Esenţe tari în seminţe mici

Esenţe tari în seminţe mici

Superalimente care te menţin sănătos
Evaluaţi acest articol
(5 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Seminţele au o multitudine de nutrienţi care aduc numai beneficii organismului. Astfel, seminţele de dovleac, in, rodie, floarea-soarelui, quinoa sau susan sunt doar câteva dintre varietăţile care ar trebui introduse în alimentaţia noastră.

Prăjite sau nu, adăugate în salate sau supe, seminţele de dovleac alcătuiesc o gustare grozavă. Acestea sunt bogate în magneziu, un mineral important care îmbunătăţeşte funcţionarea inimii, ajută organismul să aibă energie şi oferă putere muşchilor. Ascunse în interiorul rodiei, seminţele acesteia sunt sub forma unor mărgele roşii, dulci. Seminţele sunt bogate în vitamina C şi antioxidanţi. O cană cu astfel de seminţe conţine circa 150 de calorii alcătuind o gustare uşoară, potrivit site-ului de ştiri medicale webmd.com. Presărate în salate sau adăugate în cerealele favorite aduc un plus de culoare şi de savoare mâncărurilor.

Dacă sunteţi în căutarea unei surse sănătoase de proteine, seminţele de quinoa pot fi o bună soluţie. Aceste seminţe seamănă cu orezul şi la gust cu pastele, putând fi adăugate în diverse feluri de mâncare sau folosite ca garnitură. Pentru micul dejun, de exemplu, se poate face un terci care să-l înlocuiască pe cel de ovăz, pe lângă proteine, seminţele fiind bogate în fibre şi fier. Seminţele de in pot fi o bună variantă de acizi graşi omega-3, utilă persoanelor care vor să aibă grijă de inimă, dar a căror dietă în peşte este mai săracă. Pe lângă omega-3, seminţele de in conţin fibre de bună calitate, ajutând şi la scăderea tensiunii arteriale. Seminţele de floarea-soarelui sunt o sursă excelentă de vitamina E şi acizi graşi benefici pentru sănătate, la fel ca şi cele de susan, ajutând la scăderea colesterolului rău. Totodată, sunt bogate în proteine şi fibre. Seminţele de susan sunt considerate ca fiind unele dintre cele mai puternice superalimente din lume. Ele sunt de două feluri, albe şi negre, însă cele mai cunoscute sunt cele albe. Datorită conţinutului ridicat de grăsimi mononesaturate, seminţele de susan scad nivelul de colesterol rău LDL şi ajută la curăţarea vaselor de sânge de sedimentele grase, protejând, astfel, inima de boli. Pot fi consumate ca atare în diverse preparate culinare sau pisate şi adăugate în diverse salate şi sosuri.

Citit 605 ori Ultima modificare Duminică, 21 Iulie 2019 19:13

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.