Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
15 comentarii

Publicat în ultima pagină de „Dialog”, de acum două săptămâni, articolul „Riscuri la drumul mare în judeţul Galaţi: Maxi-taxiul burduşit, o practică sau o întâmplare” a stârnit discuţii aprinse în rândul celor care au citit articolul pe internet. Comentariile au venit atât din partea călătorilor, cât şi din partea unor şoferi, iar discuţiile i-au vizat şi pe patronii firmelor de maxi-taxi din municipiul Galaţi.

„Vorbim de civilizaţia din alte părţi”

„Acelaşi lucru se întâmplă şi pe traseele de microbuz din oraş: sunt arhipline, bilete se dau când şi când, şoferii pândesc să ajungă pe roşu la semafor, încetinind mereu, pentru a mai „vâna”, din mers, un posibil client. În plus, vorbesc minute în şir la telefon, iar muzica (dacă bubuielile alea se pot numi muzică) urlă insuportabil! Pentru a nu mai vorbi de ţinuta lor, care, vara, constă în nişte izmene înflorate şi un maiou cam jegos şi mirositor... Vorbim de civilizaţia din alte părţi, unde şoferii sunt obligaţi să poarte o uniformă decenta (Ileana).

„Stilul de calatori ca oile”

„«Prefer îngrămădit la un preţ rezonabil decât să dau dublu, dar să stau lejer», scria cineva mai înainte. Acesta e principiul după care se ghidează prostia omenească. Nu trebuie să fie preţul dublu ca să circuli decent. Stilul de călători «ca oile» este forţat de transportatori, fie patroni, fie şoferi. Se stă în staţii până se umple la refuz maşina, cu argumentul «nu pot să merg în pierdere». E praf în ochii proştilor, deoarece impozitarea maşinilor a fost calculată la un număr mediu de curse, cu un număr mediu de calatori. Sunt foarte mulţi şoferi care se lălăie în staţii ca să meargă full, iar apoi se retrag de pe traseu când e perioada mai slabă, iar calatorii stau ca proştii în staţii. Iar dacă încerci să întrebi de ce stă în staţie atât, îţi aruncă «am grafic» sau «nu-ţi convine, dă-te jos» sau alte expresii. Iar în privinţa condiţiilor, e jale mare. Puţine maşini mai sunt în stare bună, ba unele sunt chiar bombe pe patru roţi.” (Calator)

„Bilete se dau doar dacă ceri”

„Situaţia este de genul următor: din Galaţi, maşina tip microbuz pleacă plină, cu călători pe scaune şi se încasează banii. Dacă vrei să mergi la Braniştea, nu te ia, pentru că prima staţie este la  Independenţa. Dar, începând cu Şendreni, opreşte la oricine face cu mâna şi tot bagă şi tot bagă călători, care merg doar la distanţă de 2-3 localităţi. Ei coboară, urcă alţii, iar eu sunt convins că şoferul bagă banii lor în buzunarul lui, patronului îi predă banii doar pe numărul de locuri din maşină! Bilete se dau (evident!) doar dacă ceri! (Phill)

„Totul pleacă de la bani”

„Cei care fac rutele în interiorul oraşului, pe traseele 60, 61, 62, 75 etc. sunt supuşi la mari presiuni din partea patronilor. Sunt stresaţi şoferii tot timpul când li se iau banii pentru ziua de muncă anterioară, să stai şi să conduci cu stres că nu merge treaba în ziua respectiva şi apoi seara să fii blagoslovit de patron, care-ţi spune «dar numai atât, nu ştii să faci maxi-taxi, de mâine îţi cauţi de muncă în altă parte». Dar să şi munceşti la el cu 2-4 ore pe cartea de munca, trăgând statul şi angajatul în piept. Nimeni nu a luat nicio măsură. Unii stau bine-mersi, făcându-le zile negre şoferilor de maxi-taxi care au curse în interiorul oraşului. Primăria, prin organele de control, îi atacă pe şoferii şi nu pe patronii care le impun (angajaţilor şoferi, n.r.) să încalce regulile în timpul serviciului, numai pentru bani. Şi să munceşti fără concediu plătit ani de zile, cu 4 ore pe cartea de muncă nu-i corect. Lucrez în domeniu şi ştiu că totul pleacă de la bani, tot timpul cauţi să fii în faţa celuilalt, să goneşti nebuneşte, aşa cum fac unii avizi după încasări. Dacă mergi liniştit, corect şi civilizat cu călătorii, o să fii dat afară de patron că nu e mulţumit de tine, că nu aduci suficienţi bani.” (Eu)

Citit 3964 ori Ultima modificare Duminică, 03 Noiembrie 2013 12:50

15 comentarii

  • postat de elimar Sâmbătă, 31 Mai 2014 13:28 5.13.144.*** Link la comentariu
    0
    0

    Maxi-taxi-urile ar trebui desfiintate. DESFIINTATE!!!

    Raportează
  • postat de eu Miercuri, 06 Noiembrie 2013 20:58 5.13.152.*** Link la comentariu
    0
    1

    indiferent de ce se spune va relatez ca;-1 sa sa plateasca norma de lucru intreaga la soferi ;2sa nu se mai lucreze cu 2 sau 4 ore cartea de munca ,cind de-fapt se sta la volan 16 ore pe zi;3-sa se platesca concediile de munca ale caror bani au intrat in buzunarul patronilor;sa nu mai fim tratati de patroni ca simple gunoaie azvilite la cos ex;nu faci bani ,nu ma intereseaza de miine nu mai vii la munca cauti alta masina ;4 vrem ca cineva sa ne apere si noua interesele fara sa fim bataia de joc ai unor patroni;5 -vrem dreptate si liniste la locul de munca si fara stres din partea unor patroni ,zicindu-ne vreau bani si nimic altceva si nimic nu ma intereseaza cum ii faci sa-mi aduci bani si cit de multi,;ei astai fratilor asa traim unii soferi cu stresul pina la git,nervi incordati la maximum,suparari dar cine te crede oare daca nu intri in pielea lui sau sa fii in locul lui, ca la urma urmei sinte si noi oameni si nu animale cum ne considera unii.

    Raportează
  • postat de viitor pensionar Miercuri, 06 Noiembrie 2013 14:36 5.13.199.*** Link la comentariu
    0
    1

    100 de autobuze la un pret minim de 250 de mii de euro inseamna un efort investitional de 25 de milioane de euro pentru bugetul local. De unde credeti ca aduna Galatiul acesti bani? Singura solutie este privatizarea Transurb cu obligativitatea cumparatorului de a mentine facilitatile pentru anumite categorii...Cand ne gandim ca numai anul trecut s-au dat subventie Transurbului 9 milioane de euro din banii amaratilor care mai au de lucru in acest oras nu putem sa nu ne intrebam PANA CAND ???? Da-ti pensionarilor si elevilor 50-100 de lei in plus la alocatii si pensii si ve-ti iesi mult mai castigati domnilor consilieri!!!

    Raportează
  • postat de teach Marți, 05 Noiembrie 2013 20:56 5.13.146.*** Link la comentariu
    0
    2

    cumparate 100 autobuze ... program flexibil pe traseele supraincarcate in anumite ore.
    sau
    sa scoata si traseele transurb la privat si sa fie obligati privatii sa foloseasca doar autobuze de 50-60 locuri si se rezolva problemele.

    Raportează
  • postat de CORIN Marți, 05 Noiembrie 2013 16:27 5.13.233.*** Link la comentariu
    2
    1

    Ma intreb cu ce i-a ajutat Primaria, Statul pe acesti privati din transporturi....ce le-au oferit???... doar un drept la MUNCA pentru care au fost taxati imediat prin "REDEVENTE" de miliarde....Ce au oferit acesti privati? ... O investitie de 10 milioane de euro pentru orasul Galati facuta in 2010, pentru care s-au imprumutat la firmele de leasing cu dobanzi de 3-4 ori mai mari decat in tarile de unde provin!!!! Cine le permite acestor firme de leasing sa practice astfel de dobanzi???? Raspuns: cei care ar trebui sa protejeze acest stat de excese!!! Citeam zilele trecute ca in primele 9 luni ale acesui an (DE CRIZA????!!!!) BCR ARE CASTIGURI DE 130 DE MILIOANE DE EURO!!!! PENTRU ASTIA MUNCIM...TARA DE SCLAVI!!!

    Raportează
  • postat de Jim Marți, 05 Noiembrie 2013 11:48 5.13.159.*** Link la comentariu
    3
    3

    Tot ce este initiativa privata trebuie pastrata si incurajata ! S-au vazut pierderile care le produc societatile de stat ! Am circulat si eu cu microbuzele din oras si realitatea este alta . Este un serviciu de transport destul de civilizat. Daca Galatiul are transport privat fata de alte orase , este un lucru bun ! Odata si odata trebuie sa renuntam a mai infiera si huli munca privata daca vrem sa mai functionam ca stat !

    Raportează
  • postat de ........... Luni, 04 Noiembrie 2013 18:57 5.13.179.*** Link la comentariu
    4
    4

    da rusine microbuze cu 20 locuri si cand ajung la damen coboara 30 si... dar un este singurul traseu cu probleme . spaga pentru licente sunt mai multe masine , deci mai multi bani

    Raportează
  • postat de dora Luni, 04 Noiembrie 2013 18:20 5.13.171.*** Link la comentariu
    8
    5

    cumparativa maxi taxi si veti intra in pielea proprietarilor actuali sa vedeti si voi cum este.

    Raportează
  • postat de galatean Luni, 04 Noiembrie 2013 15:52 5.13.149.*** Link la comentariu
    1
    7

    Daca va uitati pe orice site de vanzari autobuze puteti vedea ca un autobuz urban fabricat pana in 2000 nu costa mai mult de 5000 de euro. Daca le mai iei si la pachet obtii un discount serios. Taxa de poluare e maximum 2000 de euro. Cu 7000 de euro poti avea un mijloc de transport cu 100 de locuri (incluzandu-le si pe cele in picioare). DE CE SA PLATESTI 60 de mii de euro pentru o "cascarabeta " MERCEDES de maximum 20 de locuri? Probabil ca cei care au bagat bani in asa ceva sunt niste tampiti.
    Am avut ocazia sa vad maxi taxi in toata Romania, in toate orasele mari din tara, de la Bucuresti , Constanta, Cluj, Targu Mures, etc si chiar in Italia la San Remo dar si in multe orase acolo unde conditiile impun astfel de transport.
    Problema la Galati e ca s-a creat o diferenta enorma intre 2 categorii de transportatori : privatii vin cu redevente de miliarde la bugetul primariei, Transurb suge peste 1 miliard in fiecare zi din acelasi buget...DE CE TREBUIE SA-I INJURAM PE CEI CARE COTIZEAZA LA BUGET??? DE CE SA NU INCHIDEM ROBINETELE CAPUSELOR BUGETULUI?

    Raportează
  • postat de investitor Luni, 04 Noiembrie 2013 15:20 79.116.101.*** Link la comentariu
    1
    2

    Bai fratilor , putem deveni PATRONI la OFERTA! Vad anunturi de vanzari maxi-taxi cu fabuloasa suma de 8-9 mii de euro pe bucata!!! Pai , avansul la o astfel de masina este de minimum 5-6 mii de euro, transformarea in microbuz alte 5-6 mii, ratele de leasing in jur de 8-9 sute de euro pe luna....masinile astea s-au cumparat la sfarsitul anului 2009, asta insemnand 48 de rate achitate . 48 x 900= 43.200 euro + 11.000 avans = 54.200 euro, bani platiti pana in acest moment, fara a mai pune la socoteala CASCO( 100 euro pe luna), RCA (500 euro pe an), redevente Primarie(1000 euro pe an), reparatii, clasificari, ITP, cauciucuri, consumabile etc... SI IATA CA MARII PATRONI VOR SA-SI VANDA MARELE BUSINESS CU TOT CU MASINA LA INCREDIBILUL PRET DE ....8-9 mii de euro!!! OARE DE CE??????

    Raportează
  • postat de scarbit Luni, 04 Noiembrie 2013 15:07 79.116.101.*** Link la comentariu
    16
    5

    CASCARABETE!!! MERCEDES, VOLKSWAGEN, IVECO, FORD....v-ati ajuns TARANOILOR...acasa folositi o dacia 1300, in oras nu mai suportati "gunoaiele"celor mai mari producatori de automobile din lume, fabricate in ultimii 3 ani!!! Capra raioasa cu coada sus!!! Sau vorbim de lingaii TRANSURB care inghit 1 MILIARD PE ZI DIN BANII GALATENILOR???!!! DA , si astazi v-ati facut treaba, treceti pe la csierie sa va luati banii dupa eforturi fantastice de a posta comentarii!!!

    Raportează
  • postat de joni Luni, 04 Noiembrie 2013 14:01 5.13.217.*** Link la comentariu
    5
    11

    Tiganeala mai mare nu se poate cu aceste cascarabete...rusineeeeee primariei....

    Raportează
  • postat de calator Luni, 04 Noiembrie 2013 12:46 5.13.159.*** Link la comentariu
    8
    17

    In nici un oras civilizat din Romania nu se efectueaza transport public de persoane cu dube sau maxi-taxi. Vezi Brasov, Cluj, Iasi, Oradea, Bucuresti, Suceava, Craiova. In orasul nostru iubit se poate orice, dar ce sa ii faci daca firmele de maxi-taxi apartin consilierilor, politistilor, persoanelor care au functii in partide, nici nu vreau sa ma gandesc ce o sa fie peste un an cand expira licentele.
    Dragi conducatori ai orasului achizitionati autobuze, tramvaie si troleibuze, desfiintati dubele sau maxi-taxi cum le spuneti voi, dati abonamente sau bilete gratuite la pensionari cu pensii pana in 1.000 lei si osa constatati ca in Galati o sa se faca si profit in transportul public de persoane.

    Raportează
  • postat de LordONE Luni, 04 Noiembrie 2013 12:18 213.233.88.*** Link la comentariu
    4
    9

    „«Prefer îngrămădit la un preţ rezonabil decât să dau dublu, dar să stau lejer», scria cineva mai înainte. Acesta e principiul după care se ghidează prostia omenească.


    MORTAL, nu se putea mai bine zis !
    Felicitari pentru articol, cred ca pentru prima oara cand cineva creeaza o parghie online de acces intre viata cotidiana si o voce mai larg auzita.
    Inca o data felicitari !

    Raportează
  • postat de S23 Luni, 04 Noiembrie 2013 12:17 79.52.185.*** Link la comentariu
    6
    16

    Unde s-a mai vazut in sec 21 mileniul 3 intr.o tara europeana, oras european transport public cu cascarabeta? Galati si Braila desigur!

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.