Schimbul de ulei

Schimbul de ulei
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Pentru a vă bucura cât mai mult timp de maşină dumneavoastră este obligatoriu să aveţi grijă de motorul acesteia. Unul dintre factorii principali care asigură funcţionarea optimă a unui motor este uleiul şi mergând pe această idee, el trebuie să fie de calitate şi schimbat la timp.

Dar ce înseamnă la timp? Nu sunt deloc de lăudat producătorii care, din dorinţa de a nu aglomera service-urile, au împins rata reviziilor şi implicit a schimbului de ulei la 30.000 de kilometri. Chiar dacă în teorie un ulei de calitate rezistă chiar şi 30.000 de kilometri, asta nu înseamnă că după primii 10.000 mai are aceleaşi proprietăţi de ungere.

Uneori, şi la 4.000 de kilometri!

Argumentul că uleiul este de înaltă calitate încât necesitatea acestei operaţiuni este atât de tardivă nu ţine, deoarece dacă luăm exemplul unor maşini exotice schimbul de ulei se realizează chiar şi la 4.000 de kilometri şi cu siguranţă sunt folosiţi lubrifianţi mult mai buni decât orice se găseşte pe piaţă românească.

Adevărul este că această lipsă de interes din partea unor producători auto este datorată faptului că maşina dumneavoastră va fi cu siguranţă ieşită din garanţie când vă veţi confrunta cu problemele enunţate anterior.

Astfel, marile firme auto nu au decât de câştigat de pe urma conceptului de „maşină de unică folosinţă”, ele nu câştigă mai nimic de pe urma pieţei de second-hand.

Tehnic şi la obiect

Pentru cei care vor folosi maşina mult timp după ce va ieşi din garanţie, pentru cei care au maşini turbo-alimentate, pentru cei ce parcurg preponderent distanţe scurte este recomandat să faceţi schimbul de ulei cât mai des.

Ce legătură are turbo-compresorul cu schimbul de ulei? Simplu: circuitul de ungere al turbinei este comun cu cel al motorului, iar turbina este o piesă predispusă unor probleme de ungere deoarece lucrează la temperaturi foarte ridicate (chiar şi 1.000 de C°) şi la turaţii foarte mari (120000-250000 RPM).

Fără aditivi

Un alt sfat de luat în seamă ar fi acela de a nu folosi aditivi, fie ei şi cei mai scumpi. Pentru a-mi argumenta acest sfat ar putea fi de ajuns să spun că nu trebuie să aveţi încredere în ceva care a apărut în campanii de teleshopping.

Totuşi voi spune că orice ulei de calitate este destul de aditivat din fabrică şi în plus nici un manual de service nu recomandă folosirea acestor aditivi, care pot înfunda anumite canale de ungere cu rezultate dezastruoase pentru orice motor.

Mai ieftin fără superofertă

Costurile unei asemenea operaţiuni nu sunt deloc ridicate şi cu siguranţă sunt mici având în vedere beneficiile oferite. Astfel, dacă nu cumpăraţi ulei la „superoferta” din hipermarket şi vă duceţi la magazinele de piese auto, veţi avea surpriza să găsiţi aici acelaşi produs mult mai ieftin decât în supermarket şi în plus la majoritatea magazinelor de specialitate aveţi şi manopera gratuită.

Concluzii

Viaţa unui motor este direct proporţională cu calitatea uleiului folosit şi cu frecvenţa schimbării acestuia. Şi, din păcate pentru producătorii auto, dar din fericire pentru proprietarii de maşini, cu puţină grijă, această viaţă poate fi una foarte lungă...

Citit 1203 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.