Sfaturi pentru un somn liniştitor

Sfaturi pentru un somn liniştitor

Evaluaţi acest articol
(6 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Somnul de bună calitate pe timpul nopţii are un efect benefic asupra organismului, reparându-l şi energizându-l. Multe persoane, însă, au o calitate a somnului mai redusă. De aceea, specialiştii recomandă persoanelor care au probleme cu somnul să meargă la culcare şi să se trezească la aceeaşi oră în fiecare zi, chiar şi la final de săptămână. În al doilea rând, lumina naturală ajută la păstrarea unui tipar de somn sănătos, astfel că sunt utile plimbările de 30 de minute în timpul zilei, precum şi practicarea cu regularitate a exerciţiilor fizice, dar nu în proximitatea orei de culcare. Aţipeala de după-amiază trebuie să fie scurtă - mai puţin de o oră - şi nu mai târziu de ora 15,00.

Temperatura din dormitor trebuie să fie uşor scăzută, camera trebuie să fie întunecoasă şi liniştită, fără televizor sau computer. Se recomandă evitarea expunerii la lumina albastră a ecranelor electronice, care transmite către creier informaţia că este de fapt zi şi nu noapte. Dacă salteaua este inconfortabilă, se recomandă schimbarea ei. Muzica, cititul, baia caldă ajută organismul să se relaxeze şi adormim mai uşor. Dacă nu reuşim să adormim după 20 de minute după ce ne-am pus în pat, e recomandat să ne dăm jos şi să facem ceva relaxant, după care să revenim în dormitor, atunci când ne simţim somnoroşi.

Citit 1144 ori Ultima modificare Duminică, 19 Ianuarie 2020 13:11

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.