Pacient plimbat între clinică şi medicul de familie

Pacient plimbat între clinică şi medicul de familie
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

„Sunt cetăţean european şi am drepturi. Noi, cetăţenii României, rămânem doar cu sloganul, având mai multe obligaţii decât drepturi reale. Drepturile pe care le avem prin Constituţie rămân doar pe hârtie, pentru că apar tot felul de reglementări prin legi şi norme, emise de aleşii noştri, care odată ajunşi în Parlament nu-i mai reprezintă pe cei care i-au votat.

În ziua de 24 ianuarie m-am prezentat la medicul de familie pentru a-mi lua biletul de trimitere pentru investigaţii paraclinice decontate de CAS, în vederea efectuării analizelor de laborator pentru evaluarea stării de sănătate. Medicul mi-a dat ceea ce am cerut, iar pe 1 februarie m-am prezentat la Medicotest pentru programare. Mi s-a spus că programările se fac numai prin telefon, începând cu ora 11.00. Am tot format numărul de telefon timp de 30 de minute, dar ori suna ocupat, ori mi se închidea telefonul. În acest caz, am ales să merg la alte laboratoare de analiză, dar răspunsul a fost acelaşi: programări pentru luna martie nu se mai fac. Am revenit la sediul Medicotest în jurul orei 12.30 şi am găsit un rând de 10-12 persoane care aşteptau pentru programări pentru luna martie. Cât timp am stat la rând, am încercat şi eu, şi alte persoane să ne programăm prin telefon, dar apelurile noastre au rămas fără răspuns. Când mai aveam patru persoane în faţă, am fost anunţaţi că s-au epuizat fondurile şi CAS nu mai permite programări, blocând calculatorul.

Pe lista de aşteptare

După mai multe discuţii cu cei rămaşi fără programări, personalul ne-a propus să ne înscriem pe o listă de aşteptare. Am acceptat şi am fost trecut la poziţia 8, în dreptul numelui meu asistenta notând şi numărul meu de telefon ca să mă poată anunţa data programării. Pe 8 februarie am fost sunat să mă prezint la sediu pentru a-mi lua programarea. Trebuia să revin pe 2 aprilie, dar mi s-a spus să merg la medicul de familie la o dată cât mai apropiată, pentru a viza biletul de trimitere cu noua dată de programare. Pe 28 martie, am mers la cabinet, unde mi s-a spus: „Nu pot să-l vizez, pentru că legea nu-mi permite. Eu am eliberat acest bilet o dată şi sunt înregistrat la CAS”. Mi-a mai spus că poate să-mi elibereze alt bilet de trimitere abia după şase luni. Am insistat şi am cerut o viză cu data de 28 martie, aşa cum mi-au cerut cei de la Medicotest. Am primit acelaşi răspuns, că nu-i permite legea.

"Nu pot beneficia de nimic din ceea ce mi se cuvine"

Sunt pensionar şi sunt asigurat la sănătate, plătind lunar cota de 5,5 la sută. De asemenea, pentru că încă sunt în activitate, plătesc lunar şi din acest venit aceeaşi cotă pentru asigurări, iar angajatorul meu dă 5,2 la sută. Menţionez că am contract pe o perioadă nedeterminată cu această firmă de 15 ani, aici am lucrat şi înainte, şi după pensionare. În concluzie, sunt plătitor de taxe şi impozite, am contribuit şi contribui la fondul de sănătate şi mă întreb „Eu ce drepturi am?”. Şi tot eu îmi răspund „Am dreptul prevăzut de Constituţie, dreptul de a alege din 4 în 4 ani, dar toate sunt doar TEORETICE. Practic nu pot beneficia de nimic din ceea ce mi se cuvine”, ne scrie Tache Stănculea.

Cititorul nostru ne-a sunat ulterior să ne spună că, în urma reclamaţiei pe care a depus-o şi la Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate, a fost sunat acasă şi trimis înapoi la medicul de familie, care i-a eliberat un alt bilet de trimitere.

Citit 1373 ori Ultima modificare Luni, 01 Aprilie 2013 17:38

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.