Evaluaţi acest articol
(26 voturi)
12 comentarii

În plină criză provocată de coronavirus, Ministerul Sănătăţii schimbă directori. Mai grav este că face schimbări acolo unde, de altfel, nu au fost probleme. Deciziile de la Bucureşti lovesc şi oraşul nostru. Mai exact, managerul Serviciului Judeţean de Ambulanţă Galaţi a fost schimbat, după ce a condus serviciul timp de mai bine de 18 ani. Culmea, în luna mai, Nelu Tătaru a fost la Galaţi, unde a vizitat, printre altele, şi Serviciul Judeţean de Ambulanţă, fără a avea însă, la vremea respectivă, ceva de reproşat.

Doctorul Mihai Polinschi, cel care a fost la cârma Serviciului Judeţean de Ambulanţă Galaţi în ultimii 18 ani, a fost schimbat din funcţie, fiind înlocuit de jurista instituţiei. Concret, Daniela Enciu a fost numită manager interimar pe o perioadă de cel mult şase luni. Rocada a fost deja făcută, aşa că, de ieri, noul manager şi-a intrat în atribuţii şi nu a dorit să comenteze numirea în funcţie.
Schimbarea este destul de surprinzătoare, în condiţiile în care, atunci când a fost la Galaţi, ministrul Sănătăţii nu a avut nimic de reproşat la adresa managementului sau a instituţiei. 
„Colega noastră, consilier juridic, a fost numită manager interimar. Aceasta este situaţia, astăzi am procedat la predarea - primirea funcţiei şi sperăm ca, în continuare, serviciul nostru să meargă înainte. Ministrul Sănătăţii nu mi-a reproşat nimic, el a fost aici, chiar în apropiere, la căminul de bătrâni, a venit şi la noi, ştia că am avut o problemă cu o contaminare a mai multor colegi, care erau pozitivi, internaţi, a cerut lămuriri, a fost bine informat. Nu ne-a reproşat nimic la momentul respectiv, ba din contră, domnul prefect m-a anunţat că domnul ministru a fost mulţumit de măsurile care s-au luat pentru stoparea şi izolarea focarului de Covid”, ne-a declarat medicul Mihai Polinschi.
Mai mult, în cei 18 ani şi trei luni, cât s-a aflat la conducerea SAJ Galaţi, medicul Mihai Polinschi nu a fost niciodată sancţionat, iar controalele pe care le-a avut până acum au avut rapoarte pozitive.
„Interesul meu şi al echipei a fost ca serviciul să progreseze, atât din punct de vedere profesional, cât şi din punct de vedere material şi al bazei de materiale. Lucrul acesta s-a întâmplat, din statisticile noastre suntem în primul sfert dintre serviciile de ambulanţă din ţară. Până acum nu am avut sancţiuni, au venit controale, poate un avertisment, lucruri curente, pe care le-am putut regla din mers. În aceste zile s-a încheiat controlul Curţii de conturi, iar raportul a  fost bun, în sensul că nu ni s-a impus nicio măsură”, a completat dr. Mihai Polinschi. 
Culmea, întrebat, la Constanţa de jurnalişti dacă urmează şi alte schimbări, fiind dat exemplu cazul de la Serviciul de Ambulanţă Galaţi, Nelu Tătaru a declarat că „Nu am schimbat (directorul – n.r.). La Ambulanţa din Galaţi este o evaluare, iar toţi cei care, la un moment dat, au final de mandat, se fac reevaluări la tot ce înseamnă [activitatea]. La un manager care este pe o perioadă determinată, vine o vreme când se face evaluarea şi atunci aşteptăm alte propuneri”.
Nu ştim dacă evaluarea la care face referire Nelu Tătaru a luat sau nu sfârşit, ce i se reproşează fostei conduceri sau de ce tocmai acum, în plină criză Covid-19, s-a cerut această evaluare, dar schimbarea a fost deja operată. De ce nu s-a ales pentru a conduce serviciul un alt medic, este iar o întrebare care rămâne pe buzele tuturor.

Citit 5671 ori Ultima modificare Vineri, 17 Iulie 2020 01:06

12 comentarii

  • postat de cetatean Vineri, 10 Iulie 2020 11:03 136.255.148.*** Link la comentariu
    0
    3

    Nu cunosc nici pe cel demis nici pe cea numită , dar cred ca nu poate o jurista, de profesie, sa conducă mai bine serviciul de ambulantă decat o persoana care a facut acest lucru 18 ANI!!!!! SI NU CRED CA ACEST SERVICIU A FUNCTIONAT PROST . DA CETATENII ORASULUI , PLATESC ACESTE SERVICII CA ATARE AR TREBUI SA SE IMPLICE ÎN ACEASTA MUTARE CA SI IMPACT SOCIAL , NU CA SI SCHIMBARE ADMINISTRATIVA , PTR. CA NU TOTUL TREBUIE LASAT LA INDEMANA UNOR ANUMITE PERSOANE CARE SA DECIDA. UNEORI O FAC PERSONAL, NU IN FAVOAREA CETATEANULUI. EU NU CRED INTR0 GRESEALA A MANAGERULUI, CUM NU CRED CA ERA ACUM MOMENTUL DE SCHIMBARE......ALOOOOOO CE S-A INTAMPLAT POLITIC????????????????????

    Raportează
  • postat de Realitatea Joi, 09 Iulie 2020 19:02 93.122.250.*** Link la comentariu
    1
    3

    Ministrul Sănătății Nelu Tătaru vorbește Marsian cu o viteză cosmică, de neînțeles pentru 95 la sută pentru populație și jurnaliști, pentru a ascunde o ignoranță. Aș prefera să mor decât să fiu tratat de acest om, dar chiar și acum se dovedește că prietenii politici sunt importanți. Cine vrea să-i spună acestui Tătaru să ia un curs în Articulat și să ia masca din gură. În fiecare oră există instrucțiuni de la guvern cu privire la modul de a purta o mască în mod corespunzător

    Raportează
  • postat de Alex Joi, 09 Iulie 2020 13:29 5.2.205.*** Link la comentariu
    8
    23

    Dai afara un profesionist si pui in loc un zugrav cam asa suna stirea asta.

    Raportează
  • postat de florin Joi, 09 Iulie 2020 13:13 213.233.111.*** Link la comentariu
    7
    17

    Pai nu s-a votat in masa cu liberalii pentru a schimba pe toti pesedistii si sa puna in locul lor competentii?????Ce nu va mai place????Stai sa vina si lupii tineri linga lupii batrini-ma refer la useristi!Sa vezi atunci competenti in functii publice!!!!

    Raportează
  • postat de pentru Au ”dat” tătarii! Joi, 09 Iulie 2020 12:17 150.129.8.*** Link la comentariu
    4
    37

    Au ”dat” tătarii! Citeste legea 55/2020 (cum spune si covidul de mai sus) in art.26 si art.27 :Art. 26. –Art.26 (1) Pe durata stării de alertă,persoanele din instituțiile publice care au în atribuții prevenirea contaminării și combaterii efectelor COVID-19, pot fi suspendate din funcţie, potrivit normei proprii de organizare și funcționare a instituției sau autorității publice, după caz. Suspendarea încetează de drept la data încetării stării de alertă.
    (2) Posturile devenite vacante temporar prin aplicarea suspendării prevăzută la alin. (1) pot fi ocupate de funcționari publici sau personal contractual, prin numire de către autoritatea competentă, fără concurs.
    (3) Suspendarea din funcție dispusă în condițiile alin. (1) și numirea dispusă în condițiile alin. (2) încetează de drept la încetarea stării de alertă.
    Art. 27. – (1) Instituţiile şi autorităţile publice pot angaja personal fără concurs, în funcţie de nevoile determinate de prevenirea şi combaterea situaţiei care a generat starea de alertă și exclusiv pentru activități legate de aceasta, pentru o durată determinată, ce nu poate depăși 30 de zile de la data încetării stării de alertă.
    (2) Pe durata stării de alertă, prin derogare de la prevederile Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, numirile în funcţiile publice sau de înalt funcţionar public pot fi făcute doar dacă îndeplinesc condițiile de a fi funcţionar public sau, după caz, înalt funcţionar public și numai dacă sunt necesare pentru punerea în aplicare a măsurilor prevăzute de prezenta lege și pentru o durată determinată de maxim 30 de zile de la data încetării stării de alertă.
    (3) Pe durata stării de alertă, în instituțiile şi autorităţile publice se suspendă orice tip de concurs pentru ocuparea posturilor sau funcțiilor vacante şi temporar vacante,

    Raportează
  • postat de EVA Joi, 09 Iulie 2020 11:44 5.2.208.*** Link la comentariu
    5
    44

    Mult respect pentru colegul nostru care a salvat mii de viei ca si medic si multumesc de asemenea pentru promptitudinea de care a data dovada cand raspuns intotdeauna solicitarilor noastre pentru a asigura ambulante si personal foarte bine pregatit pentru transferuri interclinice foarte grele, facand diferenta dintre viata si moarte, adesea familiile pacientilor transfersati descriind lupta si devotamanetul echipajelor din timpul acestor transferuri !Respect Domnule Doctor! Sanatate Dumneavoastra si familiei, sa va avem mereu printre noi sa ne mai folosim de Dumneavoastra!:)

    Raportează
  • postat de Pacat de tarisoara asta! Joi, 09 Iulie 2020 09:14 89.136.200.*** Link la comentariu
    10
    76

    Dai jos un medic care ,,o viata" a facut numai medicina de urgenta si pui un jurist... asta inseamna sa fi mafiot!

    Raportează
  • postat de Gălățean Joi, 09 Iulie 2020 08:59 5.13.166.*** Link la comentariu
    7
    30

    Politizarea instituțiilor statului.??? Povești domn'le povești.....

    Raportează
  • postat de eu Joi, 09 Iulie 2020 08:55 86.124.205.*** Link la comentariu
    7
    49

    Ca în basme, un ochi râde și altul plânge! Pe de-o parte, orice om întreg la minte din țara asta salută îndepărtarea de pe scaun a unui alt veșnic de ăsta, cum sunt cam în fiecare domeniu și în fiecare instituție publică iar pe de altă parte, când vezi pe cine au pus în loc, începi să te rogi să te cureți din prima dacă e ceva, să nu ajungi pe mâna lor. Nu discut aici despre ce le scrie pe diploma de pe perete din sufragerie, întotdeauna va fi nevoie de un manager nu de un medic zic eu, însă am "norocul" de a ști foarte bine ce înseamnă jurist la Stat. Pământ de flori înseamnă, mai tragi cu ochiul pe la alții în instanță despre una alta, unii dintre ei învață pe de rost acasă și devin apoi judecătorii ăia care dau soluțiile ălea de trec că glonțul prin tavan, salariul merge, nu te bate nimeni la cap cu performanța că nu îți cere nimeni socoteală pe câte procese ai pierdut, blat cu reclamantul pentru că instituția plătește, în ziua în care ai treabă 10 minute la tribunal nu mai dai pe la serviciu, etc. Repet, domdoctor să meargă în privat dacă se consideră frustrat însă trebuie pus în loc cineva care să știe să coordoneze o activitate, nu un cărător de servietă care nu a avut altă grijă până acum decât programarea la coafor de dinainte de a merge la instanță

    Raportează
  • postat de Covițiii 19,20,21,etc. Joi, 09 Iulie 2020 08:34 89.136.6.*** Link la comentariu
    14
    57

    Pentru panicații de covid : Legea 55/2020 nu a fost dată degeaba ! Cei care nu panichează lumea cu gripa, vor fi destituiți din funcțiile de conducere și vor fi numiți în locul lor "băiețiii" fără pregătirea necesară și fără concurs (legea 55/2020 art 26 şi 27)

    Raportează
  • postat de Maria Joi, 09 Iulie 2020 07:01 213.233.85.*** Link la comentariu
    11
    60

    Cam asta inseamna “meritocratia” promovata de PNL!

    Raportează
  • postat de Au ”dat” tătarii! Joi, 09 Iulie 2020 05:58 86.124.203.*** Link la comentariu
    42
    17

    Iarăși, au atacat tătarii!

    Ne mirăm pentru că, doar PSD-ul din ”Orașul Roșu” este celebru pentru îndepărtarea managerilor capabili, care nu sunt în fieful Partidului sau în anturajul membrilor săi. N-am auzit comentarii despre acele cazuri.

    Referitor la schimbare, doar domnul manager schimbat ar putea da detalii lămuritoare. Poate, nu-i așa, să conteste schimbarea dacă nu-i legală ori dacă ar fi ceva de arătat. Vreo ”manevră”. Așteptăm!
    Până la urmă, chiar dacă ar fi avut rezultate foarte bune și nemaipomenite mai sunt și alții care doresc o șansă de a fi șefi. Nu doar la Spital... Parcă așa motiva schimbările PSD-ul. Păi, nu?
    Interesant ar fi de știut cum este cu managerul-general al Spitalului Județean! Venit/ă cu ”recomandare” și de o competență despre care ar fi păcat să nu se scrie nimic!
    Totuși, nu reiese foarte limpede care-i nemulțumirea de pe ”buzele...tuturor”. De ce a fost schimbat șeful de la Ambulanță ori e bine că a fost schimbat, da” de ce n-a fost pus cine consideră ”tuturor” că ar fi fost cazul?

    Ambulanțele au circulat în ultimele zile din ce în ce mai des. Înfiorător de des!
    Să sperăm că personalul medical va sta în continuare la datorie, în linia întâi, acolo unde este foarte greu! Mai ales acum, când domnul Ciolacu s-a răzgândit brusc, declarând aseară că, după părerea domniei sale, Covid-ul există!
    Chiar și în ”Orașul Roșu”!

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.