Teatrul Fani Tardini se impune pe scenele ţării!

Teatrul Fani Tardini se impune pe scenele ţării!
Evaluaţi acest articol
(3 voturi)

O parte din trupa Teatrului Dramatic „Fani Tardini” tocmai s-a întors pe aplauze de la Festivalul Internaţional de Teatru „Miturile Cetăţii”, al Teatrului de Stat Constanţa, pe scena căruia a jucat, în seara de 26 iunie, cu uluitorul spectacol „Uluitoarele numere de singurătate ale lui Edward Gant”, piesă a scoţianului Anthony Nielsen: un text marquezian, surprinzător, o regie meticuloasă, joc actoricesc formidabil, decorul şi muzică excelente! Dramaticul nostru începe astfel să se impună, printr-un şir de turnee, pe scenele ţării, unde se va mai auzi de el!

Gazdă al celui mai important festival naţional de comedie teatrul nostru  a început deja o serie de turnee prin ţară, ca să poate fi cunoscut şi aplaudat şi de publicul altor oraşe. Deja, pe 6 iunie, o parte a trupei gălăţene a fost răsplătită la final cu aplauze pentru excelenta prestaţie din spectacolul de studio „Fat Pig”, la Festivalul  Internaţional de Teatru ATELIER  de la Baia Mare, pe scena Teatrului Municipal de acolo. Gălăţenii au fost selectaţi în festival, alături de trupe din Belgia, Italia, Spania, Ungaria, Coreea de Sud şi din România. Şi credeţi că, intrat oficial în vacanţă, teatrul gălăţean va sta cu mâinile în sân? Nu! După Constanţa, va participa şi la Festivalul Internaţional de Teatru de la Turda, care deja a început şi se va termina pe 8 iulie. În toamnă, pe actorii noştri îi aşteaptă alte lungi drumuri, eforturi şi emoţii, la Festivalul de la Oradea şi apoi la acela al Teatrului Nottara.

Actorul Florin Toma, managerul teatrului gălăţean, mi-a povestit, la întoarcerea din Constanţa, şi despre dificultăţile întâmpinate acolo. Scena Teatrului de Stat din Constanţa, fără culise (este o fostă sală de teatru de revistă)  fiind mai mică decât a noastră, a trebuit adaptat jocul şi decorul. S-a mai pierdut din adâncime, din perspectivă, căci turnul de scenă, de care sunt agăţate unele decoruri, era ceva mai în spate. Jucând astfel şi mai departe de public, actorii noştri s-au confruntat şi cu probleme de ordin fonic, datorită acusticii nefericite a sălii de spectacole. Însă „spectacolul nostru a fost foarte bine primit de public, cu multe aplauze, chiar s-a strigat de vreo zece ori „bravo!” din sală”, a conchis managerul teatrului gălăţean. În această piesă, montată de foarte tânărul regizor Dragoş Alexandru Muşoiu, în scenografia superbă - în metal! - semnată de Andreea Negrilă, arhitect, peisagist şi scenograf, antrenaţi de muzica învăluitoare compusă de maestrul Eugen Dan Drăgoi, au jucat cu patimă Cristian Gheorghe, Oana Mogoş, Ionuţ Moldoveanu şi Vlad Volf. Am mai aflat de la directorul Florin Toma şi remarcile unor specialişti. Regizorul Radu Dinulescu, director de teatru, coordonator de proiecte culturale europene, un obişnuit al Festivalului de teatru de la Avignon, remarca de pildă „trendul vestic al spectacolului”, modernitatea montării. Iar criticul de teatru Doru Mareş, unul dintre cei mai acizi critici de altfel, cooptat în juriul multor festivaluri teatrale din ţară, a apreciat un alt spectacol proaspăt al teatrului nostru, „Tectonica norilor”, în care  gălăţenii au făcut o figură foarte frumoasă, cu un spectacol îndrăzneţ, cu aspect „vestic”.

Citit 1193 ori Ultima modificare Duminică, 01 Iulie 2018 20:30

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.