Evaluaţi acest articol
(4 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

După o scurtă pauză, în această săptămână revenim cu forțe proaspete și, cu picioarele pe pământ, vă oferim o altă perspectivă a mecanismelor corpului uman.

Talpa este principalul punct de întâlnire al corpului tău cu solul, fiind formată din 28 de oase, 33 articulații, 40 de mușchi și sute de receptori senzoriali, tendoane și ligamente. Mii de receptori neurologici trimit informații creierului tău prin intermediul tălpii, fiind totodată locul unde multă lume simte dureri.

Pentru a preîntâmpina diverse afecțiuni ale tălpii, este recomandat umblatul cât mai mult timp desculț. Există și antrenamente specializate, denumite ”barefoot” (desculț), antrenamente ce stimulează conexiunea dintre talpă, genunchi, șold și mijloc, ceea ce duce la o biomecanică mai bună!

Îți poți decontracta și antrena mușchii tălpii prin câteva exerciții simple, ușor de executat oriunde, cu condiția să fii desculț.

* Rulează talpa folosind o minge de tenis sau de baseball, precum în figura 1, înainte și înapoi pe toată lungimea tălpii, apăsând cu fermitate. În momentul în care simți un punct dureros, inspiră - expiră și mișcă talpa stânga-dreapta de câteva ori. Fă asta timp de trei minute pe fiecare talpă și bucură-te de rezultate;
* Stai desculț pe podea, depărtând degetele de la un picior; apoi, apasă în degetul mare, încercând să le ridici pe celelalte patru. Repetă de 20 de ori, pe urmă treci la celălalt picior și execută câte trei serii pe fiecare picior;
* Repetă exercițiul de mai sus, de data asta apăsând în cele patru degete și ridicându-l pe cel mare;
* Adună un prosop de pe podea cu degetele și ridică-l. Încearcă de 10 ori pe fiecare picior și fă, de asemenea, câte trei serii.

”Nu uitați de sloganul meu: Nu stăm acasă, suntem activi acasă!”, ne transmite gălățeanul.

AICI, puteți urmări mai multe filmări cu exercițiile propuse de Vlad.

Vlad Mihăilă s-a născut în Galați, a practicat timp de 12 ani baschetul la clubul Phoenix, a absolvit kinetoterapie la Universitatea ”Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca și a urmat o serie de cursuri de specializare în diverse tehnici de antrenament sau recuperare după accidentări. Vlad a fost, timp de trei ani, kinetoterapeut al clubului U-BT Cluj, iar acum este colaborator la un studio clujean de fitness și spa.

Citit 815 ori Ultima modificare Marți, 21 Aprilie 2020 11:06

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.