ABSURD! Gălăţenii sunt obligaţi să plătească de două ori taxa de ecarisaj

ABSURD! Gălăţenii sunt obligaţi să plătească de două ori taxa de ecarisaj
Evaluaţi acest articol
(20 voturi)

* Preşedinţii asociaţiilor de proprietari consideră că acest lucru nu este normal şi sunt hotărâţi să depună contestaţii


La începutul lunii octombrie, pe adresele asociaţiilor de proprietari a ajuns o "Decizie de Impunere", a Primăriei municipiului Galaţi, prin care li se cere să achite taxa de ecarisaj, ca persoane juridice, pe ultimii cinci ani. Prin HCL 640 din anul 2010, membrii asociaţiilor de proprietari sunt obligaţi să plătească taxa de ecarisaj de două ori: o dată ca persoane fizice şi a doua oară ca persoane juridice, ei făcând parte din asociaţiile de proprietari.

Deşi hotărârea a fost dată în urmă cu cinci ani, oamenii abia acum au aflat că au de plătit şi cota parte din taxă pentru persoane juridice. Cei mai mulţi dintre proprietarii de apartamente din Galaţi, respectiv, membri ai asociaţiilor, susţin că este aberant să plătească taxă de ecarisaj de două ori. Totodată, ei se întreabă, pe bună dreptate, de ce ce înştiinţările Primăriei au ajuns abia acum la asociaţii, dacă situaţia trenează de atâţia ani.

Asociaţiile resping "Decizia de Impunere"

Preşedintele Asociaţiei 321, Florin Dendrinos, spune că nu acceptă decizia de impunere, considerând-o un abuz. "Ni s-a impus suma de 319 lei, pentru perioada anilor 2010-2015, iar noi, având în vedere statul Asociaţiei de Proprietari 321 şi Legea 230, care prevede că asociaţia este o formă de asociere autonomă şi non-profit, am transmis un răspuns Primăriei, prin care am explicat că refuzăm taxa solicitată, considerând-o impusă de două ori. Fiecare contribuabil plăteşte o sumă pentru ecarisaj la Direcţia Impozite şi Taxe Locale, deci este aceeaşi materie impozabilă. Considerăm că acesta este un abuz".

În asentimentul preşedintelui Asociaţiei 321 este şi Eugen Munteanu, cenzor al Asociaţiei de Proprietari 123 A. "Proprietarii, persoanele fizice, plătesc deja taxa de ecarisaj, deci impunerea ar fi, de fapt, o dublă impozitare a persoanelor fizice, privind plata acestei obligaţii către Primărie, întrucât tot din banii proprietarilor se colectează această taxă. Asociaţia din care fac parte nu a primit niciodată vreo înştiinţare de plată privind ecarisajul. În decizia trimisă de Primărie nici nu sunt calculate penalităţi de întârziere. Rugămintea noastră este să ni se comunice temeiul legal în virtutea căruia sunt obligate doar asociaţiile de proprietari să achite această taxă".

O altă nemulţumire a reprezentanţilor asociaţiilor de proprietari este că, în funcţie de numărul apartamentelor, taxa impusă creşte sau scade. "În cazul asociaţiei noastre, care are un număr de 20 de apartamente, locatarii vor plăti câte 16 lei, pentru a achita suma solicitată de 320 de lei, pe când membrii asociaţiilor cu sute de apartamente vor plăti câte un leu", adaugă Eugen Munteanu.

Taxa de ecarisaj, în cheltuielile pentru întreţinere

Constantin Bidana, membru al Asociaţiei 788, a achitat deja, pentru a doua oară, taxa de ecarisaj. "La asociaţie, ni s-a spus că este vorba despre o nouă lege, pe care trebuie să o respectăm. Am plătit aproape 10 lei. Mă deranjează faptul că taxa de ecarisaj a fost inclusă în cheltuielile pentru întreţinere. Am fost la Direcţia de Taxe şi Impozite Locale, unde am arătat chitanţele, care demonstrează cu sunt cu plăţile la zi. Doamna cu care am discutat mi-a spus că nu trebuie să plătesc această taxă de două ori. Într-adevăr, de ce trebuie să plătesc această taxă de două ori? Şi, până la urmă, nu înţeleg de ce nu s-a oprit nimic din 2010 până acum".

Primăria nu ne-a lămurit

Pe data de 8 octombrie 2015, Primăria municipiului Galaţi a făcut public un comunicat, cu privire la faptul că toate persoanele juridice, care au sediul sau punctul de lucru pe raza municipiului Galaţi şi care nu au depus declaraţia pentru stabilirea taxei de ecarisaj trebuie să se prezinte la sediul de pe str. Basarabiei, nr. 55, bl. A16, în vederea îndeplinirii obligaţiilor fiscale. Deşi am solicitat în scris de la Primărie lămuriri cu privire la această situaţie, până în momentul publicării articolului, "Viaţa liberă" nu a primit un răspuns concret.

"Există o mare eroare în acest HCL"

Am discutat cu prim-vicepreşedinta Federaţiei Judeţene a Asociaţiilor de Proprietari, Antoaneta Gafiţuc, care ne-a spus că ştie de aceste situaţii, întrucât preşedinţii de asociaţii s-au plâns şi la ea. "I-am sfătuit pe cei care nu vor să plătească taxa de două ori să depună contestaţie. În HCL-ul respectiv există o mare eroare. E drept că asociaţiile de proprietari sunt persoane juridice. Dar ele sunt organizaţii non-profit. Nu au de ce să plătească taxe. HCL se referă la persoanele juridice care au profit, firme, etc. Aici ar fi trebuit ca HCL să conţină o precizare, dar n-a făcut-o nimeni. Consilierii locali au înţeles acest lucru. Acesta este şi motivul pentru care, timp de cinci ani, nimeni nu a trimis nicio notificare către asociaţii că trebuie să plătească taxa de ecarisaj. Iată însă că un control al Curţii de Conturi a tras concluzia că sunt nişte taxe care nu au fost colectate. Primăria a trebuit să ia măsuri, de aceea a trimis aceste notificări în masă şi pentru toţi cei cinci ani. Ar trebui totuşi ca cei din Consiliul Local să reglementeze situaţia, pentru că nu este normal ca unii oameni să plătească de două ori", a precizat Antoaneta Gafiţuc.

Citit 13006 ori Ultima modificare Luni, 26 Octombrie 2015 23:42

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.