Nouă fotbalişti de la Oţelul sunt de aseară într-un tren blocat în nămeţi, în judeţul Buzău (UPDATE)
Foto: Foto: Bogdan Codrescu

Nouă fotbalişti de la Oţelul sunt de aseară într-un tren blocat în nămeţi, în judeţul Buzău (UPDATE)
Sergiu Costin şi medicul Mihai Troacă, în gara din Galaţi, aseară, înaintea plecării
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

UPDATE, ORA 20:00: Trenul care ar fi trebuit să ajungă în această seară la Galaţi se află blocat în apropierea haltei Surdila Găiseanca, la câţiva kilometri de Făurei. Există informaţii potrivit cărora se încearcă aducerea unei noi locomotive cu ajutorul căreia trenul să ajungă la Galaţi. 


UPDATE, ora 13.50: În continuare, trenul este blocat în câmp, lângă localitatea C.A. Rosetti. La trei ore după ce s-a luat decizia ca acesta să fie întors la Făurei şi redirecţionat pe ruta Tecuci - Mărăşeşti - Buzău, tot nu s-a reuşit punerea în aplicare a acestei soluţii.


 

CITIŢI ŞI: Prefect Buzău: „Nici cu şenilatele nu putem ajunge la trenul blocat”

Trenul de Bucureşti, care a plecat luni seară, la ora 18.10, din Galaţi şi în care se află nouă fotbalişti de la Oţelul, alături de maseurii şi medicul echipei, se afla astăzi, la ora 10.00, blocat în nămeţi de câţiva metri înălţime în plin câmp între Făurei şi Buzău, în apropierea localităţii C.A. Rosetti, ! Garnitura InterRegio a staţionat aseară câteva ore în gara din Brăila, aşteptând un plug care să îi deschidă calea spre Buzău. Pe drum, trenul a preluat vagoanele unor alte garnituri înzăpezite, dar s-a oprit la C. A. Rosetti, unde plugul din faţă a întâlnit un sul imens de zăpadă pe care nu l-a putut îndepărta.


Aflat în tren, Sergiu Costin, căpitanul echipei Oţelul, ne-a spus că totul este generat de vântul extrem de puternic care viscoleşte zăpada, mărturisind că troiene atât de uriaşe nu a mai văzut niciodată. „Viscolul aduce zăpada de pe câmp continuu, mai are un pic şi acoperă complet geamurile vagoanelor. Ni s-a spus că în faţă sunt troiene de cinci metri iar plugul pe care l-am avut ca premergător nu mai face faţă şi că se aşteaptă să vină un altul, mai puternic, de la Buzău”, ne-a spus Costin.

„Sunt oameni de 30 de ore în acest tren”

Cei de la Oţelul ne-au spus că pe drum au făcut joncţiunea cu alte trenuri, aflate pe drum de luni dimineaţă, plecate din Galaţi şi Constanţa. „Sunt oameni în tren de 30 de ore, care au plecat din Constanţa luni dimineaţă la ora 6. Singura consolare este că avem căldură în vagoane”, a adăugat Costin.

Cei nouă fotbalişti de la Oţelul urmau să plece în această dimineaţă, la ora 8.00, de pe aeroportul  Băneasa, într-un cantonament în Spania. Restul delegaţiei gălăţene, care rămăsese în Bucureşti de sâmbătă, de când s-a întors din Cipru, a decolat spre Valencia fără probleme.

Munţi de zăpadă pe o lungime de zece kilometri

„Trenul InterRegio 1574 Galaţi - Bucureşti se află la C. A. Rosetti, în spatele plugului. A întâlnit un sul de zăpadă cu o lungime de zece kilometri şi cu o înălţime de cinci metri”, a declarat, cu puţin timp în urmă, directorul Centrului Comercial de Călători, Ştefan Costin.

Potrivit aceleiaşi surse, dintre garniturile care urmau să plece marţi dimineaţă din Galaţi a plecat doar un tren InterRegio către Bucureşti, la 9.20, cu o întârziere de peste trei ore faţă de ora programată pentru că a aşteptat sosirea unui plug. Acesta circulă pe o altă rută, Galaţi - Tecuci - Buzău - Ploieşti - Bucureşti, pentru a evita, pe cât posibil, porţiunile afectate de viscol de pe rutele clasice. În cursul zilei de marţi mai sunt programate să plece din Galaţi câteva trenuri spre Iaşi, Mărăşeşti şi Făurei.

Trenul ar putea fi întors la Făurei

Directorul Centrul Regional de Exploatare, Întreţinere şi Reparaţii din Galaţi al CFR SA, Ionel Filimon, a declarat că această garnitură ar putea fi întoarsă la Făurei şi redirecţionată pe rută ocolitoare, prin Tecuci! „Cred că o să aducem acest tren înapoi, în Făurei şi îl trimitem spre Bucureşti prin Tecuci – Mărăşeşti – Buzău – Ploieşti. Porţiunea în care se află acum este complet blocată, situaţia se prezintă mult mai rău decât ieri”, a declarat Ionel Filimon.

Citit 2289 ori Ultima modificare Marți, 07 Februarie 2012 20:06

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.