Acuzații de abuz și de luare de mită la Spitalul Județean din Galați
Foto: Marian Calestru

Acuzații de abuz și de luare de mită la Spitalul Județean din Galați
Evaluaţi acest articol
(50 voturi)

O gălățeancă stabilită de mai mulți ani în Marea Britanie aduce o serie de acuzații grave la adresa unor angajați din Spitalul Clinic Județean de Urgență Galați. Printre altele, femeia reclamă modul abuziv în care ea și tatăl ei au fost tratați, faptul că i s-au cerut bani în mod ilegal, dar și lipsa totală de profesionalism și de respect față de pacienți și rudele acestora, deopotrivă. Spitalul a anunțat că a deschis o anchetă în acest caz.

În luna aprilie, Ionel Codreanu, un gălățean de 73 de ani, a fost diagnosticat cu COVID-19. Inițial, bărbatul a fost tratat acasă, dar pentru că boala i s-a agravat, pe 13 aprilie a fost dus cu o mașină a Ambulanței la Spitalul Județean Galați, unde a rămas internat în cortul din curtea unității medicale.

Potrivit fiicei sale, Eusefina Grabovschi, problemele au început încă din a doua zi după internare. "Mi s-a spus că glicemia lui a crescut foarte mult, la o valoare de peste 400, că ar fi trebuit să i se administreze insulină, dar nu s-a putut, pentru că nu au avut seringi pentru insulină. Am fugit la farmacie și am luat seringi ca să i le duc", povestește femeia.

Două zile mai târziu, tatăl ei a fost mutat în secția de suport COVID de la etajul 1, unde i s-a administrat terapie cu oxigen. "În noaptea de 18 spre 19 aprilie, tatăl meu a rămas fără oxigen, pentru o perioadă de timp. Am aflat acest lucru de la el, pentru că spitalul nu m-a informat. Am contactat spitalul și mi s-a spus că a fost un mic incident și că situația lui este acum stabilă. Cât timp a fost internat pe COVID, mi s-a cerut să pun la dispoziție tratament cu vitamine, cu antibiotice și seringi de insulină", mai spune Eusefina Grabovschi.

Pe 20 aprilie, după ce testul pentru COVID-19 a ieșit negativ, Ionel Codreanu a fost transferat la etajul 8, la Diabet. Aici, fiica sa spune că i s-a cerut un concentrator de oxigen, pentru că spitalul nu avea. "Două zile mai târziu, m-a sunat medicul și mi-a spus că starea tatei s-a agravat și că va fi transferat la ATI. Am întrebat de ce nu i s-a mai făcut o radiografie pulmonară, dacă au observat că starea lui se deteriorează. Mi-au spus că nu au avut o sursă de oxigen portabilă și că nu au putut astfel să-l ducă pentru radiografie".

"Mi-a spus că este înfometat"

Din momentul în care tatăl ei a ajuns la ATI, Eusefina Grabovschi povestește că doar cu greu a reușit să mai afle ceva despre starea lui de sănătate. "Când am fost la Diabet pentru a lua obiectele personale ale tatălui meu, mi s-a dat și telefonul lui mobil și mi-au spus că la ATI pacienții nu au voie cu astfel de telefoane, pentru a nu afecta dispozitivele medicale. Atunci, mă întreb dacă nu și telefoanele din buzunarele angajaților de acolo interacționează cu acele aparate. Pe 24 aprilie, printr-o cunoștință din spital, am reușit să-l văd printr-un apel video pe tatăl meu. Aceea a fost ultima mea conversație cu el. A țipat și mi-a spus că a ajuns la capătul puterilor, că nu mai poate și că este înfometat. Până la ora aceea, era 18.20, mi-a spus că nu i-au dat decât o cană cu lapte".

Pe 25 aprilie, Eusefina Grabovschi a făcut o cerere către managerul spitalului, pentru a putea merge, împreuna cu fiica sa, să-și viziteze tatăl, la ATI. A doua zi, dimineață, a aflat că cererea îi fusese aprobată. "De la secretariat mi-au spus să iau legătura pe secție, pentru că totul este pregătit. Am sunat încă de la 9,30, dar m-au informat că asistenta șefă, Luminița Florea, nu este pe secție. Abia la 11,50 m-a sunat prietena mea, care fusese persoana de contact a familiei cu spitalul cât eu încă eram în Marea Britanie, care mi-a spus că a fost contactată de asistenta principală și i s-a spus că, din păcate, timpul este foarte scurt azi și eu nu mai pot merge să-l vizitez. M-a chemat a doua zi, deși tura ei se termina abia la ora 15,00. Din păcate, luni seară (26 aprilie - n.red.), prietena mea a fost sunată din nou pentru a o informa că tatăl meu murise. A murit cu dorul în suflet de a ne vedea atât pe mine, cât și pe unica lui nepoată. Din păcate, cred că nu sunt singura în această situație".

Cum îi "îmbunezi" pe angajații de la Morgă

Culmea cinismului, a doua zi, când soțul Eusefinei Grabovschi a mers la Morgă, o asistentă i-a spus că dacă vrea ca socrul lui să fie "aranjat mai bine, să fie bărbierit, îmbrăcat decent, sunt două persoane care se ocupă de acest lucru, cu care ar fi bine însă să fie atent".

"Acum, cred că toată lumea înțelege ce înseamnă atent. Într-adevăr, suma cerută nu a fost mare, dar mi se pare inuman ca tu să-mi ceri bani pentru așa ceva, dat fiind faptul că tu ești angajat acolo, deci primești un salariu", concluzionează Eusefina Grabovschi.

Am cerut un punct de vedere de la Spitalul Județean Galați în legătură cu aceste reclamații și ni s-a transmis că aspectele pe care le-am semnalat urmează să fie analizate de conducerea unității.

Citit 13425 ori Ultima modificare Sâmbătă, 15 Mai 2021 01:17

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.