Evaluaţi acest articol
(2 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Părul nu este alcătuit din celule vii, astfel că şampoanele şi balsamurile, chiar dacă îi schimbă aspectul, nu-l hrănesc cu adevărat. Frumuseţea podoabei capilare este dată de nutriţia adecvată, bogată în vitaminele şi mineralele, care ajută la creşterea părului.

Părul este un barometru al sănătăţii generale, împreună cu pielea şi unghiile. Spre deosebire de piele, părul nu se poate repara singur, dar putem face câte ceva pentru a avea un păr nou şi mai sănătos. Foliculii piloşi au nevoie de proteine de bună calitate pentru a creşte. Putem obţine aceste proteine din leguminoase, nuci, seminţe şi peşte. Un păr uscat, care se rupe foarte uşor şi este lipsit de strălucire, este semnul unei lipse de grăsimi esenţiale. Acizii graşi esenţiali îi găsim în peşte gras precum somonul, tonul şi sardinele, precum şi în nuci şi seminţe, conform adevarul.ro

Gălbenuşul de ou, orezul brun, lintea, ovăzul, boabele de soia, seminţele de floarea-soarelui, nucile şi mazărea verde sunt bogate în biotină, o vitamină importantă care ajută la metabolizarea grăsimilor esenţiale, substanţe cruciale pentru sănătatea părului. Alături de vitaminele şi mineralele care ajută la creşterea părului, mai avem nevoie de un masaj al scalpului – cu ulei de pătrunjel -, de un şampon cu proteine cu pH-ul echilibrat.

Vitamina C previne despicarea firului de păr

Vitaminele care ajută la creşterea părului pot veni şi din suplimente alimentare. Acestea se iau în timpul mesei şi constau într-un complex de vitamine concentrate şi minerale, de două ori pe zi, dimineaţa şi seara. Este vorba despre vitaminele B1,B2, B3, B5, B6, B12, biotină, colină, acid folic, vitamina C, vitamina D, vitamina E, bor, calciu, magneziu, mangan, seleniu, vanadiu şi zinc. Complexul de vitamine B este esenţial pentru sistemul nervos, iar dacă pierderea părului este legată de stres, aceste vitamine sunt utile.

Vitamina C ajută la producerea de colagen, care menţine ţesutul părului, prevenind despicarea vârfurilor, în timp ce deficienţa de zinc slăbeşte firul de păr, determinând ruperea acestuia şi oprirea unei creşteri normale. Silica – un compus chimic care favorizează formarea ţesutului conjunctiv din organism îmbunătăţind sănătatea părului - este indicată în cantitate de 300 - 500 de miligrame, zilnic.

Citit 3832 ori Ultima modificare Miercuri, 20 Martie 2019 19:56

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.