Aer condiţionat… de geamul deschis

Aer condiţionat… de geamul deschis
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Arşiţă mare, monşer! Şi pe canicula asta isterică, un drum parcurs cu microbuzul echivalează cu o şedinţă mai lungă sau mai scurtă de saună.

Singurul care face aerul relativ respirabil este curentul care intră din mers pe trapa din capotă şi pe geamurile şoferului şi vă face părul să fâlfâie sau capul să vă vâjâie. Iar dacă restul călătorilor nu au o relaţie prea apropiată cu apa, săpunul şi deodorantul îţi doreşti să cobori la prima.

Dacă vă răcoreşte cu ceva, aflaţi că Regulamentul de organizare şi funcţionare a transportului public local în municipiul Galaţi aprobat de Consiliul Local prevede că „mijloacele de transport trebuie să fie echipate cu instalaţie de încălzire/condiţionare a aerului în stare de funcţionare.

Cum noi nu am nimerit până acum vreun microbuz în care să adie aerul condiţionat, am încercat să aflăm care este situaţia, de la cei mai importanţi operatori din Galaţi:

Din partea Comsamo, Teodoru Dobriţoiu ne-a asigurat că nu mai puţin de zece dintre microbuzele firmei sunt echipate cu instalaţie de aer condiţionat şi că şoferii sunt instruiţi să le şi utilizeze. Dobriţoiu ne-a mai explicat că această dotare suplimentară a avut un caracter opţional la clasificarea maşinilor.

„Este adevărat că pornirea aerului condiţionat creşte consumul maşinii. În acelaşi timp, faptul că unii călători deschid geamurile maşinii în timpul mersului şi că la fiecare staţie uşa se deschide, face ca eficienţa aerului condiţionat să fie mică. Dar şoferilor noştri li s-a spus să folosească aerul condiţionat”, ne-a declarat Teodoru Dobriţoiu.

Alexandru Ghiţă, asociat în cadrul operatorului Relajcar, ne-a spus că doar câteva maşini din cele 170 care fac transport de persoane în Galaţi au aparate de aer condiţionat şi că aparatele respective s-au aflat printre 

criteriile pe baza cărora, la licitaţia pentru trasee, s-au acordat punctaje mai mari.

Dar participarea la licitaţie nu a fost condiţionată de existenţa acestui aparat. Altfel spus, cine a avut în parc maşini cu aer condiţionat, a avut puncte mai multe.

„Maşinile firmei noastre nu au aer condiţionat. Echiparea maşinii cu aer condiţionat creşte costul de achiziţie. În plus, dacă vreţi părerea mea, care se bazează pe cadrul general de funcţionare a transportului public local şi judeţean, aerul condiţionat nu poate avea eficienţă în oraş, pentru că staţiile sunt apropiate, distanţele parcurse sunt mici şi deschiderea repetată a uşii face ca aerul condiţionat să nu mai aibă eficienţă”, ne-a declarat Alexandru Ghiţă.  

Drum bun şi saună plăcută!

Citit 1989 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.