De ce (nu) se mai plâng pacienţii?

De ce (nu) se mai plâng pacienţii?
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* La trei luni şi jumătate de la inaugurare, numărul sesizărilor adresate Ministerului Sănătăţii prin linia „Ce te doare?” a scăzut de la 2.400 pe lună la puţin peste o mie * Unele dintre plângeri privesc activitatea medicilor de familie * Altele, preţurile medicamentelor şi ale tratamentelor * La Ministerul Sănătăţii se trimit mai nou şi sesizări privind probleme… imobiliare *

Per total, la numărul de telefon cu apelare gratuită 0800.800.885. şi la adresa de email Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. s-au înregistrat, începând de pe 31 martie până pe 14 aprilie, doar 507 mesaje, cu 100 mai puţine faţă de aceeaşi perioadă a lunii precedente.

Între timp, entuziasmul reclamanţilor a scăzut vizibil. Vă reamintim că, încă de la lansare, linia telefonică s-a blocat pentru o scurtă perioadă de timp - atât de nerăbdători erau românii să-şi spună păsurile guvernanţilor!

În ianuarie, prima lună de funcţionare a serviciului, s-au înregistrat nu mai puţin de 2.400 de mesaje. Acum, că numărul reclamaţiilor a scăzut, întrebare care ne vine pe buze este următoarea: avem într-adevăr mai puţini pacienţi nemulţumiţi sau până şi reclamanţii înfocaţi şi-au pierdut încrederea în sistemul sanitar românesc şi au renunţat să mai înroşească firul?

Ar fi binevenită, din partea Ministerului Sănătăţii şi o statistică referitoare la numărul de reclamaţii soluţionate deja.

Potrivit comunicatului emis recent de către Ministerul Sănătăţii, multe mesaje primite în luna aprilie fuseseră trimise de pacienţi care doreau să afle în ce condiţii şi contra căror costuri pot medicii de familie să consulte la domiciliul pacientului. Carevasăzică, nu era vorba atât despre nemulţumiri, cât despre nelămuriri născute din lipsa de comunicare a pacientului cu medicul de familie. Astfel de întrebări am primit şi noi, recent, la redacţie şi le-am răspuns cititorilor noştri, al momentul respectiv.

Alte reclamaţii se referau la faptul că unii dintre medicii de familie nu prescriu reţete compensate sau gratuite sau nu emit solicitări de sprijin pentru pacienţii care au nevoie de transplanturi sau alte tratamente la clinici medicale din străinătate.

Un subiect „fierbinte” a fost legat de preţurile medicamentelor şi ale tratamentelor medicale. Evident, în acest sens au fost exprimate, în principal, nemulţumiri.

Au fost şi reclamanţi care s-au plâns că nu au în apropiere nici măcar un singur cabinet medical, dar şi unii care au anunţat că nu-şi pot revendica anumite imobile, chiar dacă sau tocmai pentru că au un handicap de un fel sau altul. Evident, astfel de probleme depăşesc competenţa Ministerului Sănătăţii.

Citit 691 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.