Evaluaţi acest articol
(16 voturi)
1 comentariu

"Ursa Montana", o navă multifuncţională spectaculoasă, cu o lungime totală cât două terenuri de fotbal, a fost cumpărată de compania gălăţeană Trading Line, după ce a fost scoasă la vânzare de o bancă olandeză.

"Ursa Montana" a fost construită în 2009, într-un şantier naval din Olanda, şi a costat 12,5 milioane de euro. Era, la vremea respectivă, cea mai mare navă fluvială, de "inland shipping", care naviga pe Rin.
Are, într-adevăr, dimensiuni impresionante: 104,5 metri lungime şi 17,28 metri lăţime. Nava are o barjă suplimentară, de 95 de metri, lungimea însumată a acestora fiind de aproape două sute de metri. Când situaţia o impune, barja poate fi ataşată şi în lateralul şlepului motor, dublându-i practic lăţimea. Cele două motoare principale au 3.600 de cai-putere, iar cele patru propulsoare auxiliare au câte 600 CP fiecare. Conform lui Paul Ivanov, proprietarul Trading Line, "Ursa Montana" este singura navă construită în Europa pe aceste dimensiuni. Este, totodată, prima navă de acest tip căreia i-au fost montate capace din aluminiu pentru acoperirea magaziilor de depozitare.
Un exemplu al multifuncţionalitate este că, dacă e nevoie, nava poate fi "tăiată" în două, de la mijloc: barja poate fi decuplată şi poate pleca singură, având propria cabină de comandă. "Ursa Montana" poate transporta mărfuri generale, dar şi containere, caz în care timoneria se ridică foarte sus, cu aproape 17 metri. "Ursoaica", spun marinarii, a cărat la un moment dat şi 850 de containere odată, ceea ce este, spun tot ei, "enorm".
Dotările şi finisajele celei mai noi nave din flota Trading Line sunt de lux, după orice criterii: bucătărie cum multe restaurante cu pretenţii nu au, cu mobilier placat cu marmură şi pahare de cristal, cu maşini de spălat clasice şi maşină de spălat vase, sertare care se deschid doar împingându-le cu un deget, cabine de duş, mochete impecabile, panouri digitale pentru toate comenzile navei, curăţenie impecabilă...
"Ursa Montana" fusese comandată de un armator olandez care dorea să trăiască cu întreaga familie pe această navă şi comandase totul astfel încât să nu ducă lipsă de nimic. Însă criza financiară i-a pus capac, iar nava a fost scoasă la vânzare de o bancă din Olanda.
"Piaţa pe Dunăre se va schimba, se va pune accentul pe viteză şi calitate, iar convoaiele de modă veche, uşor-uşor, vor fi mai puţin profitabile. Navele cu viteză de deplasare mare şi cu o capacitate de încărcare ridicată vor supravieţui perioadelor în care nu există marfă suficientă. În ultimii cinci ani, au apărut foarte multe puncte de încărcare pe Dunăre. Ca să poţi să răspunzi cât mai rapid şi ca să încarci cât mai multă marfă, îşi trebuie o viteză cât mai mare. Inclusiv schimbarea climei are impact asupra transportului; înainte, apăreau întâi orzul, rapiţa, grâul, iar porumbul ieşea abia prin octombrie. Acum, aproape la început de septembrie, există porumb la încărcat!", ne-a explicat Paul Ivanov raţiunile care au stat la baza cumpărării de către Trading Line a navei "Ursa Montana".
"Ursoaica" a ajuns în România pe 17 iulie şi a intrat în pâine pe 20, când a plecat spre Stânca, la Brăila, de unde a încărcat 6.000 de tone de grâu pentru Constanţa.        

Citit 5597 ori Ultima modificare Vineri, 11 August 2017 21:33

1 comentariu

  • postat de Misto , Sâmbătă, 12 August 2017 07:52 Link la comentariu
    0
    8

    Inseamna ca de Ziua Marinei , ar putea plimba , tot orasul pe Dunare.

    Raportează

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.
ATENTIE: Comentariile nu se mai publica automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.