Cele mai bune alimente pentru o viață lungă

Cele mai bune alimente pentru o viață lungă
Broccoli face parte dintre alimentele pe care ar trebuie să le includem cât mai des în alimentație
Evaluaţi acest articol
(8 voturi)

Michael Greger, medic şi expert în nutriţie, a alcătuit o listă cu cele mai sănătoase șase alimente pe care ar trebui să le mâncăm în fiecare zi şi care ne pot creşte speranţa de viaţă. Expertul în nutriţie spune că există alimente şi grupe de alimente care conţin nutrienţi speciali, ce nu pot fi găsiţi din abundenţă în alte alimente, potrivit clicksanatate.ro.

De exemplu, sulforafanul este un aminoacid esenţial care ajută la vitaminizarea şi la detoxifierea organismului şi care se găseşte exclusiv în legumele crucifere (varza, conopida, spanacul, broccoli etc). Iată, în continuare, care sunt cele șase alimente pentru o viaţă lungă, potrivit lui Michael Greger, autorul bestseller-ului „How not to Die”.

Fasole

Când spunem fasole, ne referim la diferitele tipuri de fasole, precum soia, mazăre, năut şi linte. Michael Greger recomandă ca astfel de alimente să fie mâncate zilnic.

Fructe de pădure

Expertul în nutriţie recomandă zilnic o porţie de fructe de pădure proaspete, congelate sau uscate - mure, cireşe, afine, zmeură, căpşuni etc. Tot în această categorie intră şi strugurii, bananele, avocado şi pepenele roşu care, din punct de vedere biologic, sunt tot fructe de pădure.

Legume crucifere

Legumele crucifere comune includ broccoli, varza (inclusiv varza kale) sau spanacul, din care se recomandă cel puţin o porţie zilnic, mai ales că acum le putem găsi în magazine mai tot timpul anului.

Nuci

În opinia lui Michael Greger, cu toţii ar trebui să includem în alimentaţia de zi cu zi cel puţin o lingură de seminţe de in, de exemplu, sau o porţie mare de fructe, la care se va adăuga un sfert de cană de nuci, migdale, arahide, fistic sau caju (la alegere).

Condimente

Este indicat zilnic un sfert de lingură de pudră de turmeric diluată în apă sau orice alt condiment îţi este pe plac şi pe care îl poţi folosi la condimentarea mâncărurilor.

Cereale integrale

Din această categorie fac parte fulgii de ovăz, orezul, hrişca, quinoa, porumbul sau pastele fierte (cu condiţia să fie realizate din făină 100 la sută integrală).

Citit 6370 ori Ultima modificare Miercuri, 26 Ianuarie 2022 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.