Şase firme se bat pe contractul de canalizare şi asfaltare de pe strada Rizer

Şase firme se bat pe contractul de canalizare şi asfaltare de pe strada Rizer
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

După mai multe sesizări privind refulările şi obturările de la reţeaua de canalizare de pe strada Rizer, aceasta urmează să fie modernizată * Societatea Bodo Invest SRL Iaşi a proiectat lucrările de reabilitare a reţelelor de apă şi canalizare, dar şi a carosabilului şi a trotuarelor * Şase ofertanţi se bat pentru a câştiga contractul de modernizare


Pe aceeaşi traiectorie a străzilor amânate de edili la nesfârşit pentru reabilitare este şi Rizerul. După ce, într-un final, a fost reabilitat parcul cu acelaşi nume, pare cam anapoda ca strada care îl înconjoară să rămână ca după bombardament, mai ales că municipalitatea este destul de mândră de realizarea spaţiului de relaxare, iar din vara acestui an s-a tot încăpăţânat să realizeze acolo diverse evenimente. Carosabilul de pe Rizer are numeroase fisuri, valuri şi tasări, iar trotuarele sunt ca vai de lume, strâmte, cu borduri dislocate şi porţiuni întregi lipsă. Strada, peticită din loc în loc, nu numai că are sumedenii de gropi şi denivelări, cu piatră cubică spartă ori lipsă în partea vestică, dar aceasta are reale probleme la nivelul reţelei de canalizare, care nu de puţine ori a refulat la ploile torenţiale. La sfârşitul lunii noiembrie, mai exact pe 27, Primăria municipiului Galaţi a scos la licitaţie contractul de modernizare a străzii Rizer, cu o valoare estimată la 5.411.284 de lei. Modernizarea vizează atât sistemul de apă şi canalizare, cât şi partea asfaltică.

Guri de scurgere ca fântânile arteziene

Proiectul de modernizare a străzii şi caietul de sarcini pentru licitaţia contractului de execuţie a lucrării au fost realizate de către firma Bodo Invest. Firmă care pare să fi luat în calcul toate tarele străzii Rizer, de la faptul că reţeaua de canalizare este veche de când lumea, până la faptul că nu este etanşă, iar gurile de scurgere sunt colmatate. Potrivit informaţiilor generale ale proiectului, 350 de metri de reţea de apă trebuie înlocuită, iar din cauza vechimii şi a numeroaselor intervenţii asupra sistemului de canalizare menajer şi pluvial, conducta se înfundă deseori şi nu mai face faţă averselor de ploaie, refulând. „Reţeaua de canalizare prezintă surpări datorită neetanşeităţii acesteia; gurile de scurgere sunt parţial sau chiar colmatate, căminele de exploatare nu prezintă siguranţă în exploatare. Gurile de scurgere precum şi colectoarele nu sunt dimensionate să preia cantitatea de apă căzută pe timpul ploilor torenţiale”, notează în informaţiile generale ale proiectului firma Bodo Invest.

Recepţii pe faze de execuţie

Potrivit purtătorului de cuvânt al Primăriei Galaţi, Emanuela Turcu, şase societăţi şi-au exprimat dorinţa de a prelua lucrarea şi s-au înscris la licitaţie, fără ca aceasta să poată divulga, în schimb, şi care sunt acestea până în momentul în care nu se finalizează licitaţia şi se deschid ofertele, pe 13 decembrie. Oricum ar fi, oricare va fi firma considerată câştigătoare, se pare că aceasta va fi urmărită cu amănuntul pe durata întregii lucrări, astfel încât să se evite eventualele greşeli de execuţie, greşeli care, după cum am văzut, sunt destul de comune la lucrările edilitare din Galaţi. Potrivit caietului de sarcini gândit de Bodo Invest SRL Iaşi vor fi mai multe recepţii preliminare

Stradă nouă, fără tramvai

Cum între strada Traian şi intersecţia dintre străzile Rizer şi Bucovinei, Rizerul este străbătut de linii de tramvai nefuncţionale, potrivit documentaţiei proiectantului, acestea vor fi dezafectate odată cu modernizarea.

Citit 2620 ori Ultima modificare Joi, 12 Decembrie 2013 01:09

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.