SFATUL NUTRIŢIONISTULUI/ Dieta de „recuperare” după Sărbătorile de Iarnă

SFATUL NUTRIŢIONISTULUI/ Dieta de „recuperare” după Sărbătorile de Iarnă
Evaluaţi acest articol
(2 voturi)

Zilele de Crăciun şi Anul Nou înseamnă mai multă linişte şi odihnă, desprinderea de realitatea de la serviciu sau de la şcoală şi de grijile cotidiene, însă, de cele mai multe ori, relaxarea, indulgenţele culinare şi mai multe ore de somn ne aduc şi nişte kilograme în plus, afirmă nutriţionistul Lygia Alexandrescu, citat de Agerpres.

"Acest lucru este valabil pentru întreaga familie, de la cei mari şi până la cei mai mici. O dietă fadă sau de înfometare este cea mai păguboasă alegere, pentru că rezultatele se obţin rapid, însă ele nu sunt de durată", precizează nutriţionistul. Potrivit specialistului, după sărbători trebuie să se revină la o dietă echilibrată, uşor redusă caloric, pentru a corecta efectul exceselor alimentare din această perioadă. În opinia sa, vegetarianismul strict nu este nici pe departe o soluţie pe termen lung, însă este foarte utilă şi recomandată o mărire a cantităţilor de fructe, legume, cereale integrale şi seminţe consumate în această perioadă a anului.

"Este important aşadar să consumăm o mare diversitate de legume şi fructe colorate pentru a putea beneficia la maximum de efectele lor asupra sănătăţii. Asta pentru că ele conţin o serie de substanţe nutritive fitochimice, care se combină şi se completează reciproc în lupta pentru menţinerea stării de sănătate. Din dieta întregii familii nu trebuie să lipsească legumele şi fructele proaspete, cereale integrale bogate în fibre, proteinele de natură superioară din peşte şi lactate fermentate (chefirul, sana, laptele bătut)", subliniază Lygia Alexandrescu.

Totodată, dieta zilnică trebuie împărţită în trei mese principale şi două gustări de fructe, iar între mese să se bea din abundenţă lichide care hidratează: apă şi ceai neîndulcit. Gustarea de fructe de dimineaţă poate fi formată din fructe mai dulci, cu indice glicemic superior, iar cea de după-amiază din fructe mai acre.

De asemenea, mişcarea joacă un rol esenţial în activarea metabolismului şi de aceea măcar activităţile fizice de rutină (mers pe jos, urcat scări, plimbare în parc, bicicletă, role) trebuie practicate.

Foto: Dr. Lygia Alexandrescu

Citit 3336 ori Ultima modificare Marți, 12 Ianuarie 2016 17:03

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.