Antares - multă-multă poezie, proză şi critică literară

Cu fiecare nou număr, revista de literatură şi informaţie culturală "Antares", publicaţie aflată sub egida Uniunii Scriitorilor din România, reuşeşte în primul rând să se încăpăţâneze să apară în continuare, lipsită de finanţare de la bugetul local, dar nu şi de colaboratori de substanţă. Cum nu poate fi asfaltată şi nici dată cu var, deşi s-ar cheltui mai puţin pentru tipar decât pentru tăiat pomi, Cultura trebuie să înveţe deci să… înoate singură, ori să se înece, apoi să fie... pomenită.

Dedicat Centenarului, acest număr expune chiar pe prima pagină chipul regelui Ferdinand I "Întregitorul", "cel leal". Profesorul Ghiţă Nazare semnează documentarul "Unirea Principatelor şi Galaţii".

Găsim multă poezie excelentă, semnată de scriitori consacraţi din ţară şi străinătate: scriitorul spaniol Antonio Colinas Lobato, în traducerea Brânduşei Pintilie, poeţii Rodian Drăgoi, Valeria Manta Tăicuţu şi Nicolai Tăicuţu, Valeriu Mititelu, Constantin Kapitza (i se dedică pagina specială "Poeţi români contemporani"), Gheorghe Vidican, Daniela Vizireanu (debut). Citim două pagini de proză de Ana Dobre-Pelin - "Căprioara din vis" şi o povestire de George David - "Suspine de amor la turnirul din Saint-Denis". Carte străină: Richard Flanegan, "cel mai de seamă scriitor australian al momentului", cu un fragment din romanul "Lipsesc de când m-am născut" - traducere şi prezentare de Petru Iamandi. Cronicile literare sunt semnate de: Ana Dobre, Emil Lungeanu, A. G. Secară, Dumitru Anghel, Traian Gheorghe Cristea, Silvia Ioana Sofineti, Elena Bolânu, Constantin Gherghinoiu.

În cuprins, regăsim şi relatări despre viaţa filialei, asociaţie de interes public.

Citit 1315 ori Ultima modificare Joi, 15 Martie 2018 17:52