re)pune Galaţiul pe hartă” şi de a le prezenta oaspeţilor cam ce oportunităţi de dezvoltare sunt în acest colţ al Dunării de Jos.
Trebuie spus că, în cadrul Strategiei Dunării, CDCR este deopotrivă un mediu de dezbatere, schimb de experienţă, promovare a unor bune practici, dar şi o structură care oferă asistenţă şi consultanţă. Din CDCR fac parte „nume grele”, cu deschidere la instituţiile europene. Personalităţi precum ministrul de Finanţe al landului Baden - Wurttemberg, Hans Peter Herdlitschka, care îndeplineşte şi funcţia de coordonator pe Axa 8 - Competitivitate - a Strategiei Dunării, coordonatorul general CDCR, Peter Langer, guvernatorul Regiunii Ruse, Stefko Burdyhiev, reprezentanţi ai vieţii academice, diplomatice şi ai mediului de afaceri au fost, de altfel, prezenţi şi la Galaţi.
Mărul discordiei sau puntea prieteniei?
De departe, fie că vorbim de cadrul oficial sau neoficial al manifestării, „magnetul” dezbaterilor a fost… podul peste Dunăre, proiect intrat în rândul legendelor urbane şi revenit spectaculos în actualitate via Strategia Dunării. Primarul Marius Stan a militat pentru o macroregiune a Dunării, din care să facă parte Galaţiul, Brăila şi Tulcea, astfel încât, împreună, să-şi poată susţine mai bine interesele. S-a făcut chiar şi o rezervare de denumire pentru viitoarea structură - Federaţia Zonelor Metropolitane Dunărene - dar totul ţine, se pare, până la amplasarea mult doritului pod. Preşedintele CJ Brăila, Bunea Stancu, a lansat nişte înţepături la adresa autorităţilor locale gălăţene, în sensul că fiecare merge „cu podul lui”, timp în care câştigă… Constanţa, „care probabil va face un pod peste Marea Neagră”. În replică, primarul Marius Stan l-a rugat pe Bunea să „nu-i mai invite joi pe gălăţeni la discuţii despre pod când întâlnirea s-a ţinut de marţi”. Şi uite-aşa, de aici nu a mai fost decât un pas pentru ca „gurile rele” să spună că brăilenii se tem ca nu cumva să „le fure” gălăţenii podul.
„Orgoliile personale n-au ce să caute aici. Am fost împreună cu echipa de la Primărie la Tulcea, n-a picat nimănui galoanele. Am fost şi la Brăila, dl Bunea a venit la Galaţi, să lăsăm deci deoparte orgoliile stupide care zic că Galaţiul e înainte de Brăila sau invers. Astea sunt copilării care ne ţin în loc”, a declarat primarul Galaţiului, Marius Stan. Bunea o ştie pe a lui: „Dacă din această colaborare regională fiecare înţelege să alerge pe culoarul lui, cu siguranţă nu va câştiga nici unul”. Preşedintele CJ Tulcea, Horia Teodorescu, joacă la două capete: „Indiferent unde s-ar face podul, dacă Galaţiul se înţelege cu Brăila, tot pe malul meu o să ajungă.” Nu ne rămâne decât să sperăm că ardoarea autorităţilor publice în a face podul peste Dunăre se va materializa cândva. Altfel, riscăm să „federalizăm” doar gogoşile electorale şi praful de pe tobă.

Citit 2869 ori Ultima modificare Marți, 30 Octombrie 2012 22:00

9 comentarii

  • postat de Låna
    Miercuri, 31 Octombrie 2012 23:38
    Hello colleagues, its great paragraph concerning cultureand fully explained, keep it up all the time.
    0
    0
    Raportează
  • postat de flo
    Miercuri, 31 Octombrie 2012 19:55
    Si sa mai spunem ca angajati [aia de dirijeaza beti (nu toti) traficul la bac], pot fi angajati la casieriile podului....deci nu raman multi someri pe strada, ci doar cei ce merita!
    0
    0
    Raportează
  • postat de flo
    Miercuri, 31 Octombrie 2012 19:50
    Iar asta cu amortizarea costurilor...sunt debilitati mintale, produse probabil de cei de la Navrom Bac, si intarite de alti dobitoci! Amortizarea costurilor se face foarte rapid, pt ca ar prelua si din traficul din Moldova spre Dobrogea, care acum trece pe la Giurgeni, si din traficul dinspre Ardeal sau Maramures si din traficul de la cele doua treceri bac!! Deci nu comparati traficul bacului de acum de la Galati sau Braila....cu podul!!! Mare confuzie!! Iar daca ne uitam totusi la cati trec cu bacul, la cele doua treceri.... credeti-ma ca nu e putin! Si trec cu bacul aproape zilnic! La o cursa dus un bac ,,scoate" bilete de aproape 800 de lei (plus sau minus), sunt cel putin 10 curse pe zi dus+10 curse pe zi intors... deci se aduna 16000 de lei, doar la Galati...plus Braila la care se aduna poate mai mult, prin faptul ca nicaieri pe nici o harta nu apare trecere bac Galati... ci doar trecere bac Braila! (via michelin, google earth)! Avand in vedere ca podul ar atrage si mai multi clienti decat cele doua bacuri la un loc.... suma depaseste lejer... jumatate de miliard lei vechi / pe zi.... zic eu...destul!!!
    Chiar mai mult decat cel de la Giurgeni-Vadul oii! Deci asta cu ,,cand se amortizeaza investitia"" este pt necunoscatori!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de flo
    Miercuri, 31 Octombrie 2012 19:34
    Daca conducerile celor trei judete, ar lasa interesele personale deoparte, s-ar construi un pod in 3 ani! Logica fiind intre Galati si Braila! Daca ar fi ceva curaj mai mare, cu oameni interesati, capabili sa arate Europei ceva, se pot face doua, unul dupa Braila ...spre Lacu Sarat, care sa faca unirea si cu Insula mare a Brailei... si altul inainte de Galati spre Giurgiulesti, facand practic o centura care sa ocoleasca cele doua orase,( care totusi e a doua mare aglomerare urbana dupa Bucuresti), in functie de interesul fiecaruia!
    Dar de la daca, pana la parca... e drum lung!
    Deci... somn usor sa visam in voie!!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Tudor
    Miercuri, 31 Octombrie 2012 13:08
    In mod normal si logic e sa se faca podul la Braila, pentru ca acolo ar impusca doi iepuri. O bifurcatie ar duce o ramura pe insula mare iar alta pe malul tulcean (proiect deja pus pe hartie). Daca printr-o minune se fac rost de bani de un pod, la Braila trebuie sa se faca. O legatura cu insula e vitala, pentru ca este o zona agricole importanta si ar avea impact economic pozitiv. Daca s-ar gandi logic in mod normal cele doua orase ar trebui sa se ajute reciproc pentru acest proiect nu sa se certe ca chiorii, cum e specific noua. In loc sa se dezvolte zona GL-BR ne certam intre noi si ne furam proiectele.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Marks
    Miercuri, 31 Octombrie 2012 12:34
    Podul intr-adevar la Galati este o legenda de campanie lansata de Durbaca , care la orice alegeri platea derbedei sa scrie grafitti cu "vrem pod peste dunare". Strict tehnic la Braila e o distanta mai mica, daca se amplaseaza in dreptul insulei mici a Dunarii si foloseste terenul. De asemenea la Braila e apropiat un oras Macin, si un traseu mai mic spre Constanta. Podul de la Galati s-ar ancora in plin oras ceea ce ar aduce traficul greu prin oras. Pe de alta parte economic Galati este mai puternic si are buget care sa-si permita investiti, garantii si sa astepte retur. Nu in ultimul rand tine de inteligenta primarului. In domeniul investitiilor in general castiga cel mai destept. Astfel Mazare a reusit sa dea blocuri construite cu 300 de euro/mp in conditiile in care orice constructor se jura ca acopera cheltuielile la 500 euro/mp. De aceea Marius Stan daca e destept si le ia fata la cei de la Braila nu-i rau. Daca face mall si pod ilmai alege sigur lumea un mandat. Daca dupa 4 ani vine tot cu canalizari si borduri si doua trei strazi asfaltate va avea o problema. Si n-ar fi rau o echipa din primarie sa bata lumea si sa aduca 2-3 fabrici la galati.
    0
    0
    Raportează
  • postat de jiji
    Miercuri, 31 Octombrie 2012 10:51
    Nu l-am auzit niciodata pe Stan sa vorbeasca pina acum despre pod...cred ca nu a dormit prea bine, zilele trecute. Daca il intrebi cam cit ar costa investitia asta, in citi ani s-ar armoniza, de ce nu ofera statul roman garantii...ar schimba vorba. Pe cind Stancu s-a "agitat" in ultimii ani si cam stie care este problematica.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Vali
    Miercuri, 31 Octombrie 2012 09:16
    Bunea tot cretin a ramas! Domnule primar, incercati sa il suntati cumva cu vreo hotarare de guvern sa vreo lege venita de la centru ca nu avem nevoie de cretini ca Bunea Stancu pentru a vedea realizata cat mai repede marea Metropola a Dunarii de Jos!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Ion
    Miercuri, 31 Octombrie 2012 08:18
    Mda, a inceput vrajeala cu podul ca vin alegerile. In fiecare an ni se baga pe gat aceleasi texte. Gretos.
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.