Protecţia Consumatorilor nu îi poate ajuta pe bun-platnicii gălăţeni

Protecţia Consumatorilor nu îi poate ajuta pe bun-platnicii gălăţeni
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Branşamentele individuale, la comun, precum şi convenţiile de plată individuală par a fi cea mai bună soluţie pentru ca bun-platnicii să nu sufere de pe urma celor care nu îşi achită datoriile. Din punctul de vedere al comisarilor de la Protecţia Consumatorilor (CJPC), convenţiile individuale de plată ar putea ţine loc de contracte individuale, dacă în acestea vor fi stipulate negru pe alb drepturile şi obligaţiile consumatorului şi ale furnizorului de serviciu. Lucru avantajos, atât pentru cel care îşi plăteşte la timp utilităţile, cât şi pentru furnizorul care poate sista serviciile individual, dacă nu i se plăteşte ceea ce oferă.

A vrut să depună plângere, dar nu a putut

Totuşi, ce pot face, la momentul actual, cei care sunt cu plata la zi şi cărora li s-a sistat şi lor furnizarea apei, din cauza datornicilor? Deşi ar fi îndreptăţiţi să facă plângere la Protecţia Consumatorilor pentru un serviciu plătit, dar de care nu beneficiază, din punct de vedere legal, nu pot reclama nimic nume propriu.

Aşa i s-a întâmplat şi lui Constantin Dumitriu (81 de ani), de la Blocul Mehid 2, care a vrut să reclame că de două săptămâni nu mai primeşte apă rece, deşi e cu plata la zi. „Am probleme medicale şi nu am apă, cum e posibil aşa ceva? Ba mi se mai cer bani de la asociaţie şi pentru branşament separat”, ne-a spus gălăţeanul. Carmen Tudor, comisar-şef adjunct al CJPC Galaţi (FOTO) spune că, atâta timp cât nu există un contract individual între proprietari şi furnizor, respectiv Apă-Canal, reclamaţiile în acest sens pot fi făcute doar în numele asociaţiei, printr-un reprezentant al acesteia.

Reclamaţii, dar tot degeaba?

Chiar şi aşa, depuse în numele asociaţiei, plângerile bun-platnicilor nu au garanţia câştigului de cauză, pentru că furnizorul sistează apa, dacă se încalcă nişte clauze din contract, respectiv neplata facturilor. Luna trecută, la CJPC a fost înregistră o reclamaţie privind sistarea apei reci, venită din partea din partea Asociaţiei de Proprietari 601. 31 de locatari bun-platnici, branşaţi separat (dar fără contracte individuale), reclamau, prin reprezentantul asociaţiei, că Apă-Canal le-a întrerupt apa rece. Între timp, Apă-Canal a reluat furnizarea apei (cauza era demontarea şi remontarea unor contori), iar obiectul plângerii nu mai era fondat. Totuşi, conform CJPC, oprirea apei ar fi fost oricum întemeiată, deoarece asociaţia respectivă are facturi neplătite din 2007, deci nu şi-a respectat contractul, aşa cum reieşea din documentele furnizate comisarilor de către Apă-Canal.

Citit 3045 ori Ultima modificare Miercuri, 04 Decembrie 2013 17:55

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.