Tehnici de supravieţuire alături de vecini cu datorii la întreţinere

Tehnici de supravieţuire alături de vecini cu datorii la întreţinere
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

„Mi-am făcut contract individual cu Apă Canal, pentru a nu mai avea probleme cu apa; dacă erau datorii, societatea putea opri apa la tot blocul, indiferent că eu eram la zi cu facturile! Problema că deşi lucrarea s-a terminat de vreo două luni, nici acum nu au venit cei de la Apă Canal să sigileze apometrul. Nici nu ştiu câtă apă am consumat din septembrie până acum!”, ne-a spus, supărată, Georgeta Pavel. După reclamaţia depusă la SC Apă Canal, problema a fost rezolvată în maximă viteză de cei de la societatea locală de distribuţie a apei potabile. Motivul: „au fost neînţelegeri de programare între muncitorii noştri şi familie”, a explicat directorul de producţie, Niţă Podaru.

O afacere înfloritoare pentru Apă Canal

Cu sau fără astfel de probleme, tot mai mulţi gălăţeni decid să încheie contracte individuale cu Sc Apă Canal. Potrivit directorului de producţie, Niţă Podaru, dacă la începutul acestui an erau în jur de 1.000 de contracte individuale, acum numărul acestora a ajuns la 6.000. Investiţia costă în jur de 1.000- 1.200 de lei, preţ în care sunt incluse cheltuielile cu proiectul, taxele la Apă Canal, ţevile de apă şi manopera, spun gălăţenii care au optat pentru acest tip de contract.

„Cu timpul am simplificat şi modalitatea de lucru; în prima parte a anului, cetăţenii veneau de mai multe ori la sediu, pentru fiecare operaţiune în parte: cerere, de punere proiect, avizare, contract, achitare taxe… Acum, se fac maxim două drumuri: o dată pentru depunerea documentaţiei şi a doua oară, pentru semnarea contractului. Clientul face în regie proprie lucrarea din casă, Apă Canal face în schimb lucrarea de instalare a distribuitorului, la parter, a apometrului şi de sigilare a acestuia”, ne-a mai declarat Niţă Podaru.

Cei care au probleme cu aceste lucrări pot oricând telefona la serviciul relaţii cu publicul al Apă Canal (tel: 0236/473332 – secretariat, sau 0236/473360-dispecerat) şi să ceară să vorbească cu George Tudose, adjunctul şefului de departament care se ocupă exclusiv de branşamentele individuale, a mai explicat Niţă Podaru.

Care este alternativa?

De pe site-ul Apă Canal puteţi afla şi alte numerele de telefon (http://www.apa-canal.ro/date-de-contact-/) la care puteţi suna dacă aveţi probleme, dar şi actele necesare branşamentelor individuale la apă (http://www.apa-canal.ro/contracte/). În afară de autonomia de care beneficiază un consumator care are contract individual la apă, contractul rezolvă şi alte situaţii neclare în cazul contractelor „la grămadă” cu asociaţiile. Se reglementează  calitatea serviciului, obligaţiile părţilor şi termenii de plată, dar şi alte date pe care le puteţi consulta accesând http://www.apa-canal.ro/images/Contracte/contract_ag_ci.pdf.      

SC Apă Canal a oferit varianta încheierii de contracte individuale de apă  proprietarilor de apartamente fără datorii la apă, dar care au neşansa de a locui în blocuri în care vecinii lor au datorii. Cum actualele contracte de apă (cu asociaţiile de proprietari) nu prevăd debranşări individuale (doar ale celor cu datorii, aşa cum ar fi logic şi normal), Apă Canal a luat măsura debranşării blocurilor cu datorii! În prezent, Apă Canal nu furnizează apă potabilă unui număr de 11 asociaţii de proprietari (însumând 23 de blocuri), iar altor 77 de asociaţii (peste 135 de blocuri) furnizează apă potabilă doar noaptea (de la 22.30 la 6.00 dimineaţă).  Din acestea, opt asociaţii (13 blocuri) au intrat în acest program restrictiv de furnizare a apei potabile de la 1 noiembrie.

Citit 2996 ori Ultima modificare Joi, 03 Noiembrie 2011 23:42

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.