Cum verificăm facturile primite la energie

Cum verificăm facturile primite la energie
Evaluaţi acest articol
(5 voturi)

Consumatorii finali care au neclarităţi cu privire la valoarea facturii trebuie să se adreseze în primul rând furnizorului, care este obligat să ofere explicaţii clare, apoi, dacă nu sunt mulţumiţi de răspuns, să depună plângeri la Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE), la alte instituţii şi chiar în justiţie, se arată într-un comunicat al autorității, remis, miercuri, Agerpres.

ANRE recomandă clienţilor să încheie o convenţie de consum cu furnizorul de energie electrică/gaze naturale, să solicite citirea lunară a contorului, să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis, să verifice în contract perioada în care trebuie transmis furnizorului indexul şi să beneficieze de mecanismul autocitirii pentru a evita facturarea unui consum estimat şi ulterior regularizarea acestuia, să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis și să nu ignore notificările transmise de furnizorul de energie privind modificarea condiţiilor contractuale, în special modificarea preţurilor/tarifelor.

Dacă aceste modificări nu respectă condiţiile prevăzute în contract (preţ fix pe o anumită perioadă de timp), clientul final are dreptul să sesizeze ANRE sau alte instituţii care au atribuţii în acest sens, chiar şi instanţa de judecată.

"Precizăm că, în cazul clientului casnic, dacă în urma regularizării suma plătită de acesta în plus este mai mare de 100 lei, atunci furnizorul este obligat să restituie suma plătită de către client în termen de 5 zile de la data emiterii facturii de regularizare. Sumele sub această valoare vor fi compensate în contul facturilor următoare", se mai arată în comunicatul reglementatorului din energie.

Citit 3355 ori Ultima modificare Joi, 13 Ianuarie 2022 22:00

Mai multe din această categorie:

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.