Campanie VL - Pietoni în oraşul fără trotuare: Spre şcoală, printre maşini, cratere şi bodegi

Campanie VL - Pietoni în oraşul fără trotuare: Spre şcoală, printre maşini, cratere şi bodegi
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

"Viaţa liberă" continuă reportajele despre starea jalnică a spaţiilor destinate circulaţiei pietonilor, punând şi de această dată accent pe situaţia elevilor al căror drum zilnic spre şcoală este presărat cu pericole


  • Maşinile parcate anapoda sunt principala cauză a lipsei spaţiilor pietonale, iar autorităţile dau vina pe abundenţa de garaje construite pretutindeni

În fiecare colţ al oraşului, unitățile de învățământ sunt sufocate zi de zi de numărul mare de autoturisme parcate anapoda sau de trotuarele lăsate în paragină de ani de zile. Copiii sunt obligaţi să circule pe stradă, să facă slalom printre cratere sau lucrări de reabilitare nefinalizate, punându-şi siguranţa în pericol la fiecare pas.

Maşini şi baruri, la Şcoala 12
În cartierul I.C. Frimu, unde este situată Şcoala Generală Nr. 12, copiii sunt întâmpinați, la câţiva paşi de unitatea de învăţământ, de  baruri şi de mașini parcate pe trotuarul din fața instituţiei. „Autorităților nu prea le pasă de zona asta. Se vinde alcool la câțiva metri de școală și se vorbește vulgar. Mașinile sunt parcate aiurea, nu avem pe unde să trecem strada... E haos!”, ne-a spus un părinte cu copilul de mână. Toate persoanele ce trec prin zonă sunt nevoite să meargă ba printre mașinile parcate pe trotuar, ba pe stradă, în timp ce voia bună domină peisajul „datorită” celor două baruri vecine cu şcoala.
Nu mai există trotuar!

La Școala Generală Nr. 13, trotuarul este o enigmă. Copiii care vin dinspre strada Siderurgiștilor sunt nevoiți să parcurgă drumul spre unitatea de învățământ folosind carosabilul. Un gard ce împrejmuiește absolut tot terenul din jurul blocului din vecinătate pe de-o parte şi mașinile parcate vizavi îi obligă pe părinți să-şi aducă odraslele de mână până la școală. „Nu o pot lăsa pe nepoata mea să meargă singură pe porțiunea asta. Trec maşini mereu, mi-e teamă”, ne-a spus Stratia Baroş, în vârstă de 63 de ani. Pentru ca peisajul sumbru să fie complet, copiii sunt nevoiți să meargă şi pe lângă containerele cu gunoi. „Miroase îngrozitor, sunt câini... Ar trebui mutate cumva, dar sunt garaje peste tot”, a adăugat femeia.
„Anghel Saligny”, ca după război

Elevii Liceului „Anghel Saligny” sunt nevoiți zi de zi să parcurgă drumul spre cursuri pe un trotuar ce arată de parcă ar fi fost bombardat. În apropierea fostului magazin General, zona destinată pietonilor este ocupată parţial de microbuzele care fac curse spre Pechea, parţial de gropi. Lucrările de reabilitare a diferitelor rețele din zonă s-au finalizat doar cu asfaltarea porţiunilor săpate, nu a întregului trotuar. Dar mai sunt şi lucrări nefinalizate, astfel că elevii sunt întâmpinați de o groapă adâncă fix în fața liceului. Doar aşa, să nu creadă că drumul drept e şi cel mai bun!

Citit 1287 ori Ultima modificare Miercuri, 10 Octombrie 2012 00:00

2 comentarii

  • postat de Dorin48
    Miercuri, 10 Octombrie 2012 11:46
    Sunt de acord cu punctele de vedere ale cetatenilor, insa pot spune ca tot cetateni ai acestui oras, chiar daca au trotuare, prefera sa circule pe strada... De ce? Numai ei stiu... Probabil o obisnuinta ramasa de la tara, unde poate s-au nascut. Daca nu credeti, veniti dimineata la prima ora, sa vedeti cum circula pietonii, in drum spre serviciu, pe strada Bolintineanu - cea care coboara pana la statuie la Gradina Publica... Sunt sigur ca nu este singurul loc unde se practica acest "sport extrem"... Pana cand vor fi loviti de un autoturism, atunci vor spune ca soferii circula cu viteza, sunt neatenti.... Chiar nu se poate aplica legea in tara asta sa se civilizeze toata lumea??? Daca as fi politist as face planul la amenzi la prima ora in aceasta zona...
    Stiti ce raspuns am primit cand am intrebat "o pietoana" de asta de ce circula pe strada? Ce ma intereseaza pe mine pe unde merge ea? Daca vrea, poate sa mearga si pe gard, ce ma intereseaza pe mine? Mi-am dat seama atunci ca asa este, este democratie...
    0
    0
    Raportează
  • postat de galatean
    Miercuri, 10 Octombrie 2012 09:33
    Parerea mea este ca scrieti degeaba.Doar ca un semnal de alarma pentru cei ce adminisreaza orasul.Spun asta pentru ca in campania electorala a alegerilor locale, nu am vazut niciun candidat care sa abordeze tema parcarilor in Galati.Si idei ar fi.De exemplu, pe terenul de la intersectia drumurilor in zona Barbosi, la iesire din Galati, aproape de banda transportatoare de minereu a combinatului, teren pe care s-ar putea construi garaj pe unul sau doua etaje.Acolo ar putea fi garate masini a unor oameni care le folosec rar, si chiar folosite zilnic pentru cetatenii acre locuiesc in zona Micro 19, 20, 21...Pentru celelalte zone se poate gasi teren suficient pentru asemenea garaje, numai vointa sa fie si idei profesioniste de a intocmi proiecte de finantare externa.Problema cea mai dificiala ar fi ca oamenii nu se pot dezbara de moftul de a avea masina sub fereastra, si, desigur, multi vor vocifera la asemenea propuneri.Aici trebuie sa intervina Primaria, Consliul Local, cu hotarari pentru reglementarea acestor probleme.

    Problema parcarilor in orasul Galati ar trebui sa fie pe agenda zilnica a administratiei locale.Printre alte probleme care au fost lasate de izbeliste de fostii primari, la fel de importante pentru Galati.

    Galatiul, galatenii nu ar duce lipsa de idei in rezolvarea unor probleme urbanistice.Problema fluidizarii traficului auto trebuia de mult rezolvata, nu cu biciclete pe faleza inferioara cum a facut Ciumacenco.Ce ar spune concitadinii nostri daca intro dimineata ar gasi toate semafoarele pe verde din strada Garii pana la spitalul Judetean, sau pe Bulevardul G.Cosbuc,de la Spitalul de boli infectioase, pana la intersectia de la Palatul de Justitie?Cum se circula acum, astazi, este anevoios, avand in vedere fluctuatia mare de autovehicole din oras, in special la ore de varf.Trebuie facut ceva.

    Daca la intersectia B-dul G.Cosbuc-Str.Braielei, de la Palatul de Justitie, s-ar face o traversare subterana, in patru sensuri sub forma de X, preluind traficul pietonal de pe cele patru terminale de trotuare si strazi, sigur nu ar mai cazul ca la o intersectie asa de mare sa se piarda timp cu acordare de prioritate a pietonilor, iar semafoarele ar functiona in regim de fluidizare silentioasa, autoamtizate cu instalatii performante exstente in marele metropole.

    Idei sunt multe, orasul nostru trebuie sa intre in linie dreapta pe linia modernizarii urbanistice.Nu numai pe linia fluidizarii circulatiei auto, dar si pe cea arhitecturala, peisagistica, de agrement, etc..Galatiul este situat intro pozitie geografica de invidiat pentru alte orase:port la Dunare.Numai asta spune mult.Este adevarat pentru aceste proiecte de mare anvergura este nevoie de multi bani, foarte multi bani.Dar, intreb: s-a facut vreun proiect raportat la aceste modernizari:atragerea de investitori fie straini sau autohtoni?!

    Eu, ca cetatean al acestui oras mai sper ca actuala administratie, oameni de afaceri galateni, vor gasi forta necesara pentru a demara activitati care sa aduca orasul Galati la nivelul de modernizare a ceea ce se vrea a fi: oras Dunarean in care vizitatorii straini sa paseasca cu incredere in Portul Galati, sa se simta bine, iar la plecare, Galatiul, SA LE RAMANA CA AMINTIRE VIE, FRUMOASA.

    Poate ca randurile de mai sus, departe de a fi vise desarte, le vor citi si cei oranduiti acum sa conduca destinele acestui mare oras.
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.