”Sport acasă” cu Vlad. Păzește-ți spatele! (VIDEO)

”Sport acasă” cu Vlad. Păzește-ți spatele! (VIDEO)
Evaluaţi acest articol
(4 voturi)

În această perioadă, în care statul reprezintă principal “activitate”, observăm că durerea de spate își face simțită prezența tot mai des. Această durere nu este o cauză, ci este un efect, tocmai de aceea trebuie tratată ca atare.

Aceasta înseamnă că antiinflamatoriile, calmantele sau unguentele cu efect local nu vor rezolva problema. În schimb, durerea fiind efectul unei probleme aflate în altă parte, dacă ne vom adresa acesteia cu anumite exerciţii fizice vom observa că va dispărea.

Cauzele care provoacă durerile pot fi imobilitatea șoldurilor, inactivitatea musculaturii din talpă și a fesierilor, inactivitatea unor mușchi din zona abdominală. Vă prezint așadar câteva exerciții simple care pot ajuta:

* Contracție la nivelul abdomenului: Ne așezăm pe spate, îndoind unul dintre genunchi și plasând mâna opusă sub nivelul coloanei lombare (ca în foto 1). Inspirăm adânc pe nas, extinzând abdomenul (nu toracele), iar în momentul în care începem să expirăm, împingem buricul spre coloană, pentru a evita hiperextensia coloanei lombare (arcuirea ei). Menținem tensiunea și ridicăm capul de la sol cu bărbia în piept timp de cinci secunde. Repetăm de 10-12 ori pe fiecare parte;

* Bird dog: Ne așezăm pe palme și genunchi, formând un dreptunghi sub nivelul trunchiului. Având abdomenul și fesierii în contracție, strângem un pumn și îl împingem departe de corp împreună cu piciorul opus (pumn drept - picior stâng și invers, vezi foto 2), menținând poziția timp de cinci secunde. Lucrăm alternativ, de 10-12 ori, câte 3-4 serii;

* Dead bug: Ne așezăm pe spate, cu genunchii îndoiți deasupra șoldurilor și brațele îndoite deasupra umerilor (asemănător exercițiului bird dog, doar că stăm pe spate). Strângem abdomenul, evitând hiperextensia lombară și împingem o diagonală cât mai departe de corp, menținând tensiunea în abdomen (brațul drept - piciorul stâng și invers, vezi foto 3). Repetăm de 10-12 ori, câte 2-3 serii.

”Nu uitați de sloganul meu: Nu stăm acasă, suntem activi acasă!”, ne transmite gălățeanul.

AICI, puteți urmări mai multe filmări cu exercițiile propuse de Vlad Mihăilă, kinetoretapeutul gălățean stabilit la Cluj.

Citit 1791 ori Ultima modificare Joi, 23 Aprilie 2020 23:54

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.