Mircea Toader, despre proiectul primarului: "Se discută de TUNEL, dar de cel de la Fileşti". Ce SPUNE Marius Stan

Mircea Toader, despre proiectul primarului: "Se discută de TUNEL, dar de cel de la Fileşti". Ce SPUNE Marius Stan
Evaluaţi acest articol
(8 voturi)

Proiectul primarului Marius Stan privind subtraversarea Dunării nu este susţinut de autorităţile centrale şi nu va ajunge să fie implementat, a declarat deputatul PNL Mircea Toader, care a subliniat că tunelul nu a fost inclus în varianta revizuită a Master Planului de Transport. "De tunel, da. Se discută... de tunelul de la Fileşti, care trebuie reparat. Tunelul nu se va face niciodată. Ministrul a zis că se face pod. Şi pod trebuie făcut. Mai ales că se discută cum va reuşi să facă zona Galaţi - Brăila - Giurgiuleşti, ca să poţi să ieşi în Focşani sau Buzău. Dacă vrei să ieşi spre Moldova, te duci spre Focşani, dacă vrei să ieşi spre Bucureşti, te duci spre Buzău. Şi, logic, nu va avea nicio şansă tunelul, indiferent cât s-ar zbate domnul primar. Nu am nimic cu domnul primar. Sigur, dacă îl face cu banii lui, este posibil. Deşi nici aşa nu se poate, pentru că, la un moment dat, nu poţi să ieşi din tiparele Master Planului”, a declarat parlamentarul gălăţean.

În ceea ce priveşte infrastructura rutieră, Toader a afirmat că zona Galaţi-Brăila "nu va fi băgată în seamă până în anul 2020", motiv pentru care parlamentarii din cele două judeţe se vor întâlni în aproximativ trei săptămâni cu ministrul Ioan Rus, pentru prioritizarea unor proiecte de infrastructură rutieră. "I-am spus: ne laşi izolaţi. Toate variantele sunt pentru perioada 2020-2030. A promis că în trei săptămâni se mai întâlneşte o dată cu autorităţile locale din Galaţi şi Brăila şi "vă dau o soluţie mai rapidă de 2020"", a spus Toader.

Reacţia lui Marius Stan: Tunelul va fi realizat cu bani privaţi

Faptul că autorităţile centrale nu susţin proiectul subtraversării Dunării este, potrivit primarului Marius Stan, o dovadă a indiferenţei parlamentarilor gălăţeni, care nu au avut încredere în proiect, în contextul în care consorţii din Belgia, Franţa şi SUA au încredere şi sunt interesate de construcţia acestui tunel.

"Este proiectul cel mai important pentru Galaţi şi, în loc să-l susţinem, îl contestăm. În situaţia asta, nici măcar nu avem mare nevoie de Guvern, pentru că noi nu am apelat la bani guvernamentali, strategia noastră este de a face concesiune de lucrări pe banii unui privat. Atunci, Guvernul va trebui să vină către noi, cu ceea ce nu a făcut până acum, cu drum expres pentru conexiuni şi pentru tot ce trebuie", ne-a declarat primarul Marius Stan.

Mai mult decât atât, primarul Galaţiului spune că se încăpăţânează să facă tot ce îi stă în putinţă pentru realizarea tunelului, întrucât consorţiul sau firma care va câştiga licitaţia - şi totodată va avea obligativitatea de a aduce bani pentru proiect - nu va folosi forţă de muncă sau materiale de construcţie din ţara din care provine firma, astfel că realizarea tunelului va ajuta mediul economic gălăţean. Reamintim că firme şi consorţii din afară precum Louis Berger, Tractebel Engineering şi KPMG Advisory se luptă pentru a oferi asistenţă şi consultanţă tehnică, economico-financiară şi juridică pentru tunelurile rutiere de subtraversare a Dunării.


CITEŞTE ŞI: PRIMARUL Marius Stan le PROMITE gălăţenilor că vor avea CĂLDURĂ LA IARNĂ

Citit 2829 ori Ultima modificare Vineri, 15 Mai 2015 18:01

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.