Festivalul de film, din spatele ecranului

Festivalul de film, din spatele ecranului
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* „A fost un proiect conceput de mine sută la sută» îşi asumă răspunderea Ionuţ Popa, directorul Festivalului de Film * Costuri de criză: cel mult 40.000 euro * La anul, un sunet şi mai bun * Şi Filarmonica live * Competiţie de lung metraje *

Ionuţ Popa, directorul Festivalului de film «Future movie» , este şi directorul companiei de producţie de film  «Lumiere Artists» - companie înfiinţată acum trei ani, care are un studio propriu de creaţie. «Lumiere Artists» a câştigat finanţarea CNC-ului.

Am încercat să aflăm, pe la jumătatea festivalului, câteva date statistice ale proiectului care aduce filmul într-un oraş aproape fără cinematografe.

«O mare parte din sprijinul financiar a fost acoperit de Centrul Naţional al Cinematografiei. A fost un proiect conceput de mine sută la sută. L-am înscris în concursul de proiecte al CNC-ului şi am câştigat de acolo o parte din bănuţii pentru festival. Este adevărat că cei de la Consiliul Judeţean (şi Primăria municipiului, n.red.) Galaţi ne-au sprijinit».

Directorul Popa mărturiseşte că are în spate o echipă de numai câţiva oameni, dar entuziaşti, la care s-au adăugat câţiva studenţi, iar la Galaţi a găsit în Centrul Cultural «Dunărea de Jos» al Consiliului Judeţului un partener rodat de ani buni în festivaluri naţionale de mai multe genuri. 

«Afişele au fost create de noi, însă Florina Zaharia, de la Centrul Cultural, s-a ocupat de tot»: editare, distribuire. Deci este încă dificil să calculezi exact toate costurile, pe care le-a suportat fiecare. La cât se ridică măcar aproximativ suma  totală?

«Cred că în jur de 30 – 40.000 euro, n-am făcut încă toate calculele… Lăsând la o parte eforturile depuse şi o parte din echipamentul pe care l-am adus noi, festivalul s-ar fi dus la peste 100.000 de euro! Cel puţin!».

Pentru aceastră primă ediţie, ambiţiile au fost iniţial mai mari: "La anul, dacă lucrurile merg aşa cum trebuie, am dori să venim cu un ecran şi mai mare, cu un proiector high definition, cu Filarmonica…

Poate încercăm un proiect interesant: în timpul proiecţiei filmului, Filarmonica să cânte live muzica de film.» Ca la începuturile cinematografiei, în epoca Lumiere…

«Ideea mea a fost să aduc filmul printre oameni, să-l readuc, să promovez dragostea pentru film şi pentru aceasta trebuie să aduci filmele mari ale lumii, care transmit emoţia la un nivel ridicat.» Altă abatere de la planul iniţal, care prevedea proiectarea în 3 D a filmului «Avatar»:

«Ar fi fost şi mai scump dacă veneam cu un proiector digital. Zeci de mii de euro ar fi costat să aducem filme din Anglia, aşa că ne-am descurcat cu formatul digital… Criza chiar a afectat acest mediu, nu au fost sponsori mari.

Din alt punct de vedere, totul s-a petrecut într-o perioadă foarte scurtă de timp (festivalul a fost «construit» în numai două luni! – n.red.)   şi, dacă mergi după sponsorizări la o firmă mare, trebuie să ajungi cu cel puţin şase luni înainte, pentru că aceasta are nişte fonduri pe care le programează de la an la an. Pentru la anul, ar trebui să vorbim încă de anul acesta.»

Anul viitor, pentru continuarea festivalului, va trebui câştigat la CNC un alt proiect sau, mai spune directorul frestivalului, «Este foarte posibil însă ca acest festival să capete un volum şi o formă impresionantă şi să nu mai fie nevoie de concurs».

Sponsori mari, în special dintre cei cu patriotism local şi dragoste de film, ar putea ajuta festivalul să crească şi să continue. Acesta ar trebui să fie un apel…

Festivalul Filmelor Digitale şi al Efectelor Vizuale - programul zilei de sâmbătă

•    17,00 – Festivitatea de premiere, Teatrul Dramatic „Fani Tardini”

•    17,30 – „Lotus” (2004, r. Ioan Cărmăzan)

•    21,00 – „Orient Express”

Foto : Adrian Secară

Citit 1092 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.