Evaluaţi acest articol
(11 voturi)
8 comentarii

În urma mai multor sesizări ale cetăţenilor nemulţumiţi de datoriile relativ mici pe care le-ar fi avut către Apă Canal, dar care tot ar fi tras după sine sistarea furnizării apei, dar şi a sumei mari pe care aceştia trebuie să o plătească la rebranşare, venim cu câteva informaţii lămuritoare.
„Eu am avut o datorie de 1.200 de lei. Nu mi se pare o datorie pentru care Apă Canal ar fi trebuit să sisteze apa. Pe blocul meu, datoria mea era singura. Mă interesează care este cuantumul de la care începe sistarea furnizării, dar şi în baza cărui temei legal taxa de rebranşare este stabilită la 500 de lei, pentru că mi se pare scump. Nu trebuie decât să redeschidă un robinet, o vană”, ne-a spus Marian, locatar al blocului X6, din Micro 21.

Vechimea unei facturi aduce sistarea

Potrivit purtătorului de cuvânt al Apă Canal, Cornelia Arnăutu, nu contează valoarea datoriei, cât vechimea acesteia.
„O Asociaţie poate avea o datorie şi de cinci lei, dar dacă factura a depăşit 45 de zile de la data scadenţei, intrăm pe procedura de a ne recupera banii. Oricum, nu sistăm apa fără să discutăm cu reprezentanţii Asociaţiilor, fără a notifica. De obicei sistarea intervine după 45 de zile. Aşteptăm chiar până la 60 de zile de la data scadentă. În cazul Asociaţiei în cauză, exista un angajament de plată, care nu s-a respectat. Datoria Asociaţiei în cauză era oricum mai mare decât cea a domnului. Dar Asociaţia a făcut plăţi, iar astăzi (miercuri, n.r.) vom relua furnizarea apei”, ne-a explicat purtătorul de cuvânt al Apă Canal, Cornelia Arnăutu. Totodată, informaţiile privind paşii prin care se sistează apa apar şi pe prima pagină a site-ului societăţii.
„Factura de apă şi canalizare trebuie plătită în termenul de scadenţă de 15 zile de la data emiterii. În cazul neachitării facturilor de apă şi canalizare în termen de 30 de zile de la data scadenţei se vor percepe majorări de întârziere. Operatorul are dreptul să întrerupă furnizarea serviciului de apă şi canalizare începând cu a 46-a zi calendaristică de la data emiterii facturii, cu un preaviz de 5 zile lucrătoare”, arată informarea de pe site.

Taxa de rebranşare, stabilită de ADI

Purtătoarea de cuvânt a Apă Canal, Cornelia Arnăutu, explică, de asemenea, că taxa de rebranşare este stabilită la valoarea de 500 de lei printr-o Hotărâre a Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară (ADI), iar taxa este trecută în contractul cu Asociaţiile. „În această valoare intră blindarea, deblindarea, scoaterea contorului, sigilarea, golirea instalaţiei. Este suma la care s-a ajuns în urma analizei procedurilor pe care le urmăm, iar suma a fost aprobată în ADI”, a mai spus reprezentantului furnizorului de apă.

Citit 6555 ori Ultima modificare Luni, 07 Septembrie 2015 00:42

8 comentarii

  • postat de dna Joi, 03 Septembrie 2015 21:31 89.137.230.*** Link la comentariu
    4
    5

    De ce daca ne-am bransat separat la utilitati mai trebuie sa platim la asociatie? Blocurile care s-au bransat individual sa numai plateasca bani aiurea la administrator, salarii etc. Ne gospodarim singuri! E un abuz si asociatiile trebuiesc desfintate ca pot sa ma reprezint si singur si ne gospodarim singuri la bloc! Puturosii si capusele la munca nu la furat si cersit! Stop intermediarilor!

    Raportează
  • postat de BAU BAU Joi, 03 Septembrie 2015 16:00 109.166.141.*** Link la comentariu
    5
    20

    Nea Maraine doar atat? Doar pentru 1200 RON au inchis nenorocitii apa? Cred ca ai uitat sa iti iei medicamentele in ziua cand ai dat interviul. De ce? Hai sa facem un calcul usor: cazul meu, famile compusa din 2 adulti+copil. Inca nu e adolescent sa faca dus de 3 ori pe zi dar hainutele se murdaresc repede asa ca masina de spalat nu s(h)omeaza. Costul apei reci este de 80 RON in medie/luna. Acum, oare in cat timp ai acumulat tu 1200 RON? Serios ca nu ai platit apa aproape un an de zile si te miri de ce au inchis-o? Vedeti voi, asta e adevarata problema zici : mentalitatea de meltean comunist care stie de frica si plateste restul facturilor la zi(curent, cablu, telefon, gaz, etc.). Ca daca nu plateste stie ca va fi debransat. Dar cand vine vb de plata apei..las-o ma ca merge-asa si apoi ne revoltam ca da de ce am fost debransati pt 1200 RON amarati..parca ai spune ca avea datorie 12 roni. Aici de gresit, a gresit apa canal ca trebuia sa fii debransat dupa prima luna de neplata nu sa fii pasuit un an si apoi sa te revolti.

    Raportează
  • postat de Dan Joi, 03 Septembrie 2015 15:50 73.208.140.*** Link la comentariu
    5
    17

    Citatul celui care vorbeste de datoria lui "mica" de 1200 de lei descrie perfect mentalitatatea care a dus orasul asta la nivel de ridicol. Cica nu i se pare mare si vrea sa stie ce suma datorata duce la inchiderea robinetului...Ca daca suma aceea este, sa spunem, 2000RON, el si altii ca el sa mentina datoria la 1999RON. Ce-ar fi ca robinetul sa se inchida pentru orice leu intarziat mai mult de 2 luni? Cat timp mentalitatea este "trag spuza pe turta mea si restul nu ma intereseaza" o sa se ajunga si la canalizari sau haznale individuale.

    Raportează
  • postat de julien Joi, 03 Septembrie 2015 09:28 5.13.238.*** Link la comentariu
    9
    37

    CEREM DESFIINTAREA ASOCIATIILOR DE LOCATARI,SI CONTRACTE INDIVIDUALE.NEPLATA CONSUMULUI ESTE O PROBLEMA A LOCATARULUI CARE NU PLATESTE SI A FURNIZORULUI,NU A ASOCIATIEI. EU CA SI LOCATAR NU AM OBLIGATIA SA PLATESC UN ADMINISTRATOR CARE ESTE CASIERUL FURNIZORILOR DE SERVICII.DACA MAI MENTINETI CHESTIA ASTA CU INTRERUPEREA APEI O SA VEDETI COZI CU OAMENI LA RAND IN CURUL GOL PENTRU A SE SPALA LA TASNITORI.

    Raportează
  • postat de Numai aduceti apa cu cisterana la LICHELE Joi, 03 Septembrie 2015 09:21 89.136.186.*** Link la comentariu
    7
    25

    90% din cei ce iau de la cisterna sint LICHELE..cei ce nu au platit intretinerea..dar faceau gratare in fata blocului..primaria trebuia sa gaseasca o solutie si pentru ci 10 % ci care din putinul lor au platit intretinearea ,dar e un effort prea mare pentru ei sa dea 1000 lei sa=si traga apa separat....asa ca nu de Lichele imi este mila mia ...eu unu nu as mai duce cisterna ptr. ei..sint o povara pentru noi..din bani nosti isi iau ajutoarele socilale...Huaaa

    Raportează
  • postat de romanulcelnaiv Joi, 03 Septembrie 2015 08:38 193.231.148.*** Link la comentariu
    18
    19

    Dorinta cea mai mare a S.C.Apa-Canal este sa vada coada la cisterna lor infecta. Este cea mai mare satisfactie sa va vada umiliti in ultimul hal. Si imigrantii sunt mai demni decat cetatenii acestui oras. O simpla societate cu o administratie si o conducere jalnica produce o atata suferinta unor oameni care nu au curajul de a riposta. Cand nu ai apa mori puri si simplu. Vi se anuleaza dreptul la viata. Ei nu sunt in stare sa furnizeze aceasta utilitate numita apa conform contractului legal incheiat cu ei la beneficiarii care platesc corect dar stiu insa foarte bine sa calculeze taxa de rebransare. Situatia aceasta cu furnizarea apei potabile in orasul nostru este unica in tara. Oricum sunt campioni.Au reusit sa depaseasca tirania ceausista la capitolul apei de la robinet.

    Raportează
  • postat de Robert Popescu Joi, 03 Septembrie 2015 08:20 5.13.255.*** Link la comentariu
    29
    5

    Ce va mai trebuie apa? Si asa nu va spalati, apa carati din kaufland ca sacagii cocosati de burdufurile de 5 litri.
    Muriti dacă beti apa de la robinet nu?

    Raportează
  • postat de omul.muncii Joi, 03 Septembrie 2015 07:30 83.103.186.*** Link la comentariu
    8
    20

    atentie termenul de 15 zile curge de la data emiteri facturii,dar ei sunt atit de bine organizati, ca factura este "aruncata" in scara blocului,in cutia postala cind au timp,la 4-5 zile dupa termenul scadent ,rareori de loc

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.