Gălăţenii vin cu jalba-n proţap, dar nu îşi cunosc drepturile

Gălăţenii vin cu jalba-n proţap, dar nu îşi cunosc drepturile
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Cu aproximativ 1.200 de reclamaţii depuse pe tot parcursul anului trecut la Protecţia Consumatorului, gălăţenii se numără printre cetăţenii destul de activi când vine vorba de încălcarea drepturilor lor, cel puţin comparativ cu cei din alte judeţe. Reprezentanţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Galaţi spun, totuşi, că numărul celor care depun reclamaţii nesoluţionabile sau neîntemeiate rămâne destul de ridicat, semn că există în continuare destule lacune în cunoaşterea legislaţiei.

Înainte de reclamaţie, verificaţi condiţiile garanţiei

De exemplu, 80 dintre cele 420 de reclamaţii care au vizat neconformităţi ale produselor nealimentare (telefoane, tablete etc) s-au dovedit a fi nesoluţionabile, iar alte în jur de 70 de petiţii au fost neîntemeiate. „Procentul mare de astfel de reclamaţii poate fi motivat prin necunoaşterea sau cunoaşterea incompletă a legislaţiei în vigoare privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate. Reclamaţiile neîntemeiate au fost în principal cele care au vizat defectarea produselor din cauza utilizării lor necorespunzătoare, caz în care şi-au pierdut garanţia. De exemplu, tablete defecte după ce au fost scăpate din mână sau telefoane mobile stricate în urma contactului cu lichide”, spune Carmen Tudor, comisar şef-adjunct în cadrul CJPC Galaţi.

Sfaturi pentru gălăţeni

În cazul comercializării produselor de folosinţa îndelungată, acestea trebuie sa fie însoţite de certificatul de garanţie, cartea tehnică ori de instrucţiunile de folosire, instalare, exploatare, întreţinere, eliberate de producător. Când se defectează un produs aflat în garanţie, consumatorul trebuie să se adreseze în primul rând vânzătorului. De asemenea, consumatorul are dreptul de a solicita acestuia în primul rând repararea produsului, fără plată, iar dacă nu este posibil, înlocuirea produsului. Orice reparaţie sau înlocuire va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris (de obicei este notată pe certificatul de garanţie), între vânzător şi consumator, aceasta neputând depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului. Informarea vânzătorului asupra defectării produselor trebuie să fie făcută în scris, printr-o sesizare sau prin proces verbal de predare–primire. La primirea produsului reparat, e obligatoriu să se înscrie data recepţiei acestuia pe procesul verbal de predare.

 

Citit 1097 ori Ultima modificare Vineri, 14 Martie 2014 15:38

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.