Războiul POD - TUNEL, o nouă rundă. Premierul Dacian Cioloş vs. primarul Marius Stan (FOTO)

Războiul POD - TUNEL, o nouă rundă. Premierul Dacian Cioloş vs. primarul Marius Stan (FOTO)
Evaluaţi acest articol
(10 voturi)

Premierul Dacian Cioloş susţine că proiectul tehnic al podului peste Dunăre poate fi demarat până la finele acestui an şi că există o alocare de 200 de milioane de euro * Primarul Marius Stan continuă studiul de fezabilitate al tunelului pe sub fluviu şi susţine că declaraţiile premierului sunt "poveşti de adormit copiii"


Deşi spera ca Guvernul tehnocrat să preia şi susţină proiectul tunelului pe sub Dunăre, ba mai mult, să vină cu infrastructura rutieră necesară, prevăzută acum pentru podul de la Brăila, primarul Marius Stan s-a trezit cu subtraversarea îngropată chiar de premierul Dacian Cioloş! Podul peste Dunăre de la Brăila a fost unul dintre subiectele discutate, luni, la dezbaterea Strategiei integrate de dezvoltare durabilă a Deltei Dunării, eveniment desfăşurat la Tulcea.

"Am discutat şi despre oportunitatea de a lansa cât mai repede proiectul podului de la Măcin, care odată realizat, ar trebui să faciliteze legătura dintre Dobrogea, implicit Delta, şi restul lumii şi să stimuleze atât economia, cât şi turismul", a declarat prim-ministrul după dezbatere, potrivit unui comunicat de presă postat pe site-ul Guvernului. În contextul în care, în luna mai, ar trebui să fie gata reactualizarea studiului de fezabilitate al podului, premierul a fost întrebat de presă cât de realizabil este acesta, în condiţiile în care a făcut obiectul multor promisiuni în ultimii 20 de ani.

Premierul Cioloş s-a arătat foarte optimist: "Cred că dacă reuşim să respectăm calendarul aşa cum este acum prevăzut la Ministerul Transporturilor, până la sfârşitul anului putem da drumul la proiectul tehnic. Alocările bugetare există, studiul de fezabilitate este în curs, ştim în detaliu alocările bugetare cel puţin pentru partea de pod, pentru că în jurul podului mai sunt prevăzute şi alte tipuri de investiţii, pentru a conecta podul la diferite reţele de transport. Dar, pentru podul ca atare, există alocare bugetară de aproximativ 200 de milioane de euro, care este inclusă în această sumă de 1,1 miliarde euro. Deci, în măsura în care vom respecta acest calendar - şi nu prea sunt motive să nu-l respectăm - eu cred că la sfârşitul anului putem da drumul la proiectul tehnic şi de acolo investiţia poate să se deruleze, pentru că bugetul există”, a declarat Cioloş.

"Iar ni se vinde podul?"


Iritat, Marius Stan a catalogat declaraţiile premierului drept poveşti de adormit copiii: "Iar au venit alegerile? Iar ni se vinde podul de peste Dunăre? Poveşti de adormit copiii! Este inadmisibil, când nişte oameni oneşti muncesc de trei ani la un proiect esenţial pentru zona de sud-est a României - unde domniile lor nu au catadicsit să facă nici cea mai mică investiţie în infrastructură - să vină să dinamiteze proiectul! Sunt extrem de indignat de atitudinea unui guvern de tehnocraţi care nu trebuie să facă politică! Şi ei fac o campanie electorală deşănţată şi nu ştiu pentru cine! Poate că pentru Bunea Stancu! E de notorietate că pod la Brăila înseamnă terenul lui Bunea Stancu pe teritoriul Brăilei şi pe partea cealaltă tot Bunea Stancu. Iar se fac lucrări cu dedicaţie? În 2030 o să vorbim tot de podul de la Brăila!”, a declarat Marius Stan.

Edilul era extrem de indignat că nu a fost invitat la discuţiile de la Tulcea, deşi a avut o discuţie în acest sens cu vicepremierul Vasile Dâncu. Şi se declara convins că nu există alocare bugetară pentru pod.

Cât costă reactualizarea documentaţiei podului


Reamintim că Asocierea SC ISPCF SA - SC EDIN SRL - SC STE SRL - SC Pegaso Ingegneria SRL a câştigat, în aprilie 2015, licitaţia organizată de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România pentru reactualizarea studiului de fezabilitate pentru pod. Pentru suma de 1,2 milioane de euro (85 la sută de la FEDR şi 15 la sută de la bugetul de stat), misiunea asocierii cuprinde şi pregătirea documentaţiei necesare în vederea transmiterii aplicaţiei de finanţare din fonduri structurale pentru proiectul podului, pregătirea documentaţiei de atribuire pentru contractele de lucrări aferente proiectului, precum şi asigurarea asistenţei pe durata procedurii de achiziţie publică.

Numai că documentaţia va fi valabilă doar doi ani, iar dacă până atunci nu începe construcţia podului, reactualizarea va trebui revizuită. Pe alţi bani şi cu altă distracţie! Iar podul are, din păcate, un trecut ghinionist de actualizări şi reactualizări. De pildă, un studiu de fezabilitate realizat în 2011, de către Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) a costat 200.000 de euro - grantul BERD - iar alţi 250.000 euro au mai fost cheltuiţi ulterior pentru studii geodezice şi hidrotehnice. În raportul final al documentului, realizat în 27 octombrie 2011, se precizează că e vorba, de fapt, de o analiză şi actualizare a studiului de fezabilitate din anul 2003, realizat de IPTANA...

Cât costă "dosarul" tunelului


Conform datelor publicate de Serviciul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), licitaţia deschisă pentru documentaţia tunelului a fost câştigată cu o ofertă de 11,6 milioane de lei fără TVA, de către consorţiul Louis Berger. Conform SEAP, asocierea va oferi „servicii de asistenţă şi consultanţă tehnică, economico-financiară şi juridică pentru pregătirea şi derularea procedurii de atribuire a contractului de finanţare cu implicarea sectorului privat şi/sau a fondurilor europene pentru proiectul „Tuneluri rutiere subtraversare Dunăre Galaţi - Brătianu”. Plata sumei se va face pe etape, în funcţie de documentaţiile executate, proiectul putând fi oprit după oricare dintre aceste etape.

Astfel, în bugetul Galaţiului pe 2016 au fost alocate doar 2,5 milioane de lei pentru plata primei etape a documentaţiei pentru subtraversarea Dunării. Asta înseamnă studiul de oportunitate, studiile geo, de forare, studiul de trafic şi actualizarea studiului de prefezabilitate, realizat pentru tunel de către o firmă din Elveţia. "Vrem să aflăm dacă acest studiu este sau nu fezabil sau de interes pentru oraş. Ne vom da seama de dimensiunea acestui proiect, de utilitatea pe care o are şi de valoarea economică, dacă poate să fie sau nu susţinut financiar în cele două forme: parteneriat public privat sau finanţare cu fonduri europene", a explicat city-managerul Aurel Vlaicu. Ultima plată se va face numai dacă Louis Berger va veni cu constructorul subtraversării sau cu o soluţie de finanţare europeană.

În ceea ce priveşte studiul de fezabilitate al tunelului pe sub Dunăre, Marius Stan a spus că lucrările continuă: "Sper ca într-un timp foarte scurt să avem nişte veşti mai mult decât pozitive din partea Louis Berger, în sensul susţinerii proiectului cu finanţarea execuţiei lui".

Până una alta, noi trecem Dunărea cu bacul, iar atât podul cât şi tunelul sunt la stadiul de hârtii plătite din bani publici...

În foto 1, așa arată tunelul pe portalul Parcului Industrial Galați; foto 2 - macheta podului (internet); foto 3 - o hartă a tunelului făcută de elvețieni; foto 4 - tunelul, în studiul de prefezabilitate elvețian; foto 5 - una dintre nenumăratele hărți ale podului; foto 6 - unul dintre tunelurile construite de Louis Berger în Emiratele Arabe

Citit 8599 ori Ultima modificare Miercuri, 20 Aprilie 2016 19:37

19 comentarii

  • postat de Zap
    Vineri, 22 Aprilie 2016 18:26
    5.13.146.***
    Podul e pe terenul Brailei, deci va fi al Brailei, deci taxa de drum va fi a Brailei.
    Noi am luat-o-n bot ca de obicei.

    Sa ii sustin? La ce sa ii sustin? Ne-au muscat de fund cu fiecare ocazie si NOI sa ii sustinem?

    SICTIR !
    0
    0
    Raportează
  • postat de Costi
    Vineri, 22 Aprilie 2016 17:16
    95.77.96.***
    @Akbar cand te intorci din concediu cu autoturismul, si treci de Tisita, si odata intrat in judet se termina toate drumurile cu 4 benzi si conduci cu 10 la ora in spatele carutelor pe care nu le poti depasi....nu ti-ai dorit niciodata sa se imbunatateasca si infrasctructura de la noi? Spui ca orasul e depopulat, dar ca sa avem locuri de munca trebuie sa vina investitorii pana la Bucuresti cu avionul si apoi sa-si rupa masinile pana in Galati, ca sa vada daca orasul are potential sau nu. Tu crezi ca miliardarii care pot crea locuri de munca, au timp sa mearga cu autoturismul de la Bucuresti la Galati?

    Din cauza asta sunt de acord cu orice mare proiect de infrastructura in Galati, dar asta nu inseamna ca nu urmaresc cu atentie sumele cheltuite si felul in care se aloca lucrarile.
    0
    0
    Raportează
  • postat de @akbar
    Vineri, 22 Aprilie 2016 09:04
    5.13.218.***
    Slaba, stangace argumentare. Dar daca nu ai de treaba....scrii si tu vorbe.....
    0
    0
    Raportează
  • postat de Mihai
    Vineri, 22 Aprilie 2016 08:33
    91.209.5.***
    Problema este ca lui Stan, ca si multora dintre noi de altfel, ii cam crapa o vena cand aude "Braila" in loc de "Galati"... hai sa ne dam seama ca suntem tot romani, tot oameni si ca avem o sansa extraordinara sa ne dezvoltam impreuna. Cand o sa vrem asta cu adevarat abia atunci o sa avem si noi locuri de munca, strazi curate, apa calda, parcuri, transport, aeroport, trafic pe dunare, educatie... pana atunci, asta e dovada clara ca suntem primitivi si de la primitivi n-ai ce sa ceri.
    1
    1
    Raportează
  • postat de Akbar
    Joi, 21 Aprilie 2016 20:32
    5.13.196.***
    @Costi: Probabil ar trebui sa fiu alungat din urbe cu pietre, pentru ca nu inghit fantasmagoriile unora. Prietene, de cele mai multe ori un pod sau un tunel a reprezentat dorinta si efortul unei comunitati de a se dezvolta si pe celalalt mal si nicidecum de a fi doar o zona de tranzit pentru altii.
    Din pacate, satul Garvan nu apartine de municipiul Galati si nici nu e intr-un plan spectaculos de dezvoltare. Daca tu crezi ca un investitor ar aloca zeci de milioane de euro doar pentru a "lega" zone istorice, fara a-si calcula o amortizare si eventual profitul investitiei, te inseli amarnic.
    Probabil ca nu te-ai gandit la costurile cu mentenanta sau la riscul seismic ce-l prezinta zona Vrancea. Dunarea, de mii de ani, aidoma oricarui fluviu, "poarta" cu el in aval, aluviuni, deci nu te gandi ca forajele executate vor identifica un sol stabil.
    27
    5
    Raportează
  • postat de Podul si tunelul au trecut cu bacul
    Joi, 21 Aprilie 2016 19:52
    108.245.201.***
    Ba, Baaaa iar umblati cu prostii ,, iar cu poduri si tunele ??? Baaa terminati cu balivenele...
    23
    5
    Raportează
  • postat de Nemesis
    Joi, 21 Aprilie 2016 19:15
    160.45.77.***
    Cine este Marius Stan la nivel national si ce mai reprezinta Galatiul? Marius Stan+Galati=zero, Marius Stan incearca sa mai atraga un pic de electorat incercand sa arate ca el lupta pentru Galati cu guvernul...frectii la picior de lemen, o sa vdem cat de mult a luptat el pentru Galati cand conturile sale, proprietatile sale vor fi luate la rost de organele abilitate gen DNA. mai ales dupa contractul cu firma de consultanta pentru tunel. Galatiul va ramane la bac si braila la pod, peste 20-30 de ani bacul de la Galati va fi un fel de mocanita... vom scoate bani din turism fiind ultimii din Romania care se mai dau cu bacul... si asta doar datorita lui Mariusica Stanica cel care a lasat Otelul Galati in faliment.
    22
    10
    Raportează
  • postat de Costi
    Joi, 21 Aprilie 2016 16:39
    95.77.96.***
    @Akbar ce treaba are faptul ca orasul este depopulat? Tunelul asta leaga provincii istorice ale Romaniei. Tu crezi ca tunelul se face pentru cei care merg la gratar peste Dunare? sau ca portul maritim Constanta s-a facut ca sa acosteze copii cu colace de salvare care se scalda in mare? Gandesti marunt si nu cred ca ar trebui sa-ti exprimi vreodata parerea in privinta oricarui proiect macro-economic.
    7
    35
    Raportează
  • postat de Akbar
    Joi, 21 Aprilie 2016 16:18
    5.13.196.***
    Construim un tunel care va lega un oras depopulat, adus in stare de agonie datorita nesimtirii si incompetentei politicienilor, de un amarat de sat unde, pe carosabilul cu doua benzi, vacile se intorc seara singure acasa. Meserie, ce mai ! Dezvoltare maxima !
    38
    12
    Raportează
  • postat de Zorro
    Joi, 21 Aprilie 2016 15:37
    81.12.149.***
    ATENŢIE GĂLĂŢENI!
    După Campania Electorală SOCIETATEA CIVILĂ va prezenta o Strategie de dezvoltare locală care va fi mai fezabilă decât ceea ce prezintă politicienii noştri! Vă rugăm să fiţi alături de SOLUŢIA NOASTRĂ!
    39
    4
    Raportează
  • postat de Liviu
    Joi, 21 Aprilie 2016 15:27
    149.202.42.***
    Asa este. Vedeti dragi galateni si braileni, dragi romani cat de usor le este politicienilor sa-si dea mana fiind in partide diferite) pentru a-si apara sursa de venit reprezentata aici de traversarea cu bacul. Noua romanilor, in cazul de fata galatenilor si brailenilor politicienii ne vang gogosi cum ca PNL si PSD sunt partide opozante, pe baricade diferite, dar asta numai de ochii lumii si doar atunci cand nu trebuie a faca ceva bun pentru oameni in Parlamentul acela in care i votam an de an, iar acum, in cazul de fata le este foarte usor sa se puna de acord, sa atat PNL (Mircea Toader) cat si PSD (Viorel Stefan) sa se sustina reciproc pentru a face scut in jurul afacerii lor cu bacul. De asta nu vor sa dispara bacurile lor pentru ca li se va subtia si buzunarul lor.

    Cand e vorba sa se uneasca PSD si PNL pentru a face ceva bun pentru oameni, pentru romani atunci ne arunca vorbe in nas ca "stati, sa vedem", "daca se poate", sau "din 2070 poate", dar cand e vorba sa-si apere buzunarul lor si afacerea care le aduce profit (bacul) atat PSD cat si PNL pot cade de acord asupra apararii venitului lor personal generat de afacerea cu traversarea cu bacul. Si tot noi romanii ramanem prostiti si asteptam sa trecem Dunarea cu bacul.

    Budapesta (la vecinii nostri) si alte orase ale lumii ne fac de rusine la cate poduri, traversari ale apelor au din 100 in 100 de metri, iar la noi ne zic unii politicieni mai mult sau mai putin interesati, ca nu se poate face nici pod si nici tunel pentru ca atat galatenii cat si brailenii sa nu mai aibe aici capat de tara si pentru a traversa decent Dunarea atat pe la Galati (prin tunel) cat si pe la Braila (pe pod).

    Cand si-au marit salariile, pensiile si privilegiile lor speciale imediat s-au gasit bani, numai cand e vorba sa aiba si Galatiul o traversare decenta a Dunarii apar politicieni ca Bunea Stancu si ca "Almanahe" sau ca Mircea Toader si Viorel Stefan care sa ne spuna ca nu se poate construi nici tunel la Galati, nici pod la Braila ca le dispare afacerea lor, sau nu mai pot incasa ei comisioane.

    Uite asa ramane tara aceasta in urma altor tari din cauza politicienilor a afacerilor lor si a intereselor obscure ale acestora. Vrem si tunel si pod bre nea Toader, nea Viorele, mai faceti un pas in spate bre ca prea ati agonisit averi nemasurate. Mai lasatii si pe galateni si pe braileni sa mai respire si sa aiba parte si de pod si de tunel, de infrastructura la care multi romani inca viseaza, ca tot visam de vreo 20 de ani la infrastructura rutiera.
    5
    47
    Raportează
  • postat de Geo
    Joi, 21 Aprilie 2016 15:22
    5.13.138.***
    sa lasam deoparte orgoliile si sa vedem ce se poate face pentru aceasta regiune...asa cum a mentionat si BRALATI o linie de tramvai sau metrou de suprafata de viteza intre cele doua orase ar fi minunat. Un aeroport care sa deserveasca regiunea ar fi si mai minunat nu?
    37
    7
    Raportează
  • postat de Lupul moralist
    Joi, 21 Aprilie 2016 14:52
    109.163.234.***
    Uite numai acestia din poza nu vor sa avem nici tunel si nici pod. Acestia cu dricurile lor de barci (bacuri) nu vor sa se faca nici subtraversarea Dunarii de la Galati si nici podul de la Braila. Din cauza lui Mircea Toader (PNL) si a lui Viorel Stefan (PSD) nu vom avea nici subtraversarea Dunarii nici podul de la Braila. Dar uite ca scrie in articol si asta e o informatie noua si chiar nu stiam de ce Bunea Stancu a fost intotdeauna contra si se impotriveste in continuare constructiei subtraversarii Dunarii de la Galati, dar uite ca ni se explica in articolul doamnei Melinte:

    "E de notorietate ca pod la Braila inseamna terenul lui Bunea Stancu pe teritoriul Brailei si pe partea cealalta tot Bunea Stancu. Iar se fac lucrari cu dedicatie?"

    Acum intelegeti de ce era foarte vehement si guraliv Bunea Stancu prin a contesta subtraversarea Dunarii de la Galati? Acum intelegeti cine trebuie sa incaseze sume, comisioane colosale pentru niste terenuri pe care se vor construi picioarele podului? Bunea Stancu are terenuri acolo. Mai tineti minte interviul lui Bunea Stancu in care el, tocmai el spunea ca cica si citez: "daca tot se insista cu tunelul de la Galati probabil ca sunt niste comisioane grase pe care trebuie sa le incaseze cineva anume", sau ceva de genul acesta. Numai ca astfel se confirma ca Bunea Stancu vocifera si comenta pe principiul "Hotii striga hotii". Tocmai el Bunea Stancu trebuie din cate se pare sa incaseze sume colosale pentru terenurile sale pentru care va fi expropriat pentru constructia podului. Vedeti cine a fost pana la urma cel cu interese ascunse? Bunea Stancu din cate se scrie detine terenuri acolo pentru care el asteapta sa i se dea bani in urma constructiei podului. Sunt tot felul de astfel de informatii, indicii prin presa care ies la suprafata despre pod si tranzactia terenurilor de sub picioarele podului.

    Oricum astia cu bacurile se vor impotrivi atat podului cat si tunelului pentru ca atat pentru Mircea Toader (PNL) cat si pentru Viorel Stefan (PSD) traversarea cu barca (bacul) este o afacere foarte profitabila. Daca intradevar traversarea Dunarii cu bacul este afacerea celor doi se pare ca pentru ei nu conteaza ca sunt in partide diferite ci dimpotriva isi apara profitul colosal al acestei afaceri cu prin traversarea Dunarii cu bacul.
    7
    64
    Raportează
  • postat de bralati
    Joi, 21 Aprilie 2016 14:20
    5.13.181.***
    Daca Galatiul vrea sa aiba o sansa la dezvoltare, atunci trebuie sa SUSTINA BRAILA pentru a deveni capitala regiunii Sud-Est (ce cuprinde GL, VN, BZ, BR, TL, CT).
    De ce Braila capitala regiunii? Pentru ca natura a avantajat-o si a plasat-o in centrul acestei regiuni si este mai bine conectata la sosele.
    Vor spune unii, de ce Braila si nu Galatiul? pentru ca brailenii au un fel de complex si undeva in subconstient cred ca au fost furati de Galati de-a lungul istoriei. De aceea nu cred ca vor veni ei cu initiativa unei colaborari mai stranse, nu mai vorbesc sa sustina Galatiul ca centru al regiunii.
    In opinia mea, fie Galatiul are maturitatea sa ia initiativa si sa sustina Braila (asta inseamna sustinearea proiectului pod si renuntarea la tunel, in contrapartida cu initierea unor proiecte de aporopiere fizica a oraselor, de ex. linie de tramvai GL-BR).
    E singura modalitate de atragere de fonduri in zona noastra, altfel banii se duc catre alte centre de dezvoltare (Constanta si nu numai).

    PS: o linie de tramvai care sa mearga pe langa dig (nu pe dig) ar aduce un plus de dezvoltare pentru ambele orase, pentru ca le-ar face atractive pentru investitii - o firma/fabrica ar avea la dispozitie un bazin mult mai larg de recrutare. Tramvaiul poate transporta in jur de 200 pasageri si merge repede, fara obstacole, avand cale de rulare separata. Investitia e mare, dar cred ca e rentabila.
    68
    14
    Raportează
  • postat de Blade
    Joi, 21 Aprilie 2016 14:18
    95.76.36.***
    Pt @ ion ionascu; aici nu discutam despre cine are dreptate, ci despre ce-i mai bun pt. orasul in care traim. Unii dintre noi, chiar aici, in Galati, ne-am nascut.De cand am devenit barbat, am inteles ca nu trebuie sa astepti ca altii sa-ti faca treba; acest obicei nu duce la nimic bun. Uneori se mai intampla si minuni, cand lucrurile se rezolva de la sine, fara ca tu sa te zbati prea mult, dar asta foarte rar, deci nu intra in discutie...Revenind la situatia oraselor Galati si Braila, observ ca multi isi imagineaza ca prin intermediul Brailei se vor rezolva de la sine provocarile aferente Galatiului, un soi de comoditate in gandire si in actiune ne-a cuprins odata cu politicienii. Ne place sa declaram foarte apasat ca Braila sau Tulcea, sau Bucurestiul, nu-i asa , ne vor ajuta sa ne intre noua banul in buzunar ,insa ; ori suntem copii ori suntem dusi cu pluta, fratilor; in ziua de azi fiecare urbe trb sa-si vada de treburile ei.
    Si nu uita, d-le, ca prin Galati de la Bucuresti se poate intra si evitand Braila, numai vorbesc de potentialul reprezentat de existenta actualmente a unei nevoi iminente din partea R. Moldova pt. iesire la Dunarea Maritima, si a Ucrainei de a tranzita Dobrogea mai scurt...
    Galatiul, desi d-le comentator, il cam mistocaresti, este un oras cu infinit mai multe atuuri decat au alte orase, insa este foarte prost gestionat.
    Pt ca ai pomenit de demolarea Combinatului pt. constructia unui aeroport, afla ca peste 70% din spatiile considerate tehnologice ale fostului CSG sunt acoperie de balarii sau de hale si active actualmente nefolositoare, deoarece nu produc nimic. Deci, de ce nu, daca aici s-ar aduce un mega investitor , increzator ca cei ce conduc orasul sunt capabili sa-i puna la dispozitie un teren cu dotari ce ar putea constitui magnetul investitiilor din oras, prin ridicarea unui mare aeroport nodal la Galati. Inteleg ca este dificil, dar revin si reamintesc; sta in puterea barbatilor acestui oras sa aduca investitori de calibru aici si nu la Braila sau pe aiurea...Podul mult discutat nu are decat sa se faca, insa de ce nu s-ar putea si un tunel la Galati, bani sa fie si interes din partea eventualilor utilizatori, dar sa-i aducem le investitori la Galati. Sa umble brailenii dupa facilitati construite si functionale la noi, nu invers.
    11
    52
    Raportează
  • postat de FELIX
    Joi, 21 Aprilie 2016 12:42
    5.13.212.***
    PENTRU TINE, CA PRIMAR NU A INCEPUT CAMPANIA ELECTORALA????TU NU VINZI GOGOSI???
    50
    19
    Raportează
  • postat de ciumatu
    Joi, 21 Aprilie 2016 10:33
    109.99.178.***
    Bai Stane tu chiar esti gramada frate, stii ca nu se poate face tunel din cauza solului, iar tu o tii langa...ce se intampla daca facem pod la braila???? iti moare capra?? mai duteeeeee
    53
    22
    Raportează
  • postat de ion ionascu
    Joi, 21 Aprilie 2016 09:02
    213.218.53.***
    .

    Dupa cum vedeti Braila are o centura reala (nu este de 2 benzi, dar are) in schimb Galati nu are o centura. Galati este ca Barlad, Vaslui... un oras moldovenesc.

    Apoi vedem cu totii ca podul este INTRE Braila si Galati peste Dunare (nu este pe partea cealalta a Brailei) si ca leaga Jijila.

    Tunelul este un proiect total nerealizabil (nu are finantare de la nimeni !!) si dl primar Marius Stan ar trebui sa inteleaga acest lucru si sa schimbe atitudinea dintr-o OPOZITIE CU BRAILA sa intoarca la 180* si sa SUSTINA PODUL DINTRE (repet DINTRE) Braila si Galati peste Dunare si sa sustina si AEROPORTUL "DUNAREA DE JOS" dintre Galati Braila !!! si AUTOSTRADA Ploiesti - Buzau - Braila - Galati !

    Viitorul acestui oras, al ambelor orase DEPINDE de cat de UNITE vor fi aceste doua orase !
    Sa incepem sa luptam pentru un tunel care nu este pe Master Planul trimis Uniunii Europene si deci care nu are finantare este O PROSTIE !
    Sa sustinem lucrurile finantabile in mod real !

    Toate publicatiile si firmele cand vorbesc de pol de dezvoltare in Romania vorbesc despre Cluj, Timisoara, Constanta, Iasi, Bucuresti (nu mai spun) si chiar Craiova cateodata. Galati ??? NICIODATA !!


    Singura sansa a orasului Galati si a orasului Braila este IMPREUNA. Mai ales pentru Galati, pentru ca nu va exista autostrada spre Galati FARA CA SA NU TREACA PRIN BRAILA !
    Asta este geografia economica care este asezat de Dumnezeu acest oras Galati !!!
    Pe unde ar trece autostrada ? prin vestita Tecuci-Ivesti-Liesti ??? Prin Dunare?? pe la Macin??

    Apoi nu va putea fi construit un aeroport pentru Galati decat INTRE Galati - Braila !
    Unde sa fie? il facem dupa Brates ? sau daramam Combinatul ? il facem dupa Combinat ? il operam un singur oras de 200.000 locuitori ? sau il facem regional cu Braila si Focsani ?



    DESCHIDE-TI OCHII DOMNULE PRIMAR lasati orgoliile de lupta intre Galati si Braila ca ne mananca CONSTANTA !!
    Sa facem capitala regionala la Galati / Braila ca mai avem sansa sa mergem cu autoturismul la munca intre Braila - Galati dar daca se muta la Constanta NE IA DRACU IN SARACIE PENTRU TOTDEAUNA !
    49
    32
    Raportează
  • postat de Silion
    Joi, 21 Aprilie 2016 06:51
    5.13.227.***
    Dom. Primar, iar vin alegerile? Faci cu podul ca si cu Noul Stadion din Noul Galati? Ne intrebi la anul daca mai vrem si constati ca nu se justifica dpdv economic?
    Apropo de campanie? Cand apare basorelieful cu "bine ati venit in noul galati"?
    O sa fie si aceiasi gorila care sa pazeasca? Cu acelasi jeep parcat pe trotuar?
    48
    21
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.