”Antares”, cu literatură şi critică română şi universală

(6 voturi)

A reuşit să apară din nou, prin eforturi financiare ale susţinătorilor, revista Fundaţiei Culturale Antares, "Antarees - literatură şi artă", tipărită sub egida Uniunii Scriitorilor din România, director Corneliu Antoniu.

În deschidere, lângă „Odă în metru antic”, redactorul-şef A. S. Pop publică un amplu eseu despre „ne-murire” literară şi contribuie şi cu o prezentare americancei Elizabeth Gilbert. În oglindă, Dan Grădinaru, publică un studiu dedicat Veroncăi Micle, cuprinzând şi versuri ale iubitei Poetului. Sunt publicaţi scriitori şi critici din ţară şi din străinătate. Pute citim versuri de scriitoarea sibiană Dagmar Dusil, distinsă cu Premiul Uniunii Comunităţii Artiştilor din Germania şi Austria, Octavian Mihalcea, Francois Villon - în tălmăcirea lui Cornel Lupe, gălăţeanul Ioan Potolea, strămutat la Târgu Mureş, Gabriela Creţan sau gălăţeanca Simona Toma. Şi critica este prezentă în revistă: Viorel Coman recenzează romanul „Cecilia”, de Magdalena Iugulescu, Dumitru Anghel - volumul de versuri „Tren printre zodii” de Florea Burtan, Cornel Galben - cartea Rodicăi Lăzărescu „Invitaţie la confesiuni, iar Vasilica Grigoraş prezintă antologia „Poetical bridges”, alcătuită, în engleză şi română, de scriitoarea şi editoarea gălăţeancă Valentina Teclici, de mult stabilită în Noua Zeelandă, Mihai Androne - cartea „Amicus Plato…”, criticul gălăţean A. G. Secară - „Cheamă-mă pe vechiul meu nume” de Amalia Rodion, Ana Dobre - cărţile Ralucăi Enescu, Lucian Gruia - volumul de versuri semnat Constantin Kapitza.

Despre Salonul de vară al UAP Galaţi scrie Victor Cilincă. Găsim şi o cronică la spectacolul „Salba Dracului”, al Teatrului Dramatic „Fani Tardini”, în regia lui Alexandru Dabija. Vera Căciun scrie despre Festivalul Naţional de Literatură de la Buşteni, cu prezenţe gălăţene. Cu note de călătorie din Atena este prezent Florin Meşca.

Citit 1563 ori Ultima modificare Duminică, 21 Iulie 2019 14:15