Cum verificăm facturile primite la energie

Cum verificăm facturile primite la energie
Evaluaţi acest articol
(5 voturi)

Consumatorii finali care au neclarităţi cu privire la valoarea facturii trebuie să se adreseze în primul rând furnizorului, care este obligat să ofere explicaţii clare, apoi, dacă nu sunt mulţumiţi de răspuns, să depună plângeri la Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE), la alte instituţii şi chiar în justiţie, se arată într-un comunicat al autorității, remis, miercuri, Agerpres.

ANRE recomandă clienţilor să încheie o convenţie de consum cu furnizorul de energie electrică/gaze naturale, să solicite citirea lunară a contorului, să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis, să verifice în contract perioada în care trebuie transmis furnizorului indexul şi să beneficieze de mecanismul autocitirii pentru a evita facturarea unui consum estimat şi ulterior regularizarea acestuia, să verifice dacă facturarea s-a efectuat potrivit indexului transmis și să nu ignore notificările transmise de furnizorul de energie privind modificarea condiţiilor contractuale, în special modificarea preţurilor/tarifelor.

Dacă aceste modificări nu respectă condiţiile prevăzute în contract (preţ fix pe o anumită perioadă de timp), clientul final are dreptul să sesizeze ANRE sau alte instituţii care au atribuţii în acest sens, chiar şi instanţa de judecată.

"Precizăm că, în cazul clientului casnic, dacă în urma regularizării suma plătită de acesta în plus este mai mare de 100 lei, atunci furnizorul este obligat să restituie suma plătită de către client în termen de 5 zile de la data emiterii facturii de regularizare. Sumele sub această valoare vor fi compensate în contul facturilor următoare", se mai arată în comunicatul reglementatorului din energie.

Citit 3059 ori Ultima modificare Joi, 13 Ianuarie 2022 22:00

Mai multe din această categorie:

2 comentarii

  • Joi, 13 Ianuarie 2022 02:38
    92.86.79.***
    Sa verifice, sa verifice, sa verifice: ce a facut Electrica, ce a facut Engie, ce a facut Apa Canal, si ce sa mai faca consumatorul? Astia nu au sefi? Astia vin beti la serviciu? Ba gresesc NLC-ul, ba pun indexul din burta, ba nu se uita pe conventia de consum, etc. Ia sa-i dea afara pe astia de tot gresesc, sa ramana fara papica si sa vezi cum n-o sa mai greseasca. Mai lasati-ne sa ne vedem de viata noastra nu sa verificam daca altii si-au facut treaba. Astora nu li se cere sa lucreze intr-un Sistem de asigurarea calitatii? Sa ne dea cota parte din salariul lor si atunci ii verificam.
    1
    35
    Raportează
  • postat de CETATEAN
    Miercuri, 12 Ianuarie 2022 23:04
    46.97.170.***
    ÎN CE LUME TRĂIM? Persoana care se ocupă de citirea contoarelor de energie electrică E.ON solicită clienților un scaun pentru a putea ajunge să citească indexul. Angajata SC MSC OPERATIONAL SA, având maxim 1,60 înălțime se suie încălțată pe scaunele clienților și citește contorul. Niciodată nu respectă programul afișat, vine cu o intârziere chiar și de 2 ore - nici macar nu are bunul simt să își ceară scuze, dimpotrivă are impresia că este ceva normal.
    6
    26
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.