Trăiască sistemul autohton de semnalizare!

Trăiască sistemul autohton de semnalizare!
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* În oraş, canalizările avariate se semnalizează cu ramuri de copac * Aceste capcane se adaugă haosului lăsat în urmă de lucrările ISPA *

Că Galaţiul este un şantier fără sfârşit, este lucru deja cunoscut şi acceptat, de voie, de nevoie, de toată lumea. Ne-am obişnuit şi cu praful şi cu noroiul – atunci când plouă – rezultate din şanţurile de pe străzi şi cu circulaţia rutieră gâtuită şi cu zgomotul excavatoarelor şi cu imaginile  muncitorilor care stau pur şi simplu pe marginea gropii, privind în jos, poate, poate, s-o rezolva problema fără intervenţie umană...

Am renunţat demult până şi la a mai întreba când se finalizează o stradă, având în vedere că termenele sunt total depăşite, iar, din spirit de autoapărare, am învăţat să nu ne mai enervăm la fiecare stradă pe care o descoperim închisă (deşi, cu o zi înainte se circula pe ea!).

Însă, cu cât toleranţa noastră creşte, cu atât se dezvoltă şi gradul de neglijenţă în lucrări a muncitorilor, dar şi gradul de indiferenţă a Primăriei sau societăţii Apă Canal, care ar trebui, ca beneficiar al lucrărilor ISPA, să meargă pe urmele muncitorilor şi să vadă ce lasă aceştia în urmă.

Desigur, societatea Vega, cea care realizează aceste lucrări, are o scuză: conform contractului, firma doar realizează lucrările de înlocuire a reţelei de apă şi canalizare şi nu se ocupă şi de refacerea carosabilului.

Numai că aici este o mică problemă: există străzi care au fost inclusiv asfaltate după lucrările ISPA şi altele care au fost acoperite doar cu pământ, aşa, în dorul lelii.

De pildă, strada Siderurgiştilor, unde Vega lucrează aproape exemplar, pe porţiuni, neîncepând un nou segment fără să asfalteze şanţurile deja făcute. De acelaşi tratament cosmetic au avut  parte şi drumul  dinspre Barieră către Metro, dar şi strada Prundului.

Nu acelaşi lucru se poate spune şi despre alte artere din oraş, iar cel mai elocvent exemplu este bulevardul Coşbuc. După ce, aici s-a lucrat pe o bandă de mers, obligând practic, şoferii să meargă pe banda a doua, şi deseori, să depăşească linia continuă, intrând pe contrasens, acum şanţul s-a acoperit, însă, evident, doar cu pământ!   

La acest haos pe care nimeni de la primărie nu vrea să îl vadă, se adaugă capcanele în trafic de pe străduţe dosnice precum Carnabel, Cernat sau Columb.

Aici, în loc de canalizare, funcţionează cu succes metoda semnalizării cu ramura de copac înfiptă în groapă!

Pentru cei de la Primărie, cărora (încă) le pasă de siguranţa şoferilor în trafic (sau dacă nu, măcar de faptul că păgubiţii pot da în judecată Primăria în caz de accidentare) vă enumerăm şi străzile pe care se întâmplă aşa ceva: Carnabel (după intersecţia cu Basarabiei, către Parcul Rizer), pe strada Cernat, imediat după  intersecţia cu Smârdan şi pe strada Columb, exact la intersecţia cu strada Caragiale.

Citit 866 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.