Cititorii ne scriu: Cât costă femeia de serviciu pentru căţei?

Cititorii ne scriu: Cât costă femeia de serviciu pentru căţei?
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

În ultimii ani, haosul care domneşte în toate domeniile vieţii politice, economice, sociale şi culturale şi mai ales morale, a generat o gândire absurdă, diabolică din partea celor „puşi să gândească” şi să conducă, împotriva cetăţenilor care luptă pentru supravieţuire, fiind loviţi din toate părţile de legi, decrete şi ordonanţe dintre cele mai absurde. Una din ele este cea recentă (e drept, aplicabilitatea ei este facultativă) – legată de proprietarii de câini, care sunt puşi la plata întreţinerii, cu persoane în plus, pentru deţinerea de animale, pentru lumina pe casa scării, liftul şi femeia de serviciu.
Eu sunt proprietara a doi căţeluşi de rasă pechinez. Din luna decembrie 2013, am fost supusă la plata întreţinerii pentru lumina pe scară, liftul şi femeia de serviciu, pentru aceste vietăţi minuscule care mă însoţesc o dată pe zi afară. Căţeluşii, pentru nimic în lume, nu şi-ar face nevoile în casa scării, chiar dacă i-aş ţine o zi şi o noapte acolo.
Cu liftul nu se plimbă singuri. Şi, de vreme ce eu plătesc liftul pentru o persoană, cu ce ar împiedica aceste mici animale funcţionarea ascensorului? Ar plăti contribuabilii mai mult pentru că, la picioarele mele, în lift, se află şi un căţeluş? Şi dacă da, cât? Ce sumă ar trebui socotită, şi ce minte diabolică s-ar aşterne pe socotit asemenea absurdităţi?
La Asociaţia de proprietari nr. 176 din Mazepa, Bloc BR16A, scara 3, s-a luat hotărârea şi chiar s-a pus în aplicare, (cu un exces de zel demn de invidiat), ca să se reţină o sumă destul de consistentă pentru cele de mai sus. Administratorul blocului a alergat din uşă-n uşă, a făcut un tabel şi i-a pus pe oameni să semneze. A obţinut cu chiu cu vai, 30 de semnături din 44 de apartamente existente. Celelalte scări nu au acceptat această anomalie şi au refuzat să semneze. Numai la scara 3 s-a pus în aplicare hotărârea Primăriei şi numai faţă de persoana mea, deşi în scară mai sunt proprietari de câini.
Că trebuie să plătim şi stâlpii de iluminat din faţa blocului, am încercat să mă mângâi cu ideea, în fond e vorba de iluminatul stradal, public, dar cu lumina consumată de căţei pe scară şi cu plimbatul căţeilor singuri cu ascensorul nu sunt de acord în ruptul capului. Dacă se motivează că vin murdari pe lăbuţe de afară, când e noroi, ce să mai spunem de tălpile locatarilor? Ori s-a inventat pentru oameni, mersul pe aripi ca să nu se murdărească şi au rămas numai bieţii câini să împrăştie noroi la parterul şi pe casa scării la etajul unde locuiesc?
Toate acestea şi încă altele, au darul de a provoca un mare stres, mai cu seamă persoanelor în vârstă şi vulnerabile, care şi-aşa îşi socotesc până la ultimul leuţ, pensia, ca să-şi poată plăti facturile şi celelalte datorii care-i împovărează! Şi mai au o grijă primordială: să-şi cumpere medicamentele fără de care viaţa lor, şi-aşa pusă la grele încercări, ar fi primejduită.
Cezarina Adamescu - publicist, redactor Agero-Stuttgart

Citit 2264 ori Ultima modificare Duminică, 09 Martie 2014 20:01

20 comentarii

  • postat de @Claudiu
    Joi, 13 Martie 2014 21:16
    5.13.151.***
    o mica erata :

    Nu era mai bine sa recitesti cu atentie ce scrie femeia si sa contraargumentezi punctual ?
    0
    0
    Raportează
  • postat de @Claudiu
    Joi, 13 Martie 2014 21:11
    5.13.151.***
    Amice galatean, neica, modul tau de a gandi face parte dintr-un curent romanesc la moda, prin care se urmareste eutanasieri masive si repetate de maidanezi. Prea te simti inutil vizat, eu neacuzandu-te ca ai fi facut ce fals imi atribui in primele randuri din ultimul tau mesaj. Iar ca sa te impac recunosc si-mi asum asum tot ce spui despre mine, inclusiv despre starea mea psihica. Totusi daca ai sa fii mai atent , eu nu ti-am recomandat un psihiatru, din lipsa de competenta in acest domeniu ci o discutie relaxata cu un psiholog, eventual sociolog sau ziarist. Inflamarea ta e inutila.

    Recunosc ca am facut comentarii fiind total neimplicat si in afara situatiei relatate. Ca atare comentariile mele au fost cam ca ale celorlalti comentatori, caci nu toti suntem locatari ai scarii voastre. De aceea te inteleg ca esti cam inversunat iar eu n-am facut sa prezint decat niste principii generale.

    Din negura gandirii mele bolnave totusi iti mai transmit niste pareri : pisicii stiu ca isi marcheaza terenul prin jeturi urinare scurte dar suparatoare olfactiv dar atat felinele cat si canidele nu-si fac nevoile in spatii inchise, in afara situatiilor in care sunt sechastrate acolo timp mai indelungat, 5-10 ore; uneori nici atunci. Am si niste mici veterinari si as spune ca nu-s chiar in afara problemei.

    Nu-s atat de partea cateilor cum zici, n-am avut niciodata, dar stiu ca problema trebuie rezolvata in detalii, amanunte si nu intr-o pornire anti-caini, anti-pensionari, etc. Nu era mai bine sa recitesti cu atentie ce scrie femeia si sa contraargumentezi punctual.

    Si tot cu o sfortare de rationare a mintii mele morbide iti reproduc unele perle din ''putul gandiri'' cuiva : ,,Cainii, pisicile, etc, nu prea au ce cauta intr-o comunitate de oameni'' si ''dumneavoastra nu intelegeti care e diferenta dintre societatea umana din urma cu 2000 de ani si cea de acum, chiar aveti o problema de localizare in spatiu si timp''. Mai sa fie ! Oare cine-i autorul acestor minuni retorice ...''realiste'' ?

    Recunosc ca aveti acolo, in scara, o problema pe care trebuie s-o rezolvati cu echidistanta si deferenta; ti-am semnalat in postarile mele doar ca esti prea ''oparit'' in acel context particular. In fond nici nu stiu daca problema e una din Arad sau Braila. Ei, aici chiar ca-mi recunosc ''o problema de localizare in spatiu''.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Claudiu
    Joi, 13 Martie 2014 12:13
    82.137.8.***
    "Piretene", insasi pentru faptul ca ai inceput cu apelativul asta penibil spune multe despre nivelul tau 'telectual.

    Nu am facut nicio fixatie si nici nu vreau sa nasc nu stiu ce curent psihotic impotriva doamnei respective. Stiu multe lucruri despre doamna respectiva. Reale. Daca as fi vrut sa o atac ca persoana, as fi putut sa folosesc ceea ce stiu dar nu am facut asta, am atacat doar ideea si nu persoana.
    Propun, in urma emanatiilor tale filozofice, sa "crutam" de la plata cateii pechinezi ai doamnei Adamescu si astfel s-au rezolvat problemele din Galati.
    As putea sa-ti spun doar ca esti incoerent vis-a-vis de faptul ca aici vorbim de catei, nu de tei, nu de alte lucruri din Galati, nici de psihoze generale.
    Mesajul tau e plin de orice, mai putin de coerent si continut. La fel, suferi de aceeasi boala. Ataci persoana si nu ideea.
    Deraiezi si tu atat de tare de la realitate incat stau si ma intreb daca nu cumva, propunerile medicale ti-au venit ca o obisnuinta zilnica ce te priveste fix pe 'mneata.
    Inainte sa recomanzi altora ceva, gandes-te ce ti s-ar potrivi tie. Ca aia e problema noastra. Ne doare grija de altii si ne pierdem tocmai pe noi din vedere.
    Simplu. Catel, bloc, vecini, latra, pisu, ca.c.a. Masuri, ca sa nu-i interzica patrupedele, macar sa plateasca pentru mizeria facuta de ele.
    Ca idee. Pentru un copil, se plateste. Pentru un caine sau mai multi, de ce nu?!? Cine face zilnic, constant, mai multa mizerie?!?
    Numai daca esti caine la propriu ai putea fi de partea cateilor. Catei pe care de altfel ii admir, ii plac, am avut. Dar nu la bloc, nu cu mine in casa, nu cu mine in pat ca atunci se poate interpreta ca-i placem prea mult. Nu mai spun de paraziti, boli, alea, alea, care le pot lasa prin zonele comune de tranzitare unde sunt si copii. Si daca ti s-ar imbolnavi copilul de asa ceva... as vrea sa te vad atunci cat de destept esti.
    0
    0
    Raportează
  • postat de @Claudiu
    Miercuri, 12 Martie 2014 14:55
    5.13.162.***
    Prietene, facusi o fixatie cu tanti-ta ''Adamescu'. Nici macar nu sunt de acelasi sex cu d-sa si nici n-o cunosc.
    Mi-e teama ca esti unul din cei ce nu stie decat sa scrie corect gramatical si sa se astepte in rest la fel de fel de susanele, intrigi, sicane, barfe.

    Dar ce bogat esti in idei.
    Deci societatea umana nu mai suporta in interiorul ei animale domestice de 2000 de ani. Trebuie poate, in acelasi spirit pudibond, sa taiem si toti copacii, in acest sens actuala administratie facand un prim pas cu defrisarile teilor de pe Domneasca si Brailei. Sa fie curat; totul beton si blocuri si strazi pt. masini, nu oameni. Dupa tine modernitate inseamna a fi motorizat si on line.

    Te superi ca te atac la persoana si nu in idei care insa-s atat de filfizoane si ... evident sar peste un epitet deloc magulitor.

    Exista un exces de democratie, o voce populara excesiva care a adus de-a lungul vremii numai necazuri. Ai dreptul democratic de a vorbi si atat, deci nu si a fi luat in seama cu toate prapastiile debitate. Inc-o data iti spun ca psihoza, isteria de grup nu trebuie aprobata. O fi acest termen greu pt. tine dar iti sugerez sa te adresezi unui psiholog, psihiatru sau sociolog, chiar si unui ziarist pt. lamuriri. E greu de priceput, nu ?
    2
    0
    Raportează
  • postat de Claudiu
    Miercuri, 12 Martie 2014 13:49
    82.137.11.***
    Doamna Adamescu, nu mai umblati cu cioara vopsita ca nu sunteti dumneavoastra ca nu tine.
    Apoi, lasati doamna compatimirea.

    Daca dumneavoastra nu intelegeti care e diferenta dintre societatea umana din urma cu 2000 de ani si cea de acum, chiar aveti o problema de localizare in spatiu si timp.

    Nu emiteti consideratii referitoare la ce era in urma cu 2000 de ani ca nu mai sunt valabile in prezent.
    Mergeti pe scara blocului in care locuiti si strangeti semnaturi ca vecinii dumneavoastra va impartasesc punctul de vedere. Ca sunt de acord ca e un abuz si ca nu trebuie sa platiti, atat dumneavoastra cat si ceilalti doi vecini care au animale de companie, pentru mizeria facuta, mai mult sau mai putin, de acestea.

    Si ca sfat. Incercati sa atacati ideea si nu persoana si nu mai veniti cu abureli cum ca nu sunteti doamna Adamescu. Pur si simplu anumite fraze ale dumneavoastra nu le inteleg 80% dintre cititori pentru ca nu stapanesc sensul si intelesul cuvintelor folosite de dumneavoastra.
    Daca nu dumneavoastra postati, atunci e vreun coleg de... arta.
    1
    2
    Raportează
  • postat de @Claudiu
    Marți, 11 Martie 2014 22:48
    5.13.233.***
    Pt. pastrarea unei minime decente va incunostiintez ca nu-s d-na Adamescu.

    Din pacate criteriul cantitativ e o aberatie in unele cazuri, inclusiv asta. Caci opinii de masa bazata pe argumente false s-au mai inregistrat si nu e cazul sa fac eu un scurt remember istoric aici, sperand sa intelegeti la ce ma refer.

    ''Cainii, pisicile, etc, nu prea au ce cauta intr-o comunitate de oameni'' mai afirmati. Aoleo, mare gogomanie nene. Pai eu stiu ca de cand e lumea lume, dintotdeauna si-n toate locurile, omul a trait cu animale langa el.Dintotdeauna si peste tot. Sa va trimit dovezi ? Nu cred ca e cazul.
    Sunt de acord ca numarul de maidanezi trebuie redus drastic, ca la bloc animalele domestice care-si marcheaza teritoriul produc un disconfort olfactiv, dar o solutie nu intrevad aici.

    Insa ultimile 2 fraze ale dvs., Claudiu, is cu totul stranii si denota o conceptie abrutizata de un fel de realism primitiv, post-comunist, tipic pt. un becali abrutizat, mitocan.

    Primiti va rog toata compatimirea mea de care stiu ca nu va sinchisiti, ba o si dispretuti, probabil.
    2
    0
    Raportează
  • postat de jiji
    Marți, 11 Martie 2014 14:17
    91.208.234.***
    Stimata doamna!
    Nu incercati sa intrati in mintea securistilor si comunistilor si sa descoperiti cum le caca mintea diverse aberatii.
    Actionati asociatia in instanta fie prin contestarea horatarii (daca exista) care a stabilit ca trebuie sa platiti, fie prin contestarea listei de plata afisata si in care trebuie sa se justifice fiecare leu cerut de la proprietar.
    Pot sa pun pariu ca in momentul in care vor primi citatia vor schimba brusc placa.
    Plansul pe la ziar nu ajuta cu nimic. Actionati in instanta!
    3
    1
    Raportează
  • postat de Claudiu
    Marți, 11 Martie 2014 12:54
    82.137.10.***
    Doamna Adamescu, m-ati acuzat de o realitatea plina de ifose. Nu doamna, nu am nicio rautate. Urmariti si restul parerilor si o sa vedeti ca problema e mult mai simpla. Cainii, pisicile, etc, nu prea au ce cauta intr-o comunitate de oameni.
    Lasati doamna arta, poezia, filmul. Viata, dupa cum stiti, bate filmul.
    Asa si aici, dincolo de mesajele dumneavoastra induiosatoare este realitatea pipiului si cacaului de animale de pe scara blocului, din jurul blocului, etc. Deseori se intampla ca sa fie cate un vecin care chiar calca in "realitatea" descrisa anterior si duce cu el in casa gratia si gingasia urat mirositoare a acestor animalute.
    Va inteleg dragostea pentru animale, sensibilitatea pentru ele dar, puneti la un rang superior sensibilitatea pentru oameni, pentru copii, da, fix cei care calca in fecalele si urina acelor animale gingase.
    Problema e complexa si are multe aspecte. Daca taceati, filozof ramaneati. Asa, cu subiectul asta, ati deschis cutia Pandorei si din pacate, nu exista comanda "undo" ca la calculatoare.
    E frumos sa vorbiti despre animalute deosebite, din pacate realitatea nu e deloc asa gratioasa. Poate daca ati fi mai ancorata in realitate si nu ati ramane in poezie... vorba aia, fara poezie, viata e pustiu...
    1
    3
    Raportează
  • postat de Un locatar
    Luni, 10 Martie 2014 21:09
    78.97.254.***
    Pe scara noastra sunt locuite 8 apartamente dar in schimb avem 3 caini de rasa care sunt scosi de mai multe ori pe zi afara, iar unii nu se pot "tine" pana jos si parfumeaza toata scara, daca reusesc sa nu se urineze,cand ies din scara WC-UL lor este pe scarile de la intrare sau sub geamul vecinilor de la parter.Si atunci sa vezi priveliste:proprietarul il tine de lesa si se uita cu atentie sa vada cum a facut "copilul",are diaree, este constipat sau a eliminat parazitii,comentarii care sunt facute cu alti stapani de caini.Tot ei au pretentia la femeea de serviciu sa spele scara in fiecare zi desi odraslele lor fac o mizerie mai mare decat toti locatarii .Inchipuitiva cum aratau scarile cand a in zilele cu ploaie.
    0
    6
    Raportează
  • postat de maria
    Luni, 10 Martie 2014 20:21
    89.137.228.***
    Daca stai de vorba cu doamna ADAMESCU , iti dai seama ce este cu ea .ISI scoate cainii odata pe zi iar in rest cainii fac nevoile in casa . In jurul ei emana un parfum??!!....
    0
    3
    Raportează
  • postat de @Angel
    Luni, 10 Martie 2014 16:04
    5.13.151.***
    Angel, esti in eroare, in deplina ilogica. Fa un efort, mai intreaba si pe altii si corecteaza-te. Noi am facut suficiente eforturi pt. a te ajuta.
    2
    1
    Raportează
  • postat de ariciul
    Luni, 10 Martie 2014 16:03
    5.13.148.***
    baaaa?cateii nu au ce cauta in apartamente.OAMENII stau in apartamente.nu pasarile,nu pisicile,nu dulaii.ca imi iau si eu un porc si doua capre,iar in balcon patru gaini si un cucos,sa pot supravietui,ca bani nu pre mai sant,si de muncit degeaba numa prostii o mai fac in ziua de azi.adica pi salariul minim.iar cucoana care in mod normal iese cu aratarile ei afara ,iese anume pentru pechinejii ei,iar asta e consum in plus decat atunci cand ar iesi doar pentru e.ca de strans dupa ei sigur nu o face ,ca doar nu se injoseste ditai mastera de catai pana acolosa.
    4
    9
    Raportează
  • postat de Angel
    Luni, 10 Martie 2014 14:03
    194.105.20.***
    daca un caine se caca pe scara blocului n-o sa vii tu, proprietar emancipat de animal de companie, sa strangi dupa el. O sa vina tot femeia de serviciu care e platita de prostii care nu au caini dar s-au gandit in inconstienta lor sa faca copii. Acum ai inteles logica?
    2
    8
    Raportează
  • postat de stefan
    Luni, 10 Martie 2014 12:55
    84.117.40.***
    @Angel. Sotia ta o sa nasca un catel?? Daca e om, sigur va fi trecut la intretinere.
    0
    7
    Raportează
  • postat de stefan
    Luni, 10 Martie 2014 12:52
    84.117.40.***
    O cretinitate. Unii ,,administratori'' au depasit cu mult limita de prostie legala. Doar ca in acest caz este si frauda, furt din buunarul unui locatar. Daca maine strange 30 de semnaturi administratorul in care lumea se declara de acord sa-i taie capul femeii, cum facem?? Legea spune: costul utilitatilor se imparte la numarul de locatari. Si de ce sa plateasca doar cei cu caini?? Pai sa plateasca si aia care au viermi intestinali, aia care au paduchi. Sa facem un recesamant al viermilor si paducghilor si sa-i punem la intretinere. Si papagali, pisici, soareci. Ca asa vrea mocofanu ca in blocu lu ma-sa sa fie el legea.
    4
    6
    Raportează
  • postat de Angel
    Luni, 10 Martie 2014 11:10
    194.105.20.***
    Apropo: doamna isi scoate cateii afara, unde, banuiesc, isi fac nevoile. Conform HCL 307 din 27.07.2006, art 20, punctul b), strange cumva in urma lor?
    2
    12
    Raportează
  • postat de @Claudiu
    Luni, 10 Martie 2014 09:37
    5.13.202.***
    Si totusi d-le Claudiu, ce judecata au cei de pe scara de impun asemenea taxe absurde ? Daca pe toti i-a apucat o psihoza de grup, colectiva, eu nu am de gand sa ma raliez unei anomalii de gandire. Iar ca dansa e ''talentata'' la scris si ''poeta'' nu inseamana ca din start trebuie redusa la tacere. E drept ce spuneti , ca principiu, ca ''asta e traiul in comun, plin de compromisuri'' dar daca a dat strechea in 3/4 din vecini nu inseamna ca trebuie sa ma supun umil nebuniei de grup. Asta si inseamna democratie, libertatea de a protesta si contesta. Omul umil si supus din principiu e comod pt. comunitate dar nu un bun cetatean ci o leguma, un ins de cauciuc, tembel.

    Iar din randurile dvs. razbate o rautate plina de ifose, sfatoasa pana si-n privinta ziarului. Va recomand sa fiti mai retinut si mai autocritic, altfel trebuind sa-i pedepsim pe cei de la VL si sa ridicam superbei dvs. gandiri o statuie.
    9
    2
    Raportează
  • postat de Claudiu
    Luni, 10 Martie 2014 08:53
    82.137.9.***
    Doamna Cezarina Adamescu minte in mai multe privinte.
    Pe scara dansei sunt trei apartamente in situatie similara cu a dansei. Oamenii aia nu au comentat nimic dar dansa, ca o poeta ce e, ii place a scrie versuri.
    Nu exista nicio lege care sa reglementeze problema cateilor si este decizia celor din scara daca plateste sau nu, daca are voie sau nu sa detina animale de companie. Asta e traiul in comun, plin de compromisuri. Nu exista o lege care sa reglementeze toate aceste compromisuri.
    Iar voi, cei de la Viata Libera, ar fi bine sa va documentati inainte de a permite publicarea oricarui articol.
    Daca doamna Adamescu e talentata la scris, face un articol induiosator si lacrimogen, nu inseamna ca merita publicat. Trebuie ca acel articol sa fie conform cu realitatea. Ceea ce, in cazul de fata, e o mare minciuna.

    Doamna Cezarina, ramaneti la poezii, poate acolo sunteti mai talentata.
    2
    10
    Raportează
  • postat de Angel
    Luni, 10 Martie 2014 08:32
    194.105.20.***
    Sotia mea o sa nasca peste cateva zile. Abia astept sa ma cert cu administratorul daca il trece la intretinere
    3
    7
    Raportează
  • postat de catel la bloc
    Luni, 10 Martie 2014 08:28
    86.126.25.***
    Intrebare pentru respectiva doamna...
    1. S-a intrebat ca poate prezenta animalelor in bloc deranjeaza?
    2.Ce ar fi daca fiecare locatar ar avea cate un caine in casa ???...nu doi...chiar zilele trecute ma gandeam sa imi cumpar un miel sa il tin la bloc...ce draq.
    3.Stiti ca un copil abea nascut este trecut la plata intretinerii???
    Eu spun sa va reveniti. :)
    3
    13
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.