Nemulţumirile studenţilor de la Universitatea „Dunărea de Jos”

Nemulţumirile studenţilor de la Universitatea „Dunărea de Jos”
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Studenţii se tem de examenele orale şi le preferă pe cele scrise. Aceasta este una dintre concluziile dezbaterii organizate miercuri, la sediul „Vieţii libere”, de către Casa de Cultură a Studenţilor, la care au participat studenţi ai „Dunării de Jos”, alături de rectorul Viorel Mînzu.

Mulţi dintre aceştia au ridicat problema examinării orale, pe care conducerea universităţii a recomandat-o recent cadrelor didactice. Studenţii s-au plâns că, în acest fel, subiectivismul la examen va creşte şi, în plus, studenţii nu vor mai putea să conteste nota.

„M-am consultat cu mulţi dintre studenţi. Mulţi au fost împotriva examenului oral din simplul motiv că acesta nu poate fi contestat. Iar studenţii se tem şi de subiectivismul cadrelor didactice. Chiar dacă studentul va şti subiectele la perfecţie, cadrul didactic poate oricând să vină cu o întrebare încuietoare care să îi facă să primească o notă mai mică sau chiar să pice un examen”, a spus Dorin Coteţ, preşedintele Ligii Studenţilor.

De cealaltă parte, rectorul Viorel Mînzu a precizat că nu este vorba despre o renunţare la examinările scrise, ci despre o repunere în drepturi a examenelor orale.

„Nu există nicio decizie a Senatului în această privinţă, examenele se dau conform planurilor de învăţământ. Dintotdeauna, de când a existat învăţământ superior în România, formele de examinare au fost de trei feluri: scris, oral sau şi scris, şi oral.

Aici trebuie să fim oneşti. S-a ajuns să se dea numai examene scrise pentru că a crescut foarte mult numărul studenţilor în universităţi din cauza finanţării pe cap de student, instituţiile de învăţământ superior fiind nevoite să atragă cât mai mulţi pentru a supravieţui.

Astfel s-a ajuns în situaţia în care e mai comod pentru cadrul didactic să dea examen scris. A durat trei ore, după care nu îl mai vede nimeni cât timp stă în faţa lucrării. Credeţi că stă jumătate de oră să o analizeze, să o cântărească? Întâmplător, examenul scris a fost şi pe placul studenţilor şi ştim foarte bine de ce. Pentru că nu necesită înţelegere.

Am avut lucrare de nota zece şi când am întrebat studentul ceva se vedea că nu avea nicio legătură. Studentul mergea foarte mult pe memorare, un lucru dezastruos”, a explicat rectorul Viorel Mînzu în cadrul dezbaterii.

Acesta a mai spus că un alt motiv pentru care examenul oral revine la „Dunărea de Jos” este cel legat de copiat. „De ce să nu o spunem, au apărut şi metodele acestea de fraudă, cu hands-free şi aşa mai departe. Şi dacă îmi cereţi mie părerea, pentru cineva care să se numească absolvent al unei facultăţi, care să câştige experienţă prin care să se poată prezenta apoi în faţa unei comisii, mi se pare că un număr de examene orale ar trebui să existe. Studentul trebuie învăţat să poarte un dialog. Oricât ar fi profesorul de slab sau de bun, te poate aprecia mult mai bine dacă porţi o discuţie. Acolo se vede ce ştii”, a spus Viorel Mînzu.

Cel mai probabil, în viitoarea sesiune, în multe cazuri examinările orale vor lua locul celor scrise, care erau preferate până acum de aproape toate cadrele didactice.

Explicaţie foto: Rectorul Viorel Mînzu a încercat să-i lămurească pe studenţi de ce sunt mai bune examenele orale

Citit 1705 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.