Vânzări de „Black Friday”, estimate la peste 400 de milioane de euro

Vânzări de „Black Friday”, estimate la peste 400 de milioane de euro
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Încasările generate de cumpărăturile realizate de către români, în ediţia din acest an a "Black Friday", vor depăşi 400 de milioane de euro, după ce, în 2021, suma a fost în jurul a 350 milioane de euro, arată estimările consultanţilor Frames.

Potrivit unei analize de specialitate, cea de-a 12 ediţie a "Black Friday" debutează, în România, sub auspiciile inflaţiei, însă "teama de scumpiri va genera, în mod paradoxal, una dintre cele mai bune perioade de shopping din ultimii ani" şi "va fi, probabil, ultimul bal înainte de criza economică spre care ne îndreptăm". În ceea ce priveşte valoarea medie a coşului de cumpărături, în online, aceasta va trece de nivelul de 500 de lei, faţă de 450 de lei cât a fost anul trecut.

În 2021, piaţa comerţului electronic din România a fost estimată la 6,2 miliarde de euro, în creştere cu 11% faţă de 2020, vânzările de la nivel local reprezentând jumătate din totalul realizat la nivelul Europei de Est, potrivit unui studiu Ecommerce Europe şi EuroCommerce.

În acest context, pentru 2022, specialiştii susţin că numărul comenzilor realizate de pe telefonul mobil va creşte cu cel puţin 15%, după ce, în 2021, comenzile de "Black Friday" de pe telefonul mobil le-au depăşit pe cele de pe desktop (64,1%), iar procentul din valoarea totală a comenzilor a trecut de 56,2%.

În România, ziua de "Black Friday 2022" a fost stabilită pentru data de 11 noiembrie, moment în care marea majoritate a retailerilor vor lansa oferte speciale. Cu toate acestea, în prezent, există companii care au dat deja startul reducerilor, pe care le vor oferi timp de mai multe săptămâni.

Citit 362 ori Ultima modificare Duminică, 06 Noiembrie 2022 16:07

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.