Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
8 comentarii

Ce-aţi zice de un tunel nu în latul Dunării, ci pe sub cursul fluviului? Pentru că un tunel pe sub cursul unui rău au realizat spaniolii din Madrid la care tocmai a fost în vizită primarul municipiului Galaţi, Marius Stan. „Am avut ocazia să întâlnim un fond de investiţii foarte serios, care ne-a arătat la faţa locului realizările lui. Am văzut un tunel de 25 de kilometri care nu trece pe sub un râu, ci merge pe sub el, pe cursul lui, nişte realizări tehnice formidabile, care ne dau speranţă că proiectul nostru este cum nu se poate mai realizabil. Aşteptăm, în urma epuizării procedurilor de rigoare, să putem să ne facem studiul de fezabilitate care o să ne spună datele concrete legate de proiectul nostru, dacă este fezabil din punct de vedere al studiului geo, al studiului de trafic. Până atunci discutăm cu potenţiali investitori, astfel încât, când vom avea studiul finalizat, dacă rezultatul va fi pozitiv, să începem treaba cât mai repede, evident într-un parteneriat public-privat sau o concesiune de lucrări, conform legii”, a declarat primarul Marius Stan.
Edilul a precizat că, în două săptămâni, ar putea fi gata caietul de sarcini pentru licitaţia care va desemna compania care va realiza studiul de fezabilitate, caiet realizat de PricewaterhouseCoopers. Firma a fost aleasă în urma unui dialog competitiv cu cele mai mari firme de consultanţă din lume.


Citeşte şi: Elveţienii au spus că e realizabil / Tunelul pe sub Dunăre a ajuns pe masa aleşilor gălăţeni

Citit 2905 ori Ultima modificare Joi, 19 Iunie 2014 18:43

8 comentarii

  • postat de ion Duminică, 22 Iunie 2014 13:39 92.82.180.*** Link la comentariu
    0
    0

    Tunelul este bun dacă este făcut pe cursul Dunării , nu de-a curmezişul !
    Şi trebuie făcut măcar până la Buda-Pesta ,ca să poată orice gălăţean să intre în spaţiul Schengen !

    Raportează
  • postat de ss Vineri, 20 Iunie 2014 18:57 5.13.175.*** Link la comentariu
    0
    1

    sincer nu am auzit de studii care sa aiba termen de valabilitate dar nu contrazic pe nimeni.In ceea ce priveste tunelul,pana acum a fost facut doar un studiu de prefezabilitate iar acum se va face studiu de fezabilitate si va fi cu incredintare,adica,cine face studiu are obligatia sa aduca si firma care va executa lucrarea si va garanta ptr ea.Procedural este mult mai usor ptr primarie,este un proces mult mai transparent,cel putin asa ar trebui teoretic.
    Cat priveste celelalte studii facute ptr aeroport sau ptr alte minunatii au fost facute fara plan de dezvoltare,fara cap si fara coada doar ptr a sifona banii publici .

    Raportează
  • postat de Gimy Vineri, 20 Iunie 2014 13:39 109.102.62.*** Link la comentariu
    4
    11

    Am citit acum ceva timp un ziar din perioada in care s-au pus linii de tramvai in cartierul Badalan. Sa vedeti atunci cetatenii Galatiului ce fel strigau ca ce nevoie are orasul de tramvai.
    Despre faptul ca nu avem infrastructura, pai nici nu vom avea daca nu exista motive pentru care sa treaca austrazi pe aici. Voi nu vedeti ca pentru cei de la Bucuresti suntem inexistenti? Voi nu vedeti ca baietii ignora aceasta zona, dupa ce tot ei au distrus-o? Romania a tradat Galatiul, vanzand combinatul pentru ca restul tarii sa se laude ca sunt in NATO si UE, iar acum noi suntem moldoveni nespalati, puturosi, etc. Trebuie sa ii obligam sa ne bage in seama si o astfel de constructie, ca e pod sau tunel, are acest merit de a sari in ochi.
    Si noi galatenii trebuie sa ne luptam sa il facem aici si nu la Braila. Chiar daca s-ar uni aceste orase, zona Galatiului ar saraci in detrimentul vecinilor braileni. Tineti minte, si sectorul 5 e in Bucuresti si traiesc vai de mama lor.

    Raportează
  • postat de Costi Vineri, 20 Iunie 2014 11:12 95.77.96.*** Link la comentariu
    2
    9

    Nu stiu ce studii de fezabilitate pentru tunel au expirat, pentru ca eu am auzit de ideea asta de la Marius Stan, iar el e primar de prea putin timp ca sa fi expirat vre-un studiu de fezabilitate.

    Si daca e ferm convins ca se poate face tunel si a mai vazut in alte locuri, ce vreti sa faca acum? Sa vina Dorel sa sape fara niciun studiu al solului? Daca Ponta a promis deja ca NU va face pod la Galati, atunci voi de la cine mai aveti sperante? In plus o asemenea lucrare nu poate fi sustinuta de banii galatenilor ci va fi facuta de o firma mare, pe banii ei, urmand sa-si recupereze investitia din taxe.

    Ca fapt divers, la Cernavoda intretinerea podului costa 340.000 de euro pe an, iar venitturile sunt de 14,5 milioane. Cred ca daca voi ati fi locuit la Mioveni, v-ati fi opus si construirii uzinelor Dacia pentru ca ar fi costat mult. De aia Galatiul e sarac si a avut numai primari care nu au facut nimic.

    Raportează
  • postat de Sila Vineri, 20 Iunie 2014 09:26 5.13.213.*** Link la comentariu
    3
    10

    Descifrare pentru cine nu pricepe:studiul de fezabilitate este valabil ,doi ani si jumatate.Cel facut ,pentru podul peste Dunare, si care a costat aproape 3 milioane de euro,nu mai este valabil,si trebuie facut,altul pe alti bani bineinteles.Domnul Sova,de la Transporturi este un artist in studii de fezabilitate,si uite asa anul asta fara sa faca nici un kilometru de autostrada,cheltuie si sifoneaza sute de milioane de euro pe studii,care expira in 2,5 ani si apoi trebuiesc reluate ,de urmatorii hoti care vin la putere.Investitia e cu totul altceva si asa cum decurg lucrurile in Romania, e vai de capul nostru,rad astia din vest de noi ,pentru ca suntem rasul curcilor.Si ca sa se vada cam ce manarie este asta cu tunelul, facem o comparatie: studiul de fezabilitate al autostrazii Buzau-Braila-Galati(investitie de aproape un miliard de dolari costa in jur de 5 milioane de euro,iar pentru tunel a carui invevestitie costa cam 100 milioane euro(podul ar costa vreo 140 milioane euro),studiul asta costa 10 milioane.Printr-o regula de trei simpla,concluzionam;ori studiul asta trebuia sa coste cam 500 mii de euro,ori investitia cu tunelul costa cam 2 miliarde de euro.Asta da sifonare.

    Raportează
  • postat de @Gimy Vineri, 20 Iunie 2014 09:08 5.13.169.*** Link la comentariu
    3
    8

    Acei ''cativa euro'' , ''bani de eugenii'' si '' 2 lei'' de care vorbesti is niste milioane de euro de fapt . Iar DNA-ul nu lucreaza in modul in care il arati tu , altfel pt marile probleme facute Galatiului de catre durbaca , nicolaie si stan , toti ar fi fost demult ...saltati , asa cum zici .
    Cat despre tunel , investitia in acesta e fara rost fara infrastructura rutiera aferenta . Ce sa mai vorbim de faleza care curge in fluviu sau de alte nerealizari absolut jenante pt orice administratie ? Vezi insa ca e iar mare spectacol , rock , ca se distrug teii orasului , ca valea orasului e anual inundata , ca maidanezii ...., ca ....., ca.......
    Chiar vrei sa ne arati ce ridicol esti ?

    Raportează
  • postat de Gimy Vineri, 20 Iunie 2014 08:16 109.102.62.*** Link la comentariu
    10
    5

    @cristi: Si daca va face Stan tunelul? Cred ca va fi o lovitura de gratie data tuturor si Stan e constient de asta. Ar fi o sinucidere politica ca acest proiect sa fie facut doar pentru a lua cativa euro. Inteleg ca avem pe la toate partidele oameni care s-ar manji pentru 2 lei, insa e vorba de cei din linia a doua. Abia asteapta aia de la DNA sa faci vreo miscare aiurea sa te salte. Tunelul e un proiect asumat de Stan si daca nu il va face, risca sa rada toti de el. De aceea cred ca e mai mult decat o sursa de a scoate bani de eugenii ( pastrand proportiile).

    Raportează
  • postat de cristi Vineri, 20 Iunie 2014 07:52 5.13.156.*** Link la comentariu
    6
    16

    Am spus de mai multe ori si o mai spun o data.
    Nu vom avea pod, aeroport si nici tunel pe sub sau in lungul dunarii.
    Toata mascarada asta se face doar pt a face studii de prefezabilitate si fezabilitate, studii care costa milioane de euro si de la care se incaseaza comisioane grase de catre politicieni.
    Firma castigatoare in mod sigur va fi a vreunui parlamentar .
    Cum va explicati altfel ca in cativa ani edilii au "incercat" sa faca pod, tunel sau aeroport si de fapt nu au facut nimic, dar la fiecare au facut cate 2-3 studii de fezabilitate pe care le-au lasat sa se expire.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.