Proceduri și costuri pentru cumpărarea și înmatricularea unei mașini din străinătate

Proceduri și costuri pentru cumpărarea și înmatricularea unei mașini din străinătate
Evaluaţi acest articol
(3 voturi)

Achiziționarea unei mașini din străinătate poate fi o opțiune atrăgătoare pentru mulți șoferi români, dar procesul implică o serie de proceduri și costuri. În acest ghid, vom explora pașii necesari pentru a aduce o mașină din străinătate și pentru a o înmatricula în România, oferind estimări ale costurilor din fiecare etapă.

1. Achiziționarea mașinii din străinătate: prețul de achiziție include costul efectiv al mașinii și, dacă este cazul, taxele vamale;

2. Transportul mașinii în România: costurile de transport pentru a aduce mașina în țară;

3. Înregistrarea la Registrul Auto Român (RAR). Documente necesare: act de identitate al solicitantului; cerere activitate RAR; document de înmatriculare din țara de origine; certificatul de conformitate (CoC) emis de producător (pentru vehicule fabricate după 31.08.2018). Costuri la RAR: taxe pentru cartea de identitate și certificatul de autenticitate; taxe pentru inspecția tehnică a mașinii;

4. Obținerea certificatului de atestare fiscală de la ANAF. Documente necesare: actul de vânzare-cumpărare; cartea de identitate a mașinii tradusă și legalizată. Costuri la ANAF: taxe pentru certificatul de atestare fiscală;

5. Înregistrarea la administrația financiară. Documente necesare: contract de vânzare-cumpărare; cartea de identitate a mașinii obținută de la RAR; actul de identitate al posesorului; fișa de înmatriculare. Costuri la administrația financiară: taxe administrative pentru înmatricularea mașinii;

6. Încheierea poliței de asigurare RCA. Costuri la compania de asigurări: polița de asigurare RCA obligatorie;

7. Plata taxei de eliberare a certificatului de înmatriculare. Costuri la CEC sau prin internet banking;

8. Alte costuri estimative: traduceri autorizate și legalizate ale documentelor = 60 lei; numere provizorii și asigurare RCA pe 3 luni = 300 lei; verificare tehnică la RAR = 450 lei; asigurare RCA valabilă șase luni = 350 lei; taxă pentru eliberarea talonului = 37 lei; taxă pentru plăcuțele de înmatriculare = 40-80 lei.

Totodată, atunci când achiziționezi o mașină secondhand din străinătate, este esențial să acorzi o atenție deosebită unor aspecte cruciale pentru a te asigura că faci o investiție într-un vehicul în stare tehnică optimă

Înainte de a aduce autoturismul în țară, este recomandat să efectuezi următoarele verificări amănunțite: verifică starea lonjeroanelor, șuruburilor de prindere a portierelor și aripilor, asigurându-te că nu există semne de deteriorare sau accidente anterioare; măsoară nivelul de încărcare al bateriei pentru a evita probleme de pornire în viitor; verifică nivelul fluidelor precum antigelul, lichidul de frână și lichidul de servodirecție pentru a asigura buna funcționare a sistemelor; analizează nivelul și culoarea uleiului de motor pentru a evalua starea motorului; verifică sistemul de servodirecție pentru a te asigura că funcționează corect; examinează starea arcurilor, amortizoarelor și a punților față și spate pentru a depista eventuale semne de uzură sau defecte; inspectează discurile și plăcuțele de frână pentru a evalua nivelul de uzură; verifică profilul, nivelul de uzură și codul DOT al anvelopelor pentru a determina vârsta acestora; examinează roata de rezervă și asigură-te că aceasta este în stare bună, verificând și starea acesteia și codul DOT; testează toate echipamentele electrice ale mașinii, inclusiv oglinzile laterale, geamurile față și spate, scaunele cu reglaj electric, trapa etc; asigură-te că instalația de climatizare, inclusiv aerul condiționat și căldura, funcționează corespunzător; inspectează parbrizul și geamurile laterale pentru a identifica eventuale ciobituri sau crăpături; evaluează gradul de uzură al interiorului mașinii, acordând atenție aspectelor precum tapițeria și panourile; verifică toate luminile mașinii, inclusiv farurile, stopurile, semnalizările și lămpile de ceață; analizează linia și luciul caroseriei pentru a depista nuanțe diferite de vopsea, îndoituri sau semne de rugină.

Aceste verificări amănunțite vor contribui la asigurarea că mașina secondhand achiziționată din străinătate este într-o stare tehnică bună și pregătită pentru a fi înmatriculată în România, minimizând astfel riscul unor surprize neplăcute pe drum.

Citit 1158 ori Ultima modificare Marți, 30 Iulie 2024 06:02

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.