„Numai în Australia nu avem absolvenţi”, afirmă decanul Facultăţii de Mecanică, prof. dr. Cătălin Fetecău

„Numai în Australia nu avem absolvenţi”, afirmă decanul Facultăţii de Mecanică, prof. dr. Cătălin Fetecău
Evaluaţi acest articol
(2 voturi)

- A trecut un an de când aţi preluat Facultatea de Mecanică. Ce s-a făcut bine în toată această perioadă?

- Anul care a trecut a fost un an greu pentru mine, dar am avut numeroase satisfacţii alături de colegii mei, cărora le mulţumesc pentru sprijinul acordat. Am început multe acţiuni ale căror efecte se vor vedea în următorii ani, dar mai ales am încercat să implic în activităţile facultăţii cât mai mulţi colegi, mai ales dintre cei tineri.

Anul trecut, specializările Tehnologia Construcţiilor de Maşini, Maşini şi Echipamente Termice şi Şcoala doctorală - domeniul Inginerie Mecanică au fost evaluate de comisiile ARACIS, împreună cu alte şapte specializări din universitate, în vederea evaluării instituţionale. Facultatea de Mecanică a contribuit substanţial la realizările şi îndeplinirea indicatorilor ARACIS de către universitate, astfel încât, şi datorită activităţii susţinute a cadrelor didactice din facultatea noastră, Universitatea „Dunărea de Jos” a primit calificativul „Grad de încredere ridicat”.

De asemenea, în anul 2008 s-au restructurat planurile de învăţământ, în concordanţă cu procesul Bologna, s-au întocmit şi s-au aprobat în Senatul Universităţii planurile de învăţământ pentru masterat, astfel încât Facultatea de Mecanică va propună o nouă ofertă educaţională pentru prima serie de absolvenţi de licenţă cu 4 ani.

- Vorbeaţi şi despre îmbunătăţirea imaginii facultăţii.

- Da, am avut din nou o ediţie a „Zilelor Porţilor Deschise”, manifestare adresată elevilor de liceu din clasele a XII-a şi, indirect, profesorilor şi părinţilor.

Aceasta reprezintă o acţiune necesară în contextul integrării europene, pentru că permite accesul liber la informaţii, prezintă oferta educaţională a Facultăţii de Mecanică, facilitează dezvoltarea şi promovarea acelor specializări de studiu care conduc la alinierea României la standardele internaţionale şi, pe termen lung, contribuie la funcţionalitatea unei economii de piaţă eficiente. Iar rezultatele s-au văzut la admitere, unde am constatat o creştere a interesului şi o reorientare a absolvenţilor de liceu spre domeniile de licenţă şi masterat organizate de Facultatea de Mecanică. După mulţi ani, a fost concurenţă la noi, de la 1,4 până la 5,5 pe loc.

Tot la capitolul imagine aş mai adăuga faptul că Departamentul de Consiliere şi Orientare în Carieră a Studenţilor a organizat 12 întâlniri între reprezentanţii unor firme de prestigiu din România şi studenţi din anii treminali, în care s-au prezentat oferte şi condiţii pentru angajare.

- La capitolul cercetare şi dotarea laboratoarelor cum staţi?

- În anul care a trecut, laboratoarele Facultăţii de Mecanică s-au dezvoltat, s-au perfecţionat şi au devenit mai performante, prin achiziţia a numeroase utilaje, echipamente, dispozitive, aparate de măsură şi control, dar şi tehnică de calcul în valoare totală de peste un milion de lei.

De asemenea, în cadrul Planului Naţional de Cercetare, Dezvoltare şi Inovare - PN II, dintre proiectele propuse de cadrele didactice ale Universităţii „Dunărea de Jos” din Galaţi, au fost aprobate pentru finanţare 21 de proiecte de cercetare exploratorie (din cele 809 la nivel naţionale), 11 proiecte având directori de la Facultatea de Mecanică.

O mare reuşită pentru facultatea noastră este faptul că la domeniile Inginerie Mecanică şi Inginerie Industrială şi Transporturi, pe primele locuri pe ţară s-au situat conf. dr. ing. Felicia Stan şi, respectiv, prof. dr. ing. Mihaela Banu, cadre didactice la Catedra TCM.

Bugetul alocat proiectelor câştigate de Facultatea de Mecanică ar putea fi de aproape 10 milioane de lei şi va permite atât achiziţia unor echipamente foarte performante, de ultimă generaţie, cât şi derularea unor cercetări avansate în domenii de vârf.

Tot în anul care a trecut au fost publicate un număr de 318 lucrări ştiinţifice, cu 35 la sută mai multe decât în 2007, au fost depuse patru cereri pentru obţinerea de Brevete de invenţii şi s-au organizat 19 manifestări ştiinţifice, dintre care opt internaţionale.

- Ne puteţi spune şi ce nu a mers chiar aşa cum v-aţi fi dorit?

- Nu am reuşit să dăm mai multă forţă acţiunilor organizate de colectivele create în 2008 şi care au ca obiectiv activitatea de orientare şi consiliere profesională a studenţilor, relaţia cu învăţământul preuniversitar, relaţia cu mediul industrial.

- Care este miza în perioada imediat următoare pentru una dintre facultăţile cu o tradiţie de invidiat din Galaţi? Ce veţi face pentru a-i readuce gloria de altădată?

- Miza este atragerea absolvenţilor de liceu către specializările facultăţii noastre, având câteva argumente.

Pe de o parte, este mare nevoie de ingineri mecanici în România, în UE şi în general în lume. Numai în Australia nu avem absolvenţi de-ai noştri. Cei care optează acum pentru Facultatea de Mecanică trebuie să fie cu gândul şi la ce se va întâmpla în economia mondială peste câţiva ani.

Apoi, programele noastre conduc la obţinerea competenţelor cerute pe piaţa forţei de muncă din UE. Gloria se recâştigă greu, iar procesul este unul complex, cu multe condiţionări.

Cheia succesului este să ne apropiem mai mult de studenţii noştri şi de cerinţele angajatorilor. Este foarte important să reuşim să modelăm forma în care vin absolvenţii de liceu la facultatea noastră astfel încât după patru sau şase ani, angajatorii să fie mulţumiţi de „produsul” nostru.

- Când va ajunge din nou Facultatea de Mecanică să aducă la admitere trei-patru candidaţi pe un loc? Mai e realizabil un astfel de vis?

- La unele specializari, concurenţa a crescut substanţial chiar din 2008. Sperăm ca în 2010 concurenţa să crească şi mai mult, având în vedere că vom încerca să acredităm o nouă specializare, „Autovehicule rutiere”.

Citit 1847 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.