REVOLTĂ! Medicii de familie spun "NU" inscripţionării şi distribuirii cardului de sănătate

REVOLTĂ! Medicii de familie spun "NU" inscripţionării şi distribuirii cardului de sănătate
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

După ce reţeta electronică a devenit obligatorie de la începutul anului, cardul de sănătate este programat să intre în circulaţie până la jumătatea anului. Documentul va deveni indispensabil, fără el nemaiputându-se beneficia de majoritatea serviciilor medicale.
Arădenii sunt singurii dintre români care merg deja la medic cu cardul de sănătate, pentru că aici a fost lansată încă din luna decembrie o etapă pilot de testare. Judeţul nu a fost ales întâmplător, acolo funcţionând deja un sistem informatic privat încă de dinainte de lansarea SIUI.

Date multe, timp inexistent

Alături de un cod unic, care va dovedi calitatea de asigurat a pacientului, cardul de sănătate va mai cuprinde şi date personale care le vor fi de ajutor medicilor de la Urgenţe: persoane de contact în caz de urgenţă, grupa sanguină, acordul de a dona organe sau eventuale boli cronice. Nemulţumirea medicilor de familie porneşte de la faptul că ei sunt cei care trebuie să încarce toate aceste date, pentru fiecare pacient în parte. "Nu vom face aşa ceva, pentru că nu este treaba noastră. Este o sarcină care mănâncă foarte mult timp, pe care nu îl avem la dispoziţie. În perioada următoare urmează să ne întâlnim cu noul ministrul sănătăţii şi nu avem de gând să dăm niciun pas înapoi. Oricum, aceasta nu este doar o decizie locală, ci una la nivel naţional", explică dr. Dumitru Mărăşescu, liderul Patronatului Medicilor de Familie din Galaţi.
Cardul este obligatoriu de la 1 ianuarie 2013 pentru toţi cetăţenii români de peste 18 ani.

Cum aflaţi dacă sunteţi asigurat sau nu

Deşi nu a întâmpinat dificultăţi în prescrierea reţetelor electronice, dr. Mărăşescu acuză faptul că Sistemul Informatic Unic Integrat (SIUI) conţine încă informaţii eronate despre statutul pacienţilor. "Sunt pacienţi asiguraţi pe care mi-i dă ca neasiguraţi şi invers. Astfel, se poate întâmpla să nu pot prescrie reţete compensate cuiva care este are plătite la zi contribuţiile pentru Sănătate", adaugă dr. Mărăşescu.
Pentru a verifica dacă sunteţi asigurat sau nu trebuie să accesaţi pagina de internet http://www.cnas.ro/despre-noi/interfata-siui-online. Intraţi la secţiunea "asiguraţi", apoi introduceţi CNP-ul şi numărul de verificare scris cu cod verde. 
Pe link-ul http://www.cnas.ro/despre-noi/lista-permanenta-suport-sipe-siui, puteţi găsi lista completa şi numerele de mobil ale specialiştilor desemnaţi să se ocupe de implementarea reţetei electronice în toate judeţele ţării

Citit 6118 ori Ultima modificare Sâmbătă, 12 Ianuarie 2013 20:46

26 comentarii

  • postat de Gigi
    Luni, 30 Iunie 2014 15:05
    188.26.220.***
    Pare destul de clar. Reformarea sistemului este respinsa chiar din interior. Cand e vorba de implementarea unui sistem care sa dea transparenta actului medical suntem in stare sa invocam cifra 666 si alte nazbatii. Nenea Bacalbasa tine sistemul de sanatate blocat de ani buni invocand orice atunci cand sistemul este "amenintat" cu transparenta.
    0
    0
    Raportează
  • postat de pricop
    Vineri, 01 Februarie 2013 21:56
    Nu sunt deacord cu kardul[dracul impus de la centrul mondial bruxelexrefuzati fratilor nu are ce ne face ,daca suntem uniti.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Hipocrat are dreptate
    Miercuri, 16 Ianuarie 2013 20:25
    BRAVO MEDICILOR PENTRU DOVADA DE VERTICALITATE CRESTINA

    Daca sanatatea e un drept de ce trebuie sa facem atatea demonstratii de plata a contributiei?

    Oare unui medic care ti-a salvat viata iti e de ajuns sa ii spui mulmumesc cu jumatate de gura cand stiti pe ce salarii mizerabile stau? Oare o sa fie mai bine cand o sa emigreze in afara si o sa ne lase pe mana medicilor emigranti de prin Asia sau Africa ?

    http://apologeticum.wordpress.com/2013/01/14/medici-de-familie-judetele-cluj-galati-suceava-dolj-covasna-neamt-refuza-distribuirea-cardului-de-sanatate/
    0
    0
    Raportează
  • postat de Asclepios von Galatzi
    Luni, 14 Ianuarie 2013 08:24
    Si da Radule "de la Galati" (o fi de la manele?) totul costa. Sa fim realisti : invatamintul, serviciile medicale,politia si armata nu produc nimic , ci doar consuma resurse importante. Pentru a fi competitive sunt necesare fonduri consistente, pe care Romania nu le are si nici nu cred ca le va avea prea curind. Date fiind conditiile, acest card e un mare fis, e ca un orb cu ochelari de soare: nu rezolva nimic, dar da bine la imagine.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Placebo sau apa cu zahar
    Luni, 14 Ianuarie 2013 07:41
    Cele mai decente si pertinente comentarii sunt ale lui Hipocrat, restul bateti cimpii. O sa traim mai bine, bla bla bla. Adica bucatica aia de plastic va imbraca, va plateste intretinerea, va duce la serviciu, etc.? Din pacate nu si nici nu ne va scuti de spaga la medic si de serviciile medicale mizerabile. E un program impus de cei de la conducerea UE, acceptat cu bucurie de spagarii incompetenti care ne conduc. Costurile sunt enorme, implementarea greoaie si nesigura ca si finalitate. Sa va fereasca Dumnezeu sa fiti in moarte clinica si vreun medic sa va decupleze de la aparate pe motiv ca oricum veti muri, doar ca sa va poata preleva organele, asa cum stipuleaza conditiile acceptarii acestui card. Asa v-ati bucurat ca prostii cu intrarea noastra pe usa din dos in UE, de parca automat asta ar fi insemnat ca vom trai precum vesticii, ceea ce s-a dovedit a fi un mare fis.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Radu de Galati
    Duminică, 13 Ianuarie 2013 23:53
    Hipocrat , imi pare rau dar va trebui sa te contrazic si eu si nu vreau sa zic ca spitalele nu trebuiesc echipate sau ca Pintea e corect si trebuie iertat. Vreau sa zic ca sistemul PUTE si trebuie aerisit. Daca e sa gandim ca tine, nu ar mai trebui sa avem scoli dotate, ca totul costa, nu ar mai trebui sa avem sosele ca ne costa si in contul lui "costa" sa renuntam si la mancare, lumin, gaze ca doar am mai renuntat odata si mai rau a venit dar mai bine ba. Tocmai darorita unei astfel de atitudini din trecut am ajuns la acest "Costa" de azi. Totul costa daca vrei sa traiesti mai bine iar mai bine nu se poate daca nu ar fi rau. Tu ce zici, ai dreptate pe jumatate insa dreptatea pe jumatate inseamna nedreptate pe cealalta jumatate.
    A nu face nimic nu inseamna ca faci bine asa ca orice schimbare e un pas inainte. Am vazut ce sa facut cu nimic ? sa vedem ci-o fi si cu cardul cum om vedea ce-o fi si cu auditul din Primarie pentru 150 de mii de euroi.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Hipocrat
    Duminică, 13 Ianuarie 2013 20:06
    Ah, si zic eu ca Imprimeria Nationala nu le face gratis, 20 de milioane costa doar programul. Nu mai vorbim de haosul care se va instala fiindca se vede cu ochiul liber ce fac romanii cand se anunta obligativitatea vizitei medicale la eliberarea unui nou permis de conducere. Si nu prea stiu ce se schimba practic in sistem? Ca spaga vom da in continuare la doctori, medicamentele le vom cumpara singuri, vom veni de acasa la internare cu sacosica cu seringi,vata si spirt. Atat doar, ca in loc de adeverinta de serviciu sau cupon de pensie vom prezenta acest card.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Hipocrat
    Duminică, 13 Ianuarie 2013 19:49
    Potrivit Mediafax, la Arad, în ultimele luni sistemul a fost testat cu ajutorul al 16 medici de familie şi al 320 de pacienţi, care primiseră carduri neactivate, folosite doar pentru calibrarea reţelei informative. Car­dul este produs de către Imprimeria Naţio­nală. Oferta câştigătoare pentru infra­structura IT&C a cardului de sănătate a fost cea depusă de Hewlett Packard (România) în asociere cu Novensys Corporation, la o valoare de 87,6 mil. lei (20 mil. euro).
    http://www.zf.ro/eveniment/cardul-de-sanatate-isi-croieste-drum-spre-asiguratii-romani-dupa-trei-ani-de-discutii-si-tatonari-10402983
    Cu banii astia se pot cumpara cam 60 de computere tomograf , sau se poate utila la standarde internationale un spital de urgenta de ex.
    La aceste costuri s-ar adauga cheltuielile cu personalul specializat care sa introduca datele in retea, fiindca doctorii de familie nu au competente in domeniu, recte analisti programatori.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Doina
    Duminică, 13 Ianuarie 2013 18:48
    Domnilor despre ce vorbim ?
    e clar ca e foarte bun acest card de sanatate , doar medici nu sunt de acord deoarece cu ajutorul cardului de sanatate totul este transparent si ei ce fac ?
    0
    0
    Raportează
  • postat de izmail cel furat de tov doctor
    Duminică, 13 Ianuarie 2013 13:04
    pai da ,cu cardul nu se mai poate fura bani din sanatate,nui asa tov doctor.
    0
    0
    Raportează
  • postat de emil
    Duminică, 13 Ianuarie 2013 12:34
    @hipocrat-1. tot sustii costul mare al cardurilor- da-mi te rog un link de unde ai aflat costurile implementarii lor.
    2.Da, ai dreptate, oameni precum pintea nu au ce cauta in conducerea unei tari.O institutie a statului a dat si un verdict pe tema asta. Dar galatenii nu au fost de aceiasi parere.
    3.Eu cred ca un spital primeste titulatura de URGENTA cand are dotare cel putin minima de asa ceva si nu mai intai numele si apoi vedem ce va urma.
    Dar da-mi te rog sa citesc si eu despre costurile cardurilor de sanatate ca sunt curios de unde ai aflat
    0
    0
    Raportează
  • postat de toto
    Duminică, 13 Ianuarie 2013 12:18
    Cardul de sanatate e bun deoarece impiedica multe fraude si poate simplifica lucrurile in multe situatii.
    In vest cu acest card te duci si platesti la doctor, spital, farmacie cota parte asigurata de stat din cotizatia ta lunara din venit, ramanandu-ti sa scoti din buzunar doar restul de bani care nu sunt rambursati(10-50% in funvtie de tara).
    Deasemenea sunt de acord cu revolta medicilor de familie, nu ei ar trebui sa completeze aceste date ci casa de asigurari si sanatate pe baza declaratiilor pe proprie raspundere a asiguratului pentru ca tot ea tine evidenta asiguratilor. Cine completeaza datalele din cardul de sanatate daca asiguratul nu are inca un medic de familie. Guvernul ar trebui sa inceapa sa implementeze lucrurile ca afara ca sa functieze ca acolo. Lucrurile nu sunt eplicate prea bine de guvern si lumea nu intelege prea bine rostul cardurilor. Aici e si vina presei care nu se implica in a incerca sa explice lucrurile ci doar arunca titluri la plesneala.

    Cei cu sistemul anticrist, masoni, etc duceti-va si va scundeti sub o piatra pentru ca nu puteti evolua, secolul 21 nu e pentru voi.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Hipocrat
    Duminică, 13 Ianuarie 2013 10:10
    Draga Emil,
    Sistemul asta cu carduri ne va costa mai mult decat achizitionarea de aparatura medicala absolut necesara functionarii la parametri minimi ai unui spital de urgenta, asta vreau sa spun. Si ca, daca oameni ca Paslaru ar respecta legile tarii si si-ar plati si darile la stat, nu numai ar fura efectiv banii publici si ai angajatilor de la firmele pe care le patroneaza, problemele sistemului de sanatate ar fi mult mai mici, capisci?
    0
    0
    Raportează
  • postat de emil
    Duminică, 13 Ianuarie 2013 09:15
    @hipocrat- De fapt ce vrei tu sa spui? Sper ca doar ora tarzie la care ai postat te-au facut asa confuz.Dar pentru binele tuturor sper sa fi auzit de Hipocrat dintr-un joc de cuvinte incrucisate ( maxim integrame, nu mai mult) si sa nu ai vreo legatura cu profesia acestuia.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Haiducul
    Duminică, 13 Ianuarie 2013 01:27
    Ocroteste-i doamne pe romani ca a sarit Itic si cu Strul pe ei si orice schimbare ce-i inpiedica sa mai fure cum fura e o "lovitura contra statului de drept"
    0
    0
    Raportează
  • postat de Hipocrat
    Duminică, 13 Ianuarie 2013 01:18
    Observ ca unii ori gandesc cu sezutul, ori nu s-au lovit de sistem. Mergeti dimineata la oncologie de ex sa vedeti cum stau bolnavii de cancer la coada pt chimioterapie, sau la alte sectii cum se inghesuie si cate 3 in pat. Implementarea sistemului asta presupune cheltuieli mari, nu cu transcrierea datelor, ci cu introducerea lui, bani care in spitale inseamna vieti salvate. Iar cu actualul sistem de invatamant, fereasca Domnul sa intrati pe mana absolventilor de medicina din ultimii ani. Problema cea mare e ca patronii nu platesc CAS-ul la stat,chiar daca-l retin din banii salariatilor, un exemplu concludent fiind chiar cel pe care galatenii l-au trimis in Parlament, celebrul de acum Pintea. In loc sa rezolve problemele reale guvernantii vin cu "fumigene" menite de a canaliza atentia populatiei spre alte probleme.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Tastați SIUI și pe site-ul CNAS veți găsi date despre cardul de sănătate personal, adică CID-ul, codul numeric unic al cardului dumneavoastră de sănătate. Deci ,,SIUI tastați și introduceți datele.
    Duminică, 13 Ianuarie 2013 01:01
    Pentru cei ce vor să-și afle cardul de sănătate și ce se află înscris pe el și totodată și totodată CID-ul= Codul de IDentificare din cadrul SIUI=Sistem Informatic Unic Integrat și care trebuie să se afle la medicul de familie cu datele personale medicale. Se tastează ,,SIUI'' și apoi cu ajutorul CNP-ului de pe cardul de identitate sau buletin se deschide după introducerea parolei CID-ul, adică codul numeric unic aflat în baza de date a CNAS-ului.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Cristian
    Duminică, 13 Ianuarie 2013 00:02
    Ceea ce nu inteleg eu din articol este cum fac sa intru in posesia cardului. M-ar interesa mai mult decat faptul ca doctorii nu au chef sa scrie 5 date in calculator, desi ar avea timp un an sa o faca,si nu au mii de pacienti fiecare. Unu pe zi sa programeze si e destul timp.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Idiotul care are idei
    Sâmbătă, 12 Ianuarie 2013 20:28
    Mda, ca de obicei, meteahna de pe locul intai a romanului.
    "Se pricepe la tot." (Tipic epocii de aur - adica - stim de toate dar nu facem nimic ca lumea).
    Probabil ca si medicii (doar o parte) au dreptate, e nevoie de timp. Cealalta parte a medicilor (despre care fac referire unii postaci) nu au dreptate, de ce sa se complice cu activitati (ne)generatoare de venituri (ne)oficiale.
    Buuuun. Ce-i de facut? In primul rand, un dialog intre medici si case (autoritati) si stabilita o procedura privind "cum se face, in cat timp si cu ce bani".
    De fapt problema este alta si foarte grava.
    Eu ca pacient, de unde stiu ca medicul meu de familie, ma rog asistenta aia tanara si priceputa la computere, nu scrie balarii despre sanatatea mea despre istoricul bolilor, etc.
    OARE NU ERA MAI IEFTIN SI MULT MAI EFICIENT CA SA SE FACA O BAZA DE DATE CU ACCES ONLINE (NUMAI DE CATRE MEDICUL DE FAMILIE ORI DE SPITALE) CA POATE MA IMBOLNAVESC BRUSC SAU SUNT ACCIDENTAT SI CE SA VEZI, AJUNG LA URGENTE, IAR CARDUL DE SANATATE NU E LA SUBSEMNATUL ???
    0
    0
    Raportează
  • postat de cir
    Sâmbătă, 12 Ianuarie 2013 20:00
    De ce nu apelati la studentii la medicina ?
    Sunt convins ca ar dori sa castige cativa bani si sa faca un lucru util societatii si sa se obisnuiasca din vreme cu utilizarea bazelor de date ?
    0
    0
    Raportează
  • postat de pacient
    Sâmbătă, 12 Ianuarie 2013 17:55
    Pai cum sa incarci datele in sistem pe gratis cand in timpul asta poti sa scrii un concediu medical pe bani ! Hai ca se poate, cu putina bunavointa ! Multi dintre dvs. aveti asistente tinere care stiu sa utilizeze calculatorul, mai sunt si studentii care fac practica, asistentele care fac practica si voluntariat .Verificati si bine indrumati pot introduce datele in baza de date .Cardul asta va mai pune putina ordine in lucruri si poate ne va fi mai bine la toti .
    0
    0
    Raportează
  • postat de Medicii de familie ce nu le convine să plece în Franța, Germania la bani mai mulți. Avem oameni ce au nevoie de posturi și chiar tineri.
    Sâmbătă, 12 Ianuarie 2013 17:22
    Bă dacă nu vă convine, VALEA ÎN GERMANIA, FRANȚA, ESTE LOC PENTRU TOȚI. Are cine să vă ia locul cu cei ce vin din facultate. Cardurile de sănătate aduc disciplina între și pentru cei asigurați, cei fictivi fiind scoși de sistemul computerizat automat și medicii de familie ce fac fraude prin rețete false sau pe asigurați fictivi prinși.
    0
    0
    Raportează
  • postat de BOBO: JOS DICTATURA BIOMETRICA.
    Sâmbătă, 12 Ianuarie 2013 15:01
    Infectii de masoni si sistemul lor antihristic, tot incearca prin diferite modalitati sa ne faca sa acceptam mizeriile tehnologice, biometrice. Si din punct de vedere moral, e un atac, pentru ce sa accepti cipul biometric, suntem supravegheati indeajuns, se doreste supraveghere totala...! Nu e vorba de extremism, e la mintea cocosului, , acest sistem este contestat si in tara si in afara tarii.....si din punct de vedere religios , dar si moral! Ne-am descurcat pana acum, de ce nu am putea sa o facem si de acum incolo, nu avem nevoie de cipuri biometrice!
    0
    0
    Raportează
  • postat de George
    Sâmbătă, 12 Ianuarie 2013 14:03
    Nelu daca esti elev si ai sub 18 ani esti asigurat automat. Fiindca pana la 18 ani atat timp cat INVETI plataste statul pentru tine.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Nelu
    Sâmbătă, 12 Ianuarie 2013 13:47
    eu mi-am verificat chiar acum CNP-ul , stiu ca nu sunt asigurat nefiind salariat nici somer, si totusi sistemul mi-a raspuns: " persoana este asigurata" deci e clara treaba, mare grija!
    0
    0
    Raportează
  • postat de e
    Sâmbătă, 12 Ianuarie 2013 12:50
    Sa nu muncim ca obosim!
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.