Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
10 comentarii

După ce un cititor ne-a scris cu propunerea ca staţia de autobuze să fie mutată cu câţiva zeci de metri mai spre Inelul de Rocadă, mai mulţi gălăţeni au comentat pe site-ul www.viata-libera.ro, pe acest subiect. Dacă unii s-au declarat total împotriva mutării staţiei, mai ales că aglomeraţia invocată nu este un motiv plauzibil, alţii au propus ca staţia să fie mutată mai degrabă la intersecţia Str. Brăilei cu Str. Constructorilor. Mai mult, un gălăţean se declară nemulţumit de actualele trasee de transport în comun. „Inclusiv iarna sau în timpul sezonului competiţional de la Sala Siderurgistul, unde mai vin şi copiii la antrenamente (ar trebui introdus un autobuz pe acest trasue, n.r.). Maxi-taxi pe Coşbuc de ce nu exista? Sunt magazine, depozite, licee până la Patinoar, başca se face mall. Pe Traian, la parcul Rizer, cum e de ajuns? Sau la Spitalul Militar, Penitenciar?”
Câţiva cititori cred că ar fi o idee bună introducerea unor trasee estivale. „Vara, plaja şi Gradina Botanica sunt aglomerate, de ce nu se face un traseu şi pe acolo?”, se întreabă unul dintre aceştia. „Puneţi transport în weekend spre Gârboavele şi veţi fi surprinşi câtă lume va veni acolo”, ne scrie, tot pe internet, un alt gălăţean.
Cu doleanţele lor, gălăţenii pot merge în audienţă la Primăria Galaţi, la viceprimarul Radu Cosca.

Citit 3423 ori Ultima modificare Vineri, 05 Iulie 2013 17:42

10 comentarii

  • postat de luck Joi, 11 Iulie 2013 15:19 Link la comentariu
    0
    0

    Marius Stanica ma vai a vafanculo !!!!!! Cretino !!!! numai prostii scrii !!

    Raportează
  • postat de Marius Stanica Luni, 08 Iulie 2013 09:02 Link la comentariu
    0
    0

    un traseu estival sa vedem cainii maidanezi si canalizarile lipsa din oras !!!

    orasul idiotilor unde primaria se lauda cu un buget mai mare decat al Brailei, dar nu sunt in stare sa puna capace de canalizare in locul celor lipsa !!!

    si traseul sa includa si VIADUCTUL IN DARAMARE si GROPZILELE care au castigat in fata orasului !

    Raportează
  • postat de Maria Luni, 08 Iulie 2013 08:06 Link la comentariu
    0
    0

    Ce se va face in locul chioscurilor din str Brailei colt cu str Frunzei ? deocamdata este parcare de masini mortuare!

    Raportează
  • postat de Ion Luni, 08 Iulie 2013 00:01 Link la comentariu
    0
    0

    Stefan Badita probabil este si el "tramvai", si mai mult ca sigur ingrijeste caini in gradina de langa bloc. Despre ce istorie cu tramvaie vorbesti?? Acum 100 de ani erau 5 masini in tot orasul, normal ca se circula cu tramvaiul.

    Idei comuniste ale unor oameni depasiti de vremuri, atat vad in comentariile Viata Libera!

    Raportează
  • postat de marian Duminică, 07 Iulie 2013 21:01 Link la comentariu
    0
    0

    pt. comunistul de stefan badita : sa existe concurenta pe transportul in comun. LASA CETATEANUL SA ALEAGA CU CE SA MEARGA !!!!!!!!!!!!!!!

    Raportează
  • postat de satul de tramvaie Duminică, 07 Iulie 2013 16:05 Link la comentariu
    0
    0

    Ma gandesc ca ar fi bine ca tramvaiul sa treaca prin casa/apartamentul lui stefan badita....ca tare-i mai plac tramvaiele!

    Raportează
  • postat de ratb Duminică, 07 Iulie 2013 15:08 Link la comentariu
    0
    0

    Din IC Frimu, General, IREG nu exista niciun autobuz care sa te duca in cartierul "Francezi". Rusine mare cu acest transport de 2 lei din Galati!

    Raportează
  • postat de stefan badita Duminică, 07 Iulie 2013 14:33 Link la comentariu
    0
    0

    Pentru Gradina Botanica este traseul 16 care circula pe itinerariul: Piata Centrala - Mazeppa - Prel. Cosbuc - Francezi - Tiglina 2 - Str. Saturn - Trecere bac.

    Despre statia mutata mai jos din Tiglina 2, este un motiv de lene al pensionarilor, ca sa nu mai urce 10 metri pana in statie.....

    Pentru Gradina Zoo si Padurea Garboavele + Lacul Vanatori am propus si eu trasee normale, iar in sezonul estival sa fie prelungite, cum ar fi 17 si 35 pana la Padurea Garboavele iar 34 pana la Lacul Vanatori.

    Am propus si ca Transurb sa-si schimbe numele in R.A.T.G. (regia autonoma de transport Galati) sau A.M.T.G. (autoritatea metropolitana de transport Galati) si sa preia cursele catre satele Kolagniceanu, Tulucesti, Branistea dar si cursele de pe dig, Galati-Braila.

    Am propus tramvai pe dig si tramvai pana la Smardan. Troleibuz pana la Garboavele, in gara mare, la Barbosi, pe Cosbuc.

    La Spitalul Militar / Parc Rizer, am sustinut de miliarde de ori reintroducerea tramvaiului pe Traian. Primarul nu vrea decat sa repare sinele dintre Piata Mare si Baia Comunala, atat..... Vor sa-l faca magistrala de intrare in oras pe Bd. Traian, desi le-am propus pe Cosbuc, caci nu are vestigii istorice, e un bulevard relativ nou, e gata largit si poate sustine intrarea in oras iar Traianul sa fie crutat, sa i se redea tramvaiele si aerul interbelic! DAR, N-AI CU CINE FRATE! Cand era Nicusor Ciumacenco in primarie, m-a ascultat si am reusit impreuna cu el, sa mai modifcam anumite trasee in sprijinul populatiei, ca de exemplu 19 sa treaca prin Francezi, pentru Liceul Racovita, s.a.m.d.

    DIRECTORUL DE LA TRANSURB, GENICA TOTOLICI, E BUNA DE ARUNCAT LA POSTUL DE CONTROLOR, IN NICIUN CAZ DIRECTOR, A AFIRMAT DESCHIS CA NU-I NEVOIE DE AER CONDITIONAT IN MIJLOACELE DE TRANSPORT, CA LA FIECARE STATIE SE AERISESTE....

    PRIMARIA VREA SA SCOATA TRAMVAIUL SI DIN GARA, SE ZVONESTE CA SI PE VIADUCT S-AR INCETA TRANSPORTUL CU TRAMVAIE...... NE DUCEM DE RAPA, NE DISTRUGEM ISTORIA!

    Si daca vrem toate aceste schimbari, pe care le-am citit in articol, MAI INTAI TREBUIE SA RAMANA TRANSURB S.A. SINGURUL OPERATOR DE TRANSPORT IN COMUN DIN GALATI.

    Raportează
  • postat de noua shaorma cu de toate. Duminică, 07 Iulie 2013 13:54 Link la comentariu
    0
    0

    Uni au fantezii sexuale cu asemenea propuneri de trasee. In primul rand cloaca de la Transurb ar fi trebuit data afara,in al doilea rand desfintarea cascarabetelor si in al treilea rand repunerea si punerea a cat mai multe trasee de tramvaie. Se stie ca un tramvai luat la mana a doua de la olandezi costa pana in zece mii de euro cu tot cu modernizari si mai poate functiona cel putin zece ani. Dar mafia din primarie ,politie,cl si aiurea nu vor ca afcerea cu cascarabete oribile sa dispara. Stan e un rapan de primar,la fel de incompetent si ticalos ca si predecesorii.

    Raportează
  • postat de Calator Duminică, 07 Iulie 2013 13:23 Link la comentariu
    0
    0

    Adevaru-i ca azi traseele transportului in comun sunt aiurea iar statiile sunt ori prea dese intr-o zona, ori prea rare in alta zona si - cu exceptia celor clasice - amplasate fara noima. Cine intra pe saitul Transurbului gaseste o prezentare a mijloacelor de transport si a traseelor de toata jena, punandu-se carul inaintea boilor: in loc sa se prezinte o harta generala a tuturor traseelor pentru a gasi varianta convenabila de a a junge din A in B, ai de ales intre diferite numere de trasee si apoi ti se prezinta harta pe unde circula, FARA a se indica insa despre ce mijloc de transport si traseu e vorba!
    Exemple de statii amplasate aiurea: Pe Basarabiei, imediat dupa sensul giratoriu de la intersectia fara rost inspre Cosbuc s-a infiintat o statie de tramvai fara refugiu. Daca-s doua tramvaie oprite in statie (caz frecvent), al doilea tramvai e cu coada in intersectie; cum n-ai voie sa treci de el, intersectia se blocheaza. La fel si cu statia de la Baia Comunala amplasata dupa intersectia cu Traian. Unde s-a mai pomenit in afara de Galati sa amplasezi o statie imediat DUPA o intersectie, cand oricine cu un dram de minte ar fi pus-o inainte ?
    Exemple de statii prea dese sau prea rare: Pe Otelarilor inspre Stadionului pe cateva sute de metri sunt nu mai putin de 3 statii de tramvai, intre ele fiind maxim 300 de metri!. Tot pe Otelarilor, pe sensul dinspre Altex, s-a facut statie capat cand putea fi lasata doar cea de la Dacia, dupa intoarcerea de la sensul giratoriu. Iar refugiul de la Altex inspre sensul giratoriu e lung cat o zi de post, intrand in zona unde bulevardul e ingust, anuland avantajul unei benzi suplimentare pentru masini.... bani cheltuiti prost, in loc sa fie folositi pentru realizarea unor balustrade de protectie la refugii, de exemplu. In schimb, in cazul autobuzelor/trolibuzelor, intre Spital si banci, pe o lungime de cativa km, exista doar o statie intermediara, cea din Tiglina I. De acord ca o statie la Privilege naste complicatii, dar o statie la A-uri n-ar trebui sa constitue o problema mare
    Despre trasee:
    Inainte de 90 traseele erau mult mai judicios facute; doar ca nu erau autobuze/troleibuze/tramvaie sa circule pe ele.
    Azi traseul 11 e o ciudatenie prin buclele pe care le face; la fel si 15, 19, 20, 26, 34 sau ciudatul numar 105, dar la o scara mai mica. Zig-zagul facut de 25 ce rost are? Traseul 16, in loc s-o ia pe Closca, e dirijat pe stramtul si vesnic aglomeratul Saturn doar ca sa acopere piata din Tiglina I, cand din statia din Tig I pana la piata sunt doar vreo 300 de metri. Si as mai mentiona ocolirea prin Tiglina I pe care o fac cateva trasee (de ex 10).
    A incerca sa acoperi cat mai multe puncte prin cat mai putine trasee e o idiotenie care nu aduce nici economii Transurbului si nici nu e de ajutor calatorilor care sunt nevoiti sa consume timp in plus prin atatea bucle sau ocolisuri.
    Daca in cazul tramvaielor si a troleibuzelor nu prea te poti juca cu traseele fiind conditionat de infrastructura, in cazul autobuzelor treaba ar trebui sa fie mai simpla:
    - se identifica punctele de interes gen cartiere (Dunarea, Aviatiei, Tigline, etc) pe de o parte si: zone comerciale (piete, centre comerciale, etc), industriale, institutii (admninistratie, politie, justitie, etc), invatamant, cultura, centrul orasului, complexe sportive (Siderurgistul, Dunarea, Otelul, etc), parcuri si agrement, transporturi (gari, autogari, port, bac, aeroport -> oups !)
    - se stabilesc traseele principale leagandu-se cartierele de fiecare din celelalte puncte de interes, utilizandu-se cat mai mult bulevardele si stabilindu-se un traseu cat mai direct si cat mai scurt, incercand totodata atingerea de catre acelasi traseu a cat mai multor puncte de interes.Sensul dinspre cartiere spre celelalte puncte sa se numeasca conventional tur.
    - pentru un tarif corespunzator, infiintarea de trasee expres, cu doar cateva statii, care sa lege extremitatile orasului: Barbosi -> Dunarea ->Tiglina I -> Centru -> Gradina Publica -> Parc CFR -> Metro (tur/retur), cu mentiunea ca daca se modernizeaza Traianul, de la Potcoava incolo sa mearga pe acolo; alt traseu expres ar putea fi Dedeman -> Tiglina I -> Cosbuc -> Basarbiei -> Calea Prutului (tur/retur) si Aviatiei -> Siderurgistilor -> Tiglina I -> Centru (Romarta veche) -> Gara fluviala -> Vama (tur/retur); toate aceste trasee avand punct comun Tiglina I, legaturile intre ele sunt ca si realizate
    - in situatii gen ocolire cartier Tiglina I, Tiglina II, Aviatiei, etc, se fac trasee secundare inelare. De ex ptr Tig II, traseul ar fi Brailei (Tiglina II) -> Siderurgistilor -> Gh. Doja -> Cosbuc -> Brailei (CEC) -> Brailei (Tiglina II).
    - unde este cazul, pentru economie, cu exceptia traseelor ce leaga piata, garile de cartiere, sa se utilizeze sistemului de legaturi intre diferite trasee si respectiv diferite puncte de interes, prin acordarea unui termen de valabilitate a biletului de 45 min (sa zicem) de la prima compostare (tehnic e perfect posibil), pe acelasi sens (numai tur si numai retur), totul corelat cu un grafic bine articulat. Acest sistem era (tot din considerente de economie) inainte de 89: de ex. din Dunarea il luai pe 15 pana-n centru si de acolo pe 11 pana la parcul CFR.
    - cel putin in statiile de pe traseele pricipale sa fie amenajate refugii pentru calatori unde sa fie afisate harti ale traseelor precum si graficul mijloacelor de transport.
    - modificarea saitului Transurb pentru a fi intuitiv si usor de utilizat, inclusiv cu o varianta mobile.
    - dupa implementarea unui sistem bine pus la punct, eliminarea maxi-taxiurilor.
    Nu zic ca am cele mai bune variante (dar oricum sunt mai bune decat ceea ce avem azi pe teren) dar am certitudinea ca solutii exista.
    Cu speranta ca nu se va mai lucra in stil hei-rupist, ma opresc aici.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.