Evaluaţi acest articol
(8 voturi)
9 comentarii

Proiectul primarului Marius Stan privind subtraversarea Dunării nu este susţinut de autorităţile centrale şi nu va ajunge să fie implementat, a declarat deputatul PNL Mircea Toader, care a subliniat că tunelul nu a fost inclus în varianta revizuită a Master Planului de Transport. "De tunel, da. Se discută... de tunelul de la Fileşti, care trebuie reparat. Tunelul nu se va face niciodată. Ministrul a zis că se face pod. Şi pod trebuie făcut. Mai ales că se discută cum va reuşi să facă zona Galaţi - Brăila - Giurgiuleşti, ca să poţi să ieşi în Focşani sau Buzău. Dacă vrei să ieşi spre Moldova, te duci spre Focşani, dacă vrei să ieşi spre Bucureşti, te duci spre Buzău. Şi, logic, nu va avea nicio şansă tunelul, indiferent cât s-ar zbate domnul primar. Nu am nimic cu domnul primar. Sigur, dacă îl face cu banii lui, este posibil. Deşi nici aşa nu se poate, pentru că, la un moment dat, nu poţi să ieşi din tiparele Master Planului”, a declarat parlamentarul gălăţean.

În ceea ce priveşte infrastructura rutieră, Toader a afirmat că zona Galaţi-Brăila "nu va fi băgată în seamă până în anul 2020", motiv pentru care parlamentarii din cele două judeţe se vor întâlni în aproximativ trei săptămâni cu ministrul Ioan Rus, pentru prioritizarea unor proiecte de infrastructură rutieră. "I-am spus: ne laşi izolaţi. Toate variantele sunt pentru perioada 2020-2030. A promis că în trei săptămâni se mai întâlneşte o dată cu autorităţile locale din Galaţi şi Brăila şi "vă dau o soluţie mai rapidă de 2020"", a spus Toader.

Reacţia lui Marius Stan: Tunelul va fi realizat cu bani privaţi

Faptul că autorităţile centrale nu susţin proiectul subtraversării Dunării este, potrivit primarului Marius Stan, o dovadă a indiferenţei parlamentarilor gălăţeni, care nu au avut încredere în proiect, în contextul în care consorţii din Belgia, Franţa şi SUA au încredere şi sunt interesate de construcţia acestui tunel.

"Este proiectul cel mai important pentru Galaţi şi, în loc să-l susţinem, îl contestăm. În situaţia asta, nici măcar nu avem mare nevoie de Guvern, pentru că noi nu am apelat la bani guvernamentali, strategia noastră este de a face concesiune de lucrări pe banii unui privat. Atunci, Guvernul va trebui să vină către noi, cu ceea ce nu a făcut până acum, cu drum expres pentru conexiuni şi pentru tot ce trebuie", ne-a declarat primarul Marius Stan.

Mai mult decât atât, primarul Galaţiului spune că se încăpăţânează să facă tot ce îi stă în putinţă pentru realizarea tunelului, întrucât consorţiul sau firma care va câştiga licitaţia - şi totodată va avea obligativitatea de a aduce bani pentru proiect - nu va folosi forţă de muncă sau materiale de construcţie din ţara din care provine firma, astfel că realizarea tunelului va ajuta mediul economic gălăţean. Reamintim că firme şi consorţii din afară precum Louis Berger, Tractebel Engineering şi KPMG Advisory se luptă pentru a oferi asistenţă şi consultanţă tehnică, economico-financiară şi juridică pentru tunelurile rutiere de subtraversare a Dunării.


CITEŞTE ŞI: PRIMARUL Marius Stan le PROMITE gălăţenilor că vor avea CĂLDURĂ LA IARNĂ

Citit 2590 ori Ultima modificare Vineri, 15 Mai 2015 18:01

9 comentarii

  • postat de Edy_GMBH Luni, 18 Mai 2015 09:29 79.116.99.*** Link la comentariu
    0
    2

    Nea Toader, imi place ca esti cu picioarele pe pamant si spui lucrurilor pe nume ca un medic unui pacient bolnav in faza terminala. Bine zis, nu vom avea niciodata pod sau tunel la Galati si nici aeroport! Dar tu ce faci nea Toader? Nu incerci sa repui Galatiul din nou pe harta? Cum poti sa spui asta atat de "senil"?! Pentru ca nu poti sa faci nimic pentru urbe ar trebui sa iti ceri scuze si sa iti dai demisia! Nea Toader, stii de ce s-a construit combinant siderurgic la Galati? Nu stii... deaoerece Gheorghe Gheorghiu-Dej era galatean! Rusine nea Toader! Rusine!

    Raportează
  • postat de Robert Popescu Luni, 18 Mai 2015 09:10 91.208.234.*** Link la comentariu
    0
    0

    Nu mai beti apa Azuga ca incepeti sa debitati prostii!

    Raportează
  • postat de galatean Duminică, 17 Mai 2015 16:19 5.13.229.*** Link la comentariu
    1
    0

    Avem un teren nisipos,mocirlos,ne pleaca malurile Dunarii cu tot cu faleza dar visam tuneluri......

    Raportează
  • postat de galatean Duminică, 17 Mai 2015 10:16 5.254.65.*** Link la comentariu
    0
    0

    Cea mai tare faza. Toader cu sigla PNL in spate.
    Pfoai cum s-a ajuns. Niciodata PNL-istii nu au fost atat de jos ca acum.
    Si sa-i vezi cum se umfla peste tot ca ei vor castiga urmatoarele alegeri. Cum se umfla ca ii "rezolva" Iohannis si-i baga la putere.
    Asta e, daca iese PNL-ul, nu vom avea nimic altceva la putere decat PDL-ul. Alti ani de blestem pentru romani.

    Raportează
  • postat de marius Sâmbătă, 16 Mai 2015 18:32 82.137.10.*** Link la comentariu
    0
    0

    Daca facem tunel, ne afundam de tot. Pai domnu primar marius stan, nu puteti termina odata gropile e la elice si liceul sportiv.?
    Estuarul de care pomeniti la elice, ce spuneti?
    Daca faceti podul intre vama giurgiulesti si bazinul nou, este egal cu zero, adica il faceti pentru Basarabeni si ucrainieni,nu romani, pentru ca ma costa mai putin bacul decat benzina pana la tunel.PLUS ca ocoleste iar orasul galati. Iar cei de la braila, focsani sigur nu vor veni pana la tunelul de la Galati.
    A 3 a varianta era undeva pe bulevardul dunarea, prin curtea unitatii militare, adica o bulibaseala, cu vreo inca 40.000 de masini prin oras.etc. La tribunal nici nu mai spun.
    (...)

    Raportează
  • postat de scarbit si punct Sâmbătă, 16 Mai 2015 15:48 82.137.15.*** Link la comentariu
    0
    0

    Toader mircea hmm ce sa zica si el in campanie ce mai apare si el ca in rest pe la votantii sai nu prea da dar sa mai si sustina dezvoltarea urbei pe care o reprezinta (...)

    Raportează
  • postat de cineva Sâmbătă, 16 Mai 2015 10:41 109.99.194.*** Link la comentariu
    0
    0

    Se pare ca toata lumea a uitat ca (,) cele doua maluri ale Dunarii la Galati fac parte din placi tectonice diferite (recunosc ca si eu, dar ar trebui intrebati speciaistii direct implicati), cu riscuri foarte mari asupra stabilitatii tunelului. De ce este atat de greu de dat inapoi proiectul tunelului? De ce a fost posibil ca in zona Canalului dintre Cernavoda si Constanta sa se faca mai multe poduri peste Dunare, iar in zona noastra nu?

    Raportează
  • postat de Întrebătorul de serviciu Vineri, 15 Mai 2015 20:49 89.136.4.*** Link la comentariu
    0
    0

    Păi, dacă se face cu bani privaţi, de ce nu se face din prima aşa? Adică de la studiul de fezabilitate, par exmple? Nu cumva interesul este doar unul meschin, pentru cele 5 milioane de euro ale studiului,care sunt mult mai puţin decât 2-3 sute de milioane ale podului sau tunelului în sine, dar sigur nu sunt cuantificabile în materiale, mână de lucru, structuri etc.? Mai ales că nu ştiu cum pică studiul ăsta dar parcă pică fix înainte de campanie şi în timpul ei, la anul, nu?

    Raportează
  • postat de vio Vineri, 15 Mai 2015 19:54 89.35.16.*** Link la comentariu
    0
    1

    Dar tu, Toader Mircea, ce ai facut din pozitia de parlamentar al Puterii atatia ani, pentru terminarea reparatiilor la tunelul Filesti? Tu Toader Mircea ce ai facut vreodata pentru comunitatea pe care o reprezinti? Tu Toader Mircea chiar crezi ca nu simtim ca ne detesti?

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.