S-a închis Drumul de Centură

S-a închis Drumul de Centură
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Încă de la primele ore ale dimineţii de luni, TIR-urile şi camioanele încărcate, care cu pământ, care cu tot soiul de materiale de construcţii, au început să defileze pe străzile 1 Decembrie, Coşbuc, 9 Mai, Ionel Fernic şi Feroviarilor.

Şoferii din autovehicule au fost nevoiţi să se strecoare printre mastodonţii auto, iar conducătorii de TIR-uri au fost nevoiţi, la rândul lor, să facă… echilibristică, precum un elefant care se străduieşte să nu calce pe un şoricel…

Toată această situaţie ar fi putut fi evitată – sau, măcar efectele ei să fie  diminuate  – dacă Primăria municipiului Galaţi s-ar fi îngrijit de locuitorii săi, anunţându-i cu câteva zile înainte că o porţiune din Drumul de Centură urmează să se închidă.

Cu camionul în pragul curţii

La sfârşitul săptămânii trecute, pe Drumul de Centură, mai exact, pe strada Nicolae Mantu, la intersecţia cu Panait Istrati (dar şi la intersecţia cu Drumul de Centură a străzii Ionel Fernic – la Billa 2) au apărut  semne de circulaţie care transmiteau următorul mesaj: circulaţia interzisă, din cauza lucrărilor, pe Drumul de Centură, acces pe rută ocolitoare.

Cum nimeni nu lucra, şoferii s-au minunat doar de semnele de circulaţie (inclusiv de indicatoarele cu „Centura”) şi şi-au văzut de drum. Asta până ieri dimineaţă, când porţiunea (de aproximativ 3 km) a fost închisă circulaţiei, iar toate camioanele, TIR-urile şi maşinile mici care aveau drum pe acolo au fost nevoite să „atace” alte rute ocolitoare.

De pildă, pentru a ieşi pe Drumul de Centură (N. Mantu) venind dinspre 9 Mai, maşinile au trebuit să facă la stânga, fie pe străduţa Feroviarilor, fie pe Pictor Octav Băncilă (conform noilor semne „obligatoriu la stânga”), iar de acolo, să ajungă în Centură, de pe Panait Istrati (Tecuci)!

Dacă şoferii aveau inspiraţia să treacă pe strada Pictor Octav Băncilă, câştigau, adică… economiseau banii pentru spălatul maşinii de praf, deoarece această rută (mai degrabă o alee, mărginită de o parte şi de alta cu case particulare) abia a fost asfaltată.

În schimb, în cazul în care conducătorii alegeau să intre pe strada Feroviarilor, vai şi amar!, atât pentru ei, cât şi pentru locuitorii din zonă: strada este acoperită cu piatră cubică (aşezată cât mai aiurea, în urma unor lucrări la canalizare) şi plină de praf. Vă imaginaţi bucuria localnicilor de a se parfuma cu praf de la primele ore ale dimineţii, în curţi, dar şi a şoferilor, hurducaţi şi prăfuiţi!

Acelaşi program se aplică şi în sens invers, cu o mică „variaţie”: ca să iasă de pe strada Feroviarilor în intersecţia cu 9 Mai, şoferii trebuie să bănuiască un „stop”, căci indicatorul a fost furat mai demult, spre uimirea scandalizată a vânzătorului de pepeni din zonă, care ne-a povestit cum „în special ăştia cu scuterele habar nu au şi intră direct în maşini”.

Cum să te strecori cu TIR-ul pe alee

Ieri, când am ajuns, pe la prânz, la faţa locului, muncitorii de la societatea Vega, care va desfăşura lucrări de reabilitare a sistemului de canalizare (prin programul ISPA), ne-au spus că drumul va fi în lucru cel puţin două luni o lungime de aproximativ trei kilometri.

Mulţi din şoferii nevoiţi să ocolească Drumul de Centură încercau, ieri, să aleagă să traverseze o stradă paralelă cu Centura, în fapt, aleea din faţa blocurilor ANL din Micro 13 B. Cum aleea era închisă în capătul celălalt (spre Billa 2), şoferii nu făceau altceva decât să blocheze, inutil, drumul.

Aşadar, un angajat de la Vega, împreună cu un poliţist comunitar, încercau să interzică şoferilor să mai intre pe acolo. „Am venit să dau o mână de ajutor, deşi nu am atribuţii pe rutieră. Eu pot da amenzi pentru tulburarea liniştii publice, dar am venit gândindu-mă că, dacă mă văd îmbrăcat în poliţist, măcar din respect faţă de uniformă nu vor mai încerca să intre pe aici”, ne-a spus temerarul poliţist comunitar, aprobat în tăcere de muncitorul de la Vega.

Am plecat de acolo, mergând pe aleile dintre blocurile din Micro 13 B, toate purtând acelaşi frumos nume de stradă a Feroviarilor, unde camioanele se călcau pe anvelope cu maşinile…

Coada de TIR-uri şi camioane pline cu pământ am reîntâlnit-o şi pe strada 1 Decembrie – o imagine supraealistă, pentru o localitate cu pretenţie de oraş european – dar şi pe bulevardul G. Coşbuc, unde coada de la semaforul intersecţiei cu Aurel Vlaicu se întindea pe kilometri buni.

Cine răspunde pentru debandadă?

Am luat legătura cu şeful Poliţiei Comunitare, Cristian Gîscă, care a declarat că: „noi nu avem atribuţii în această situaţie. Poliţia Rutieră ar putea interveni, noi avem atribuţii, pe rutieră, doar să-i amendăm pe şoferii care parchează ilegal”.

După mai multe încercări de a afla un punct de vedere al Primăriei, viceprimarul Nicuşor Ciumacenco ne-a declarat: „Din ce am aflat de la cei responsabili şi cu rezerva că s-ar putea ca informaţiile să sufere ceva modificări, vă pot spune că lucrările sunt programate să dureze, acolo în jur de două luni. Am luat legătura cu viceprimarul Mircea Cristea, care coordonează acest program ISPA şi i-am sugerat că ar putea să-i anunţe pe gălăţeni despre acest lucru prin presă…”

„Totodată, pentru fluidizarea  traficului, am luat legătura cu Poliţia Rutieră, ei au trimis un echipaj acolo. Marţi vom face o şedinţă, pentru a stabili rute ocolitoare. unele pentru maşinile de mare tonaj, altele pentru autovehicule”. N-ar fi trebuit făcută înainte?

În loc de concluzii

În urmă cu doar vreo două luni, societatea Vega a lucrat tot pe Drumul de Centură, în zonă, puţin mai sus de porţiunea pe care se lucrează acum. Atunci, drumul s-a închis peste noapte, fără nici un preaviz, iar şoferii, tot aşa, au fost nevoiţi să ocolească zona. Din fericire, lucrările nu au ţinut decât vreo cinci zile, iar zona în lucru era mult mai mică.

În plus, după acea întâmplare, societatea de construcţii a tras învăţăminte, dovadă că acum s-a îngrijit de montarea din timp a panourilor cu semne de circulaţie privind lucrările… În schimb, Primăria nu a înţeles nimic.

Ca şi atunci, şi acum, municipalitatea, de fapt, viceprimarul Mircea Cristea, cel care coordonează proiectul ISPA, nu s-a îngrijit să anunţe măcar cu o zi înainte că Drumul de Centură se va închide. De ce, trageţi dumneavoastră concluzia…

Explicaţii foto:

1-2: Circulaţie şi praf, pe una din "străzile ocolitoare"

3: Unii au încercat în zadar să meargă pe aleea de la ANL-uri

4: Imagini de oraş european - maşini de mare tonaj, prin târg…

Citit 1623 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.